Güncelleme Tarihi:
General Data Protection Regulation yani GDPR, yeni nesil dijital pazarlama trendleri arasında önemli bir alan olarak karşımıza çıkıyor. Avrupa Birliği Genel Veri Koruma Düzenlemesi olarak hazırlanan bu proje ile tüketicilerin hakları ve gizlilik daha sıkı korunuyor.
İlk örnekleri Twitter, Facebook ve Linkedin gibi milyonlarca üyesi bulunan sitelerde görülen GDPR, özellikle dijital reklam ve pazarlama alanında tüketicilerle ilgili güvenilir ve yasal bilgiler sunacak. Veriyi esas alan çalışmalarda tüketicilerin izni olmadan uygulamaların konum gibi bilgileri almasına izin verilmeyecek. Bireylerin sadece izin verdiği uygulamalar davranış analizi yapabilecek.
Her ne kadar bazı önemli özelliklere sahip olsa da GDPR, dijital pazarlamacıların işini daha zor hale getirecek. Çünkü bu uygulama sayesinde bir uygulamanın ya da sitenin müşteri hareketlerini gözetleyebilmesi için tüketicinin onay isteğini kabul etmesi gerekiyor.
Bu durumla başa çıkabilmek için reklamcıların durum analizi yapması yöntemini kullanması gerekecek. Yani tüketicinin genel profiline göre değil, o an ziyaret edilen sitenin özelliğine göre dijital reklam uygulamaları tercih edilecek. Örneğin; sporla ilgili bir yazı okuyan tüketicinin önüne spor kıyafetleri, ekipmanları ve programları ile ilgili reklamların sunulması daha doğru olacak. Aynı durum, Facebook, Google ve Twitter gibi sitelerde son zamanlarda gezilen sitelerin yöneliminin analiz edilmesiyle de mümkün olacak.
Dijital pazarlama için durum reklamı uygulaması kolay bir yöntem değil ancak son zamanlarda şirketlerin önemli bir kısmı bu yöntemi uyguluyor. GDPR her ne kadar tüketici profillerine dayalı dijital pazarlama tekniklerini artık verimli hale getirmese de şirketlerin yine de e-mail spamları, reklamları ve çerezleri gibi önceki dönemlerde kullanılan analiz yöntemlerini tamamen saf dışı bırakması mümkün değil. Önemli olan bu iki yöntem arasındaki geçişi en az zararla gerçekleştirmek olacaktır.
Avrupa Birliği kriterleri çerçevesinde daha adil ve profesyonel bir pazarlama anlayışını piyasaya getirecek olan GDPR, teorik olarak şirketlerin zorlanacağı bir sistem gibi görünse de pratik uygulamaya geçildikçe anlaşılabilecek bir sistem. Bu yöntemle birlikte tüketiciler ve şirketler arasında daha şeffaf bir ilişkinin oluşturulması amaçlanıyor. Sistem, ülkemizde de uygulanmaya başlandı.