Güncelleme Tarihi:
ABD’li yönetim danışmanlığı firması The Boston Consulting Group (BCG), 12 ülkeyi kapsayan "Tüketici Hissiyatı - Consumer Sentiment - 2013" raporunun 12’ncisini yayınlandı.
Aralarında ABD, İngiltere, Almanya, Kanada, Fransa, İtalya, Avustralya, Japonya, İspanya ile 3 hızla gelişen ülke Brezilya, Hindistan ve Çin’den 30 bin kişinın katılımıyla gerçekleştirilen araştırma çarpıcı sonuçlar ortaya koydu.
GELECEK İÇİN ENDİŞE ARTIYOR
Çalışmaya göre, gelişmiş ülke tüketicilerinin ortalama yüzde 59'u gelecek için ekonomik kaygılar taşıyorlar. Son üç yılda yüzde 57 olarak gerçekleşen bu oranda yaşanan yüzde 2'lik artış, tüketicilerin global ekonomik krizin etkilerini hissetmeye devam ettiklerine işaret ediyor.
2012 sonuçlarına göre sadece Hindistan yüzde 5’lik farkla ciddi sayılabilecek bir iyileşme gösterirken, İspanya ve Fransa'da ekonomik kaygı taşıyan tüketicilerin oranı üç yıldır sürekli artmaya devam ediyor. (İspanya: yüzde 77-2011, yüzde 78-2012, yüzde 84-2013; Fransa: yüzde 55-2011, yüzde 63-2012, yüzde 67-2013).
Bir diğer katılımcı ülke İtalya'da geleceğe yönelik ekonomik kaygı taşıyanların oranı son üç yıldır yüzde 71 seviyelerinde sabitlenmiş olsa da , bu oranın 2010 yılında yüzde 48 olduğu göz önünde bulundurulduğunda, durumun diğerlerinden çok da farklı olmadığı anlaşılıyor.
Öte yandan hızla gelişen ülkelerde de sonuçlar endişenin tırmanışta olduğunu gösteriyor. Brezilya'nın 2012'de yüzde 32 olan seviyesinin 2013'te yüzde 39'a yükselmesi 2011'deki kaygı seviyelerine geri dönüş olduğunu işaret ediyor.
LÜKSE TALEP ARTTI
Gelecek için duyulan ekonomik endişeler tüketicilerin harcama davranışları üzerinde de etkisini gösteriyor. Tüketiciler artık kendilerini sağlıklı ve iyi hissettirecek markalara para harcamayı, yani daha lüks markaların ürünlerini satın almaya tercih ediyorlar.
Ancak tüketicilerin yüzde 80'den fazlası söz konusu ekonomik beklentiler kapsamında promosyonları ve uygun fırsatları takip etmeyi tercih ettiklerini belirtiyor.