Oluşturulma Tarihi: Ekim 23, 2003 01:58
GSO Başkanı Nejat Koçer, ‘‘Gaziantep artık kabına sığmıyor. Sadece yatırım yapmak, üretmek sanayicimize yetmiyor. Şimdi hedefimiz Gaziantep'i marka şehir haline getirmek. Kriterlerimize uyan sanayicimize tescilli ‘Gaziantep logosu' kullanma hakkı verilecek’’ dedi.
GAZİANTEP Sanayi Odası (GSO) Başkanı Nejat Koçer, ‘‘Sadece yatırım yapmak, üretim yapmak bize yetmez hale geldi. Çünkü, Gaziantep'te yatırım yapmak, üretim gerçekleştirmek bizim için her zamankinden daha kolay. Şimdi Türkiye'de ‘marka şehir' yaratma konusunda öncülük yapıyoruz. Geleceğe bir adım atıp, Gaziantep'i ‘marka şehir' yapmak için yol haritamızı çizdik’’ dedi. Koçer, ‘Gaziantep markası' olarak anılacak logoya da Antep Fıstığı'nı yerleştirdiklerini söyledi.
GSO, Gaziantep'i ‘marka şehir'e dönüştürmeyi tartışmak üzere ‘‘Marka Öyküleri ve Marka Şehir Gaziantep’’ konulu bir panel düzenledi. Dünya Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Osman Saffet Arolat'ın yönettiği panele Ülker İcra Kurulu Başkanvekili Orhan Özokur, Dardanel Yönetim Kurulu Başkanı Niyazi Önen, Damat-Tween markalarının sahibi Orka Grubu'nun Başkanı Süleyman Orakçıoğlu ile Dr. Rüştü Bozkurt katıldı.
GSO Başkanı Nejat Koçer, panelin açılışında yaptığı konuşmada, ‘Marka Şehir Gaziantep' planlarını şöyle anlattı: ‘‘Hedefimiz Gaziantep'te marka bilinci oluşturup, şirketleri ve ürünleri markalaşma sürecine sokmak, yeni markaların ortaya çıkmasını sağlamaktır. Gaziantep markasını simgeleyen logomuza ‘Antep Fıstığı'nı koyduk ve marka tescili işlemlerini tamamladık. Logomuzda Kurtuluş Savaşı'ndaki şehitlerimizin yası ve kanları da var. Şimdi, Gaziantep'te üretim yapan şirketlerimiz bize başvuracak. Onların ISO belgeleri olup olmadığına, TSE belgeli üretim yapıp yapmadıklarına bakacağız. Kendi kriterlerimizi de ortaya koyacağız. Kriterlerin tamamına uyana, ‘Gaziantep' logosunu ürünlerinde kullanma izni verilecek. Ürünü kullanan bu logoyu gördüğünde daha güvenli bakacak. ’’
Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Celal Doğan da, Gaziantep'in Türkiye için bir model olarak alınabileceğini belirterek, şöyle konuştu:
‘‘Markalaşma doğru modelle olur. Gaziantep de doğru bir modeldir. Gaziantep ekonomisinin yüzde 99.9'unu özel sektör oluşturur. Devlet eliyle sanayileşme adımlarının atıldığı yıllarda kentimize yönelinmemezi belki bizim için bir şans olmuştur. Devletten maaş almayı beklemek yerine, kentin girişimci ruhu açığa çıkmıştır. Gaziantep kendi göbeğini kesmiş, girişimcisini, yatırımcısını yaratmış Türkiye'ye model olmuştur.’’
Markamla ayakta kaldım, krizde reklam yaptım
DARDANEL Yönetim Kurul Başkanı Niyazi Önen, yarattığı markanın öyküsünü şöyle özetledi: ‘‘Ürünlerimizi rafa ilk sürdüğümüzde, yüzüne bakan olmadı. Krize rağmen reklama yöneldik. Sipariş patlaması yaşadık. Sonra hızla büyüdük. 1998'de Avrupa ülkeleri vergi koyunca, krize girdik. 2001’de dibe vurduk. Ancak, markamızın gücü bize yardım etti. 2002'de yeniden çıkışa geçtik.’’
Tayyip Bey'in bagajında Cola Turka normal
ÜLKER Grubu İcra Kurulu Başkanvekili Orhan Özokur, bir soru üzerine, ‘‘Sayın Tayyip Erdoğan'ın benim kardeşimle Ülker'in distribütörlüğünü yapan şirketi var. Tayyip Bey'in hissesi de çok büyük değil. Tayyip Bey'in bagajında Ülker ürünleri ve Cola Turka olması normal. Çünkü geçmişten gelen alışkanlığı söz konusu. ’’
Made in Turkey, artık tercih nedeni oluyor
DAMAT-Tween markalarının yaratıcısı Orka Grubu'nun Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, tekstil ve hazır giyimde ‘Made in Turkey' etiketinin artık tercih nedeni olmaya başladığını söyledi. Orakçıoğlu, ‘‘Marka ürünlerin değil, algılamaların savaşıdır. Marka, ürüne kimlik kazandırmaktır. Marka yaratmak için çok sabırla hedefe doğru yürümek gerekir. Damat-Tween markasını yaratırken biz bunu yaptık.’’
Hakan YAĞLI/GAZİANTEP, (DHA)