Güncelleme Tarihi:
Ülkemiz İnternet kullanıcılarının yüzde 86’sını kapsayan IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırmasına göre, Türkiye’de 24,5 milyon İnternet kullanıcısı yer alıyor. IAB Türkiye tarafından her ay düzenli olarak gerçekleştirilen araştırmanın Temmuz ayındaki gençlere ilişkin verilerine göre Türkiye’de 12-25 yaş arası toplam 12.1 milyon genç Internet kullanıyor. Bunların, yüzde 48 erkek, yüzde 52 kadın.
Gençlerin İnternet’e bağlanma sıklıklarına bakıldığında yüzde 72’sinin haftada birkaç kez ve her gün İnternet’e girdiği görülüyor.
Cep Telefonundan Internet’e Bağlanma Oranı Hızla Yükseliyor
Araştırma gençlerin İnternet’e nasıl ve nereden bağlandıklarını da ortaya koyuyor. Gençlerin yüzde 61’i evden, yüzde10’u internet kafelerden, yüzde 7’si ise okuldan İnternet’e bağlanıyor. Hızla ilerleyen teknoloji sayesinde yüzde 50’si, cep telefonlarıyla İnternet’e artık her yerden erişebilmeyi tercih ediyorlar.
Gençler İnternet’te Birçok Mecrayı Aynı Anda Takip Ediyor
Gençler İnternet üzerinden bir çok mecrayı aynı anda tüketebiliyor. Sosyal paylaşım sitelerinden iletişim kurarken, güncel haberleri takip edebiliyor, aynı zamanda İnternet’ten müzik dinliyor.
Araştırmaya göre, gençlerin yüzde 45’i mecraları Internet’ten takip diyor. Güncel sonuçlara göre Ineternet’ten TV izleyen gerçek kullanıcı sayısı 1.6 milyon, gazete okuyanların sayısı 4.7 milyon, radyo dinleyenlerin sayısı ise 1.8 milyon. Internet denince akla elbette oyun da geliyor. Gençlerin yüzde 27’si (3.231 milyon gerçek kişi) İnternet’te oyun oynuyor, yüzde 16’sı ise müzik ve radyoyu Internet’ten dinliyor.
Gençler E-postayı Unutmuş
Gençler sosyalleşmek için sosyal medyayı, eğlenmek için online oyunları tercih ediyor.
Sosyal medyayı yüzde 68’lik bir oran ile 7,055,491 genç aktif olarak kullanırken, yüzde 56’lık oranla 6,787,797 milyon gerçek kişi sosyal medyayı arkadaşlarıyla haberleşme aracı için kullanıyor.
Gençlerin yüzde 56’sı arkadaşları ile haberleşmeyi, sosyal ağlar veya anlık mesajlarla gerçekleştiriyor.
Öğrenciler İnternet’te Lider Kullanıcılar Arasında Yer Alıyor
Yapılan araştırmada, Internet’i sık kullananlara bakıldığında, yüzde 69'luk oranla öğrenciler ilk sırada yer alırken, yüzde 23'ünü çalışanlar, yüzde 8'ini ise işsizler oluşuyor.
IAB Türkiye; araştırmaya katılım gösteren bu genç kitlenin, yalnızca gençliğe yönelik markaların hedef kitlesi olmakla kalmayıp, kısa bir süre sonra büyüyecek ve alışverişte karar verici olacak kitleyi oluşturduğuna dikkat çekiyor.