Gaziantepimize nazar değmesin

Güncelleme Tarihi:

Gaziantepimize nazar değmesin
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 06, 2014 01:56

Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 199. yılı için 30 milyar dolarlık ihracat hedefi koyan bu sanayici ilimiz, şimdi turizmde de öne çıkıyor. Hassa Dörtyol Projesi ile kentin limana ulaşımı büyük ölçüde kısalacak. İhale 2015’te.

Haberin Devamı

GAZİANTEP, ülkemizin ekonomisi en zayıf bölgesinde çok önemli bir başarı hikâyesi ortaya koydu. Geçen yıl 6.5 milyar dolara yükselen ihracatının, bu yıl 7.5 milyar dolar olması hedefleniyor. Cumhuriyetimizin 100’üncü yılı 2023’de yıllık 30 milyar dolarlık ihracat yapan bir il olmayı hedefliyor. Sanayi kenti profiline turizmi de eklemeyi başaran kent, bölge illeriyle ortak çalışarak turizm gelirlerini de hızla artırmaya başladı. Gaziantep’in bu ‘inanılmaz’ pozitif enerjisi ekonomik krizlerde bile hiç eksilmedi, ülkemize moral kaynağı oldu. O nedenle “Gaziantep’imize nazar değemesin” diyoruz.

KRİZLERİ FIRSATA ÇEVİRİRİZ

Gaziantep Sanayi Odası (GSO) Başkanı Adil Konukoğlu, Gaziantep’in yılın ilk 6 ayında ihracatını yüzde 4.8 artırarak 3 milyar 294 milyon dolara yükselttiğini belirtiyor ve şöyle konuşuyor: “En büyük pazarımız Irak’ta yaşanan son gelişmeler nedeniyle ihracatta sıkıntılar yaşanmaya başlandı. Ancak Ortadoğu pazarında buna benzer sıkıntılarla sık karşılaşırız ve fenellikle de bunlar geçicidir. Kaybı kısa sürede telafi edeceğimize inanıyorum. Unutulmasın ki Gaziantepli ihracatçılar her zaman krizleri fırsata çevirecek güce sahiptir. Yılın ikinci yarısındaki beklentilerimiz daha olumlu. Geleneksel olarak üçüncü ve dördüncü çeyrek dönemlerinde dış satışımız daha yüksek olur.”
Konukoğlu, dinamik bir potansiyele sahip olan Gaziantep’in yüksek katma değerli ürünlerin üretimine ve ihracatına ağırlık vererek, 2023 yılı hedeflerine ulaşılmasında önemli rolü olacağını söylüyor ve şöyle devam ediyor:
“Bizim çılgın projemiz, 2023 yılı için koyduğumuz 30 milyar dolar yıllık ihracat hedefimize hizmet edecek bir proje. Hassa-Dörtyol tüneliyle İskenderun Limanı’na inmek ve Gaziantep’in limana ulaşımını 270 kilometreden 110 kilometreye indirmek istiyoruz. Proje hazırlandı ve hükümetimiz 2015 yatırım planına alacak, ihalesi yapılacak.

YENİ OSB’LER DE DOLUYOR


4 organize sanayi bölgesinde (OSB) 900 civarında fabrikamız var. Kilis-Polateli’de yeni OSB için müracat ettik. ÇED Raporu hazırlanıyor, ön izinler alındı. Orada da en az 400 yeni fabrika olur. Beşinci organize de inşaat aşamasında ve orada da 70 tesisin inşaatı sürüyor. 2023 yılı hedefimiz yıllık 30 milyar dolarlık ihracat yapmak. Suriye’deki iç savaşa rağmen yılın ilk 4 ayın bu ülkeye 107 milyon dolarlık ihracat yaptık. Geçen yıl Suriye’ye 300 milyon dolarlık ihracat yapmıştık.

Haberin Devamı

1.8 milyon
Gaziantep’in nüfusu

Haberin Devamı

6.5 milyon dolar
2013 yılı ihracatı

177
İhracat yaptığı ülke sayısı

1.697
İldeki İhracatçı firma sayısı

30 milyar $
2023 yılında yıllık ihracat hedefi

43 milyon metrekare
Gaziantep’teki OSB’lerin toplam alanı

12
Gaziantep’teki beş yıldızlı otel sayısı


Turizmde bölgesel büyüme hareketi

GAZİANTEP Ticaret Odası (GTO) Başkanı Eyüp Bartık, ilin sanayisindeki dinamizmin, turizm ve ticarette de devam ettiğini belirtiyor ve şöyle konuşuyor:
“Turizmde de büyük olmak istiyoruz. Bu nedenle bölge illerimizin ticaret odalarını topladık ve ‘Gaziantep büyüyor ama çevre iller de büyümeli’ dedik. Şanlıurfa, Adıyaman, Kilis Antakya, Gaziantep, Kahramanmaraş, Osmaniye turizm için birlikte çalışacağız. İlk hedefimiz de Japonlar çünkü onlar tarihe ve kültüre en meraklı turist grubu. Hedefimiz bir ‘kültür ve turizm şehri’ haline de gelmek. Çünkü dünyanın en iyi yemeklerini Gaziantep’te yiyebilirsiniz. Tarihi ve doğası çok güzel bir bölgeyiz. Dünyanın en eski yerleşim yerlerinden biriyiz.”

Haberin Devamı

2 milyon sterlinlik tanıtım atağı

ARMONDİ Tekstil’in sahibi Cafer Mahiroğlu, 2007’de İngiltere’de krize giren kadın giyim markası Select’i alarak büyük sükse yapmıştı. Turquality desteği de alan Mahiroğlu, halen İngiltere’nin her bölgesine yayılmış 200 mağazaya sahip Select için, ülke genelinde internet başta olmak üzere, bin 500 otobüs ile billboardun yanısıra, Sun gazetesinde yer alan tanıtımlarla sektördeki devlerin karşısına çıktı. Reklam ve tanıtım için 2 milyon sterlinlik kampanya başlattıklarını belirten Mahiroğlu, “Katalog çekimlerini de İstanbul’da yaptık. Hem markamızı hem Türkiye’yi tanıtıyoruz” dedi.

KOBİ’lere özel hizmet ödül getirdi

Haberin Devamı

DHL Express Türkiye’nin, 2013 yılında hayata geçirdiği KOBİ Express hizmeti, çağrı merkezi sektörünün uluslararası arenadaki en saygın organizasyonlarından Contact Center World tarafından düzenlenen “Uluslararası En İyi Uygulamalar” yarışmasında Avrupa, Ortadoğu ve Afrika’nın “En İyi Satış Kampanyası” ödülüne layık görüldü. KOBİ’lere yönelik çalışmalarıyla dikkat çeken DHL Express Türkiye, Kasım ayında Amerika’da Dünya Birinciliği için yarışacak. DHL Express Türkiye Pazarlama Müşteri İlişkileri ve İletişim Direktörü Nil Keskin Keleş, “Bu ödül, doğru iş anlayışımızın ve Türk KOBİ’lerinin ilk tercihi olduğumuzun göstergesi” dedi.


Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!