Güncelleme Tarihi:
DÜNYA Gazeteler ve Haber Yayıncıları Birliği (WAN-IFRA) CEO’su Vincent Peyregne, geleneksel medya kanallarının önümüzdeki yıllarda hayatta kalmasının sırrının kullanıcı odaklı olmaktan geçtiğini belirterek, “Topluluğunuzu kontrol edemezseniz önümüzdeki 5 ila 10 yılda başınız büyük belada” diye konuştu. Hürriyet Dünyası’na özel bir röportaj veren Peyregne, medya izleyicilerinin farklı ihtiyaçları doğrultusunda farklı medya araçlarına yöneldiğini, dolayısıyla gazete radyo gibi geleneksel medya kanallarının önümüzdeki dönemde de varlığını ve önemini sürdüreceğini belirtti.
İLİŞKİLER ÇOK FARKLI
Peyregne, ‘zenginleştirilmiş gerçeklik’ gibi yeni teknolojilerin var olan gazetelere entegre edilmesi gerektiğinin de altını çizdi. Peyregne, “Gazetenizle ya da derginizle kurduğunuz ilişki ile tabletiniz ya da bilgisayar ekranınızla kurduğunuz ilişki birbirinden farklı. Bu nedenle farklı medya kanalları için her zaman bir alan olacak. Ancak bunu finanse etmek için bir yol bulmak zorundayız” dedi.
KAYNAK GEREKİYOR
Peyregne şöyle konuştu: “Örneğin bundan 7-8 yıl önce New York Times’ın gelirlerinin yüzde 70’i reklamlardan yüzde 30’u okuyuculardan gelirdi. Bugün tablo tersine döndü. Gazeteleri riske atan şey de bu, haberi kağıt üzerinde sunma kavramının sorgulanması değil. Kamuoyu da daha kaliteli işler istiyor dolayısıyla daha çok kaynağa ihtiyacınız var. Peki, parayı nereden bulacaksınız?” dedi.
Sosyal medya tamamlayıcı
SOSYAL medyanın yanlış bir isimlendirme olduğuna inandığını belirten Peyregne, “Sosyal medya, medya değildir. Olsa olsa medyayı tamamlayıcı bir platformdur” dedi. Peyregne, “Sosyal medya kendi topluluğunuzu oluşturmak için faydalı bir araçtır. Gazetecilerin birçoğu sosyal medyayı rakip görüyor ama bence tamamlayıcı bir yaklaşımdan öte değil. Sosyal medyayı kullanarak ürününüzü daha fazla satabilirsiniz. Örneğin oyun endüstrisindeki reklamcılar bunu çok iyi kullanıyor” diye konuştu
Şeylerin interneti
PEYREGNE’e göre günümüzde medyanın karşı karşıya olduğu önemli sınavlar var. Peyregne, “Hayatımızdaki tüm nesnelerin birbirine bağlanıp iletişim kurdukları dünya gerçek olduğunda yani ‘şeylerin interneti’ kurulduğunda habercilere ve medyaya ne olacağını düşünüyorum. Çünkü o dünyada arabanız, buzdolabınız hepsi birer medya kanalı haline gelecek” dedi.
Piyasa araştırmaları hayati önem taşıyor
YAYINCILARIN medya izleyicilerinin ihtiyaçlarını görerek bu yönde hareket etmeleri gerektiğini ifade eden Vincent Peyregne, bu açıdan gazetelerin reklam ve piyasa araştırma birimleriyle yazı işleri arasında bir dönem tabu olarak görülen işbirliğinin günümüzde çok büyük önem kazandığını söyledi. “Eğer gazeteciler piyasa araştırmacılarının kendilerine sundukları günlük verileri anlamazlarsa ölmeye mahkumlar” diyen Peyregne, gün geçtikçe birbirinin aynısı haline gelen medya kanallarındaki farklılaşmanın yolunun da buradan geçtiğini belirtti.