OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 23, 2003 00:00
GSO BaÅŸkanı Nejat Koçer, ‘‘Gaziantep artık kabına sığmıyor. Sadece yatırım yapmak, üretmek sanayicimize yetmiyor. Åžimdi hedefimiz Gaziantep'i marka ÅŸehir haline getirmek. Kriterlerimize uyan sanayicimize tescilli ‘Gaziantep logosu' kullanma hakkı verilecek’’ dedi.GAZÄ°ANTEP Sanayi Odası (GSO) BaÅŸkanı Nejat Koçer, ‘‘Sadece yatırım yapmak, üretim yapmak bize yetmez hale geldi. Çünkü, Gaziantep'te yatırım yapmak, üretim gerçekleÅŸtirmek bizim için her zamankinden daha kolay. Åžimdi Türkiye'de ‘marka ÅŸehir' yaratma konusunda öncülük yapıyoruz. GeleceÄŸe bir adım atıp, Gaziantep'i ‘marka ÅŸehir' yapmak için yol haritamızı çizdik’’ dedi. Koçer, ‘Gaziantep markası' olarak anılacak logoya da Antep Fıstığı'nı yerleÅŸtirdiklerini söyledi.GSO, Gaziantep'i ‘marka ÅŸehir'e dönüştürmeyi tartışmak üzere ‘‘Marka Öyküleri ve Marka Åžehir Gaziantep’’ konulu bir panel düzenledi. Dünya Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Osman Saffet Arolat'ın yönettiÄŸi panele Ãœlker Ä°cra Kurulu BaÅŸkanvekili Orhan Özokur, Dardanel Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Niyazi Önen, Damat-Tween markalarının sahibi Orka Grubu'nun BaÅŸkanı Süleyman OrakçıoÄŸlu ile Dr. Rüştü Bozkurt katıldı.GSO BaÅŸkanı Nejat Koçer, panelin açılışında yaptığı konuÅŸmada, ‘Marka Åžehir Gaziantep' planlarını şöyle anlattı: ‘‘Hedefimiz Gaziantep'te marka bilinci oluÅŸturup, ÅŸirketleri ve ürünleri markalaÅŸma sürecine sokmak, yeni markaların ortaya çıkmasını saÄŸlamaktır. Gaziantep markasını simgeleyen logomuza ‘Antep Fıstığı'nı koyduk ve marka tescili iÅŸlemlerini tamamladık. Logomuzda KurtuluÅŸ Savaşı'ndaki ÅŸehitlerimizin yası ve kanları da var. Åžimdi, Gaziantep'te üretim yapan ÅŸirketlerimiz bize baÅŸvuracak. Onların ISO belgeleri olup olmadığına, TSE belgeli üretim yapıp yapmadıklarına bakacağız. Kendi kriterlerimizi de ortaya koyacağız. Kriterlerin tamamına uyana, ‘Gaziantep' logosunu ürünlerinde kullanma izni verilecek. Ãœrünü kullanan bu logoyu gördüğünde daha güvenli bakacak. ’’Gaziantep BüyükÅŸehir Belediye BaÅŸkanı Celal DoÄŸan da, Gaziantep'in Türkiye için bir model olarak alınabileceÄŸini belirterek, şöyle konuÅŸtu:‘‘MarkalaÅŸma doÄŸru modelle olur. Gaziantep de doÄŸru bir modeldir. Gaziantep ekonomisinin yüzde 99.9'unu özel sektör oluÅŸturur. Devlet eliyle sanayileÅŸme adımlarının atıldığı yıllarda kentimize yönelinmemezi belki bizim için bir ÅŸans olmuÅŸtur. Devletten maaÅŸ almayı beklemek yerine, kentin giriÅŸimci ruhu açığa çıkmıştır. Gaziantep kendi göbeÄŸini kesmiÅŸ, giriÅŸimcisini, yatırımcısını yaratmış Türkiye'ye model olmuÅŸtur.’’Markamla ayakta kaldım, krizde reklam yaptımDARDANEL Yönetim Kurul BaÅŸkanı Niyazi Önen, yarattığı markanın öyküsünü şöyle özetledi: ‘‘Ürünlerimizi rafa ilk sürdüğümüzde, yüzüne bakan olmadı. Krize raÄŸmen reklama yöneldik. SipariÅŸ patlaması yaÅŸadık. Sonra hızla büyüdük. 1998'de Avrupa ülkeleri vergi koyunca, krize girdik. 2001’de dibe vurduk. Ancak, markamızın gücü bize yardım etti. 2002'de yeniden çıkışa geçtik.’’Tayyip Bey'in bagajında Cola Turka normalÃœLKER Grubu Ä°cra Kurulu BaÅŸkanvekili Orhan Özokur, bir soru üzerine, ‘‘Sayın Tayyip ErdoÄŸan'ın benim kardeÅŸimle Ãœlker'in distribütörlüğünü yapan ÅŸirketi var. Tayyip Bey'in hissesi de çok büyük deÄŸil. Tayyip Bey'in bagajında Ãœlker ürünleri ve Cola Turka olması normal. Çünkü geçmiÅŸten gelen alışkanlığı söz konusu. ’’Made in Turkey, artık tercih nedeni oluyorDAMAT-Tween markalarının yaratıcısı Orka Grubu'nun Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Süleyman OrakçıoÄŸlu, tekstil ve hazır giyimde ‘Made in Turkey' etiketinin artık tercih nedeni olmaya baÅŸladığını söyledi. OrakçıoÄŸlu, ‘‘Marka ürünlerin deÄŸil, algılamaların savaşıdır. Marka, ürüne kimlik kazandırmaktır. Marka yaratmak için çok sabırla hedefe doÄŸru yürümek gerekir. Damat-Tween markasını yaratırken biz bunu yaptık.’’Hakan YAÄžLI/GAZÄ°ANTEP, (DHA)Â
button