Güncelleme Tarihi:
GLOBAL krizin etkilerini hafifletmek için geçen yıl Avrupa’daki bazı kentlerde düzenlenen alışveriş partisi Fashion’s Night Out (FNO) İstanbul’da büyük ilgi gördü. Nişantaşı, Bağdat Caddesi ve İstinye Park’taki mağazalar 6 saatte 50 milyon dolarlık satış yaptı. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz, Türkiye’de ilk kez düzenlenen Fashion’s Night Out’un (FNO) beklenin de üzerinde büyük ilgi gördüğünü belirterek, “Markalarımız satışlarını yüzde 20-530 arasında artırırken, gece 02.00’ye kadar açık kalsak alışveriş devam edecekti” dedi.
Beklentileri geçti
Mağaza sahiplerinin ilgiden ve satışlardan çok memnun olduğunu dile getiren Yılmaz Yılmaz, şu değerlendirmeyi yaptı: “Havanın kararmasıyla birlikte İstinye Park, Nişantaşı ve Bağdat Caddesi’nde yoğun bir kalabalık vardı. Tüketiciler buralardaki mağazalara akın etti. Satışların 2 kat artmasını bekliyorduk. Ancak ilgi o kadar fazlaydıki 6 saatte 50 milyon dolarlık satış gerçekleştirdik.”
Alışveriş partisi
Gecenin tam anlamıyla bir alışveriş partisi havasında geçtiğine dikkat çeken Yılmaz Yılmaz, şu bilgileri verdi: “Gece saat 02.00’ye kadar mağazalar açık kalsaydı bile insanlar alışveriş yapmaya devam edeceklerdi. Önümüzdeki yıl bu organizasyonun saatini uzatmamız gerekiyor. Tüketiciler hem alışveriş yaptı hem eğlendi. Mağazaların düzenlediği organizasyonlar da büyük ilgi gördü. Alışveriş için perşembe günü de gayet güzeldi. Bu indirimleri ve organizasyonu 3-4 gün yapıp tadını kaçırmamalı.”
500 marka katıldı
Ünlü moda dergisi Vogue, BMD, Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD), Şişli Belediyesi ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi işbirliğiyle gerçekleştirilen gecede 600 bin kişinin alışveriş turuna çıktığı tahmin ediliyor. 500 marka 1000’e yakın mağazada yeni sezon ürünlerinde yüzde 10-50 indirim yaptı. İndirimlerin yanı sıra mağazalar sundukları ikramlarla da müşteri çekmeye çalıştı.
İstanbul’un marka gücünü artırıyor
MODA ve perakende sektörünü canlandırmak amacıyla düzenlenen etkinliğin markalar için çok önemli olduğuna işaret eden Yılmaz Yılmaz, şöyle konuştu: “Stilistler, tasarımcılar, modeller, oyuncular, spor ve cemiyet hayatından ünlü isimler dün gece Bağdat Caddesi, Nişantaşı ve İstinye Park’ta buluştu. Kamuoyunda büyük yankı uyandıran FNO, mağazaların satışlarında diğer günlere kıyasla önemli artış sağladı. Marklarımız arasında yaptığımız değerlendirmede etkinliğin geçerli olduğu zaman diliminde yüzde 500’lere varan oranda arasında satışların arttığını gördük. Nişantaşı ve Bağdat Caddesi festival tadında bir gece geçirirken, etkinliğin başlama saatinde İstinye Park’ın giriş kapılarında yoğunluk yaşandı. Bu ve benzer etkinlikle İstanbul yaşamına renk katarken, kentimizin marka gücüne de katkı sunmayı sürdüreceğiz.”
Restoranlar da açık kaldı, şarabın kadehi 10 liradan satıldı
NİŞANTAŞI ve Bağdat Caddesi’ndeki cafe ve restoranlar da gece 24.00’e kadar açık kaldı. Özellikle Nişantaşı’ndaki restoranlar Fashion’s Night Out (FNO) için mönülerinde bazı indirimlere gittiği görüldü. Şarap kadehlerini 10 TL’ye kadar düşüren restoranlar gece 24.00’e yüzde 100 doluluk oranına ulaşmayı başardı. Cafeler ise alışverişten dönen tüketicilerin uğrak noktası haline geldi.