Güncelleme Tarihi:
BANKACILIK Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) Başkanı Mehmet Ali Akben’in birkaç hafta önce İstanbul’da katılım bankaları dahil, tüm banka genel müdürleri ile bir toplantı yaptığı öğrenildi. Son düzenlemelerin getirdiği sorumlulukların konuşulduğu toplantıda BDKK’nın taşınmasının da gündeme geldiği belirtildi. Sorular üzerine Başkan Akben, İstanbul Finans Merkezi projesi kapsamında 2011’den bu yana merkezini Ankara’dan İstanbul’a taşıması söz konusu olan BDDK’nın taşınma sürecine ilişkin detayları anlatırken, banka genel müdürleri de taşınmanın bir an önce bitmesini istediklerini aktardılar.
KİRA TASARRUFU
BDDK’nın halen İstanbul ve Ankara’da kirada olduğunu hatırlatan Akben, “İstanbul ofisinin kontratı Haziran’da bitiyor. Bu süre bitmeden İstanbul ve Ankara’daki ekiplerimiz hep birlikte Esentepe’deki yeni binaya geçeceğiz. Böylece hem bir an önce bu bölünmüşlüğü ortadan kaldıracağız, hem de kira giderleri konusunda da tasarruf edeceğiz. Ataşehir’deki binamız biter bitmez de oraya taşınacağız. Şu anda Ataşehir için tarih veremiyorum, ama proje tamamlanınca mutlaka geçilecek” diye konuştu.
Taşınma yardımı kesin değil
BDDK’nın 385’i Ankara’da ve 188’i de İstanbul’da toplam 573 personeli var. Mehmet Ali Akben, Ankara’dan İstanbul’a taşınacak personele kira ve taşınma yardımı konusunda “Personelde yardım yapılması konusunda bir beklenti var. BDDK personelinin ücret ve ödemeleri 666 sayılı KHK’ya tabi olduğu için etki Bakanlar Kurulu’nun. Şu anda taşınan personele nasıl bir yardım yapılabilir diye bakıyoruz” dedi.
Süreç haziranda tamamlanır
KISA süre önce yeni binasına taşınan Denizbank’ın eski binasını kiraladıklarını doğrulayan Akben, “Şu an yeni binanın tadilatı sürüyor. Bilişim altyapısıyla ilgili çalışmalar devam ediyor. Binanın hazırlıkları bittikçe ekiplerimiz oraya yerleşmeye başlayacaklar. Taşınma sürecinin hazirana kadar tamamlanmasını planlıyoruz” dedi.