Geleceğin mücevherleri

Güncelleme Tarihi:

Geleceğin mücevherleri
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 06, 2014 01:35

TEKNOLOJİYLE birlikte giderek artan veriler, şirketlerin en değerli hazinelerinin başında. Adeta bir mücevher korunur gibi korunan veriler, geleceğin satış yöntemlerini belirleyecek.

Haberin Devamı

BİG Data (Büyük veri) yeni dönemin en önemli terimlerinden bir tanesi. Her an her dakika teknoloji sayesinde üretilen milyarlarca verinin nasıl saklanacağı, tüm bu verilerden nasıl faydalanılacağı dünyanın gündeminde. Türkiye’de yeni yeni büyüyen bu pazarda veriler adeta mücevher gibi korunup, saklanıyor.

VERİLERLE E-TİCARET PATLADI

Anadolu Bilişim Hizmetleri İcradan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Gönç, tüm dünyada verilerin inanılması güç bir hızda arttığını belirterek, “Verilerin bu kadar hızlı artmasının en büyük sebeplerinden bir tanesi de mobil iletişimin büyümesi. Tüm bu elde edilen veriler, şirketlerin üretimini ve satış yöntemlerini doğrudan etkiliyor. Son dönemde önemli bir ivme yakalayan e-ticaret pazarında bu verilerin önemli etkisi olduğunu düşünüyorum. Anadolu Bilişim Hizmetleri olarak, deneyimlerimizi tüm şirketlere sunmayı hedefliyoruz” değerlendirmesini yaptı.

Haberin Devamı

STRATEJİK AÇIDAN ÖNEMLİ

Bazı sektörlerde verilerin ülkeler için stratejik olduğunu anlatan Gönç, “Özellikle finanas ve sağlık verileri çok önemli ve stratejik. Bu verilerin en dikkatli şekilde saklanması gerekiyor. Türkiye bu konuda büyük bir hassasiyet gösteriyor. Yerleşik veri merkezleri önemseniyor. Ancak bu pazar Türkiye’de henüz regüle edilmiyor. Sivil toplum örgütleri pazarın regüle edilmesi üzerinde taleplerini yetkililere iletiyorlar. Sektör 2013’te yüzde 12 büyüdü” diye konuştu.

HER ÜÇ YILDA BİR YATIRIM

Bülent Gönç, Anadolu Bilişim Hizmetleri’nin, grubun ihtiyaçlarını karşılamak üzere 1983 yılında kurulduğunu, daha sonra yeni bir yapılanmayla 2001 yılında grup dışındaki şirketlere de hizmet verdiğini anlattı. Birçok sektörden önemli müşterileri olduğunu anlatan Gönç, “Biz sadece insanların makinelerini getirip koyduğu bir veri merkezi değiliz. A’dan z’ye hizmet veriyoruz. Bu sektörü önemsiyoruz ve önemli yatırımlar yapıyoruz. Neredeyse her üç yılda bir yeniden yatırım yapmanız gerekiyor. Bu nedenle şirketler kendi alanlarında verilerini tutmak yerine böyle merkezlerde olmayı tercih ediyor” dedi.

Haberin Devamı

Bu binaya dikkat

TEKNOLOJİK donanımların hassasiyeti ile ürünün değeri birleşince veri merkezleri için çok özenli binalar yapılıyor. Anadolu Bilişim Hizmetleri’nin Maltepe’deki binası en dikkat çeken örneklerden. Binanın içerisinde hiç bir şekilde “su tesisatı” bulunmuyor. Bina klimalarla ısıtılırken, tuvaletler de veri merkezlerinin olduğu yerde değil binanın diğer bölümünde bulunuyor. Normal bir binada metrekare başına düşen ağırlığın bir kaç katı kadar ağırlık taşıyabilen binanın konumu uçak düşme tehlikesine karşı havaalanına uzak seçilmiş. Binanın elektiriği iki ayrı trafodan alınırken, binaya en yakın araba park alanı 7 metre olarak sınırlandırılmış.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!