Güncelleme Tarihi:
Gürman Group’un bünyesindeki Ramsey ve Kip de bu markaların başında geliyor. 2018 yılını yüzde 20 büyümeyle kapatan grup, 2023 yılında yurtdışında 140 mağaza saysına ulaşmayı hedefliyor. Daha çok olgun erkeklerin markası olarak bilinen grup hem Ramsey hem de Kip markalarındaki inovasyon ve kapsül koleksiyonlarla genç erkekleri de çekmeyi başardı. Gürman Group Yönetim Kurulu Üyesi Zeynep Doğan, yürüttükleri yeni stratejilerle genç kuşağın kendini rahat hissetme beklentilerini karşılayacak şekilde casual koleksiyonlara yatırım yaptıklarını ve genç müşteri oranında da yüzde 50’lik artış yaşadıklarını söyledi.
YURTDIŞINDA ATAKTA
Grup olarak bir yandan gençleşirken bir yandan da dünya erkeklerinin markası olmayı hedeflediklerini anlatan Doğan, şöyle konuştu: “Güney Afrika’dan Özbekistan’a farklı coğrafyalarda mağaza açtık. Güney Afrika’da Ramsey markasıyla 2019 yılında 2 mağaza daha açacağız. Kip markasıyla Romanya’da başarılı olduk. Romanya’nın ardından Polonya’dan da teklif aldık. Yurtdışında 20’ye yakın ülkede 28 mağaza sayısına ulaştık. Geçtiğimiz yıl özellikle turistlerin yoğun olduğu AVM’lerde mağaza cirolarında artış yaşadık. 2018’de turistlerin ilgi gösterdiği lokasyonlardaki mağazalar büyümenin yıldızı oldu. Son 5 yılın en yüksek rakamlarına ulaştık. Bu yıl büyüme hedefi ortalama yüzde 25. 2019’da yurt içi ve yurtdışında her iki markamızla toplamda 21 yeni mağaza açmayı hedefliyoruz. Bunun yaklaşık 17’si yurtdışında olacak ve yurtdışı ciromuzu bir önceki yıla göre 3 kat artırmayı hedefliyoruz” dedi.
KADIN ÇALIŞANLAR SATIŞI ARTTIRIYOR
Zeynep Doğan, erkek markası olarak kadın çalışana da çok önem verdiklerini özellikle kombinli satışlarda kadınların 2-3 kat daha başarılı sonuçlar aldıklarını söyledi. Doğan, şöyle devam etti: “Gürmen Group inovasyon için Yıldız Üniversitesi Teknopark’ta faaliyet gösteren bir startup şirket de kurduk. Dijitalleşme, mağaza mimarisi ve müşteri analizleri de bu şirket tarafından yapılıyor. Kullandığımız tüm elektrik miktarını ürettiği yenilenebilir kaynaklardan karşılayarak dünyada yenilenebilir enerji ligi olarak kabul edilen ve dünyaca ünlü devlerin yer aldığı RE100 platformuna kabul edilen ilk Türk şirketi olduk.”