Güncelleme Tarihi:
Gemi ve nehir turlarının yanı sıra yurtiçi ürünlerinde rekor büyüme yakaladıklarını belirten Prontotour Yönetim Kurulu Başkanı Ali Onaran, “2016 seyahat endüstrisi açısından zor bir yıl oldu. Ancak bu süreci başarıyla yöneterek büyümemizi sürdürdük. 2017 yılında da yeni ürün ve projelerle sektörün en önemli oyuncusu olmaya devam edeceğiz” dedi. Her yıl tur programlarını genişlettiklerini ve yeni rotalar eklediklerini ifade eden Ali Onaran, 89 ülkeye dönük operasyon gerçekleştirdiklerinin de altını çizdi. Onaran, “2016 yılında misafirlerimiz İtalya, İspanya, Orta Avrupa, Benelüks ve Balkanlar dışında Dubai, Fas, Amerika, İngiltere, Baltıklar ve Uzak Doğu destinasyonlarına yoğun ilgi gösterdi. Yurtdışı turlarımızda kişi sayısında yüzde 10, ciro bazında da yüzde 15 artış yakaladık” diye konuştu.
PRONTOPLUS BÜYÜYOR
Seyahat severlerin bu yıl gemi ve nehir turlarına da yoğun ilgi gösterdiklerini belirten Onaran, “2016’da gemi turlarında kişi sayısında bir önceki yıla göre yüzde 20, ciroda da yüzde 42 artış yakaladık. Yani yüksek fiyatlı gemi turlarımızı 2016’da daha fazla sattık. 2016’da yurtiçinde, Kıbrıs ve kültür turlarında da büyümeye ettik. Kişi sayısı olarak bakıldığında kültür turlarında yüzde 90, Kıbrıs’ta yüzde 40 ve yurtiçi pazarda yüzde 35 artış yakaladık. Geçen yıl yurtiçinde uçak+otel seçenekli paketler oluşturduk. Yurtdışında ise ‘Şehir Kaçamakları’ ile gezginler seyahat rotaları belirledik” dedi. İki yıl önce kurdukları ProntoPlus markasının büyümeye ve yeni programlar yapmaya devam ettiğini söyleyen Onaran, ProntoPlus’ın her yıl yüzde 100 büyüdüğüne dikkat çekti.
YENİ GENÇLİK MARKASI
2017 için de beklentilerini açıklayan Ali Onaran, “2017 yılı için çift haneli büyüme hedefi koyduk. Tüketiciye uygun fiyatlarla kaliteli tatil sunmaya devam edeceğiz” dedi. Prontotour’un birkaç yıldır gençlerin seyahat biçimlerini analiz eden çalışmalar yaptığını ve gençler için yeni projeler hayata geçireceklerini söyleyen Onaran, “Gençlerin seyahat ihtiyaçlarını doğru anlayıp onların beklentilerini en iyi şekilde karşılayacak bir gençlik turizmi platformu geliştiriyoruz” dedi.
YURTİÇİNE YENİ MARKA
MARKANIN hedefleri konusunda bilgiler veren Prontotour Genel Müdürü Cenk Alptekin, “ProntoPlus kalitesini yurtiçine de taşıyacağız. Bu yıl hayata geçecek olan ProntoPlus Yurtiçi markamız ile yurt dışı turlardaki VIP hizmeti yurt içine de taşıyacağız. 2017’de ayrıca yurt içinde otel+uçak dinamik paketini hayata geçiriyoruz. ProntoBus projesi kapsamında 2017 yılında yeni otobüsleri filomuza kazandıracağız” dedi. Prontotour’un web sitesini tasarım ve altyapı açısından yenilediklerini söyleyen Alptekin, “Teknoloji yatırımlarımız devam edecek. Ayrıca seyahat endüstrisinde önemi günden güne artan dijital pazarlama kanallarını güçlü ve efektif şekilde kullanmayı sürdüreceğiz. #Prontoselfie ile misafirlerimizle daha güçlü bir sosyal medya etkileşim platformu oluşturmayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu.