Güncelleme Tarihi:
Buna göre haber markalarına bağlılık seviyesi en yüksek mecra yüzde 86 ile gazeteler oldu. Bu rakamın medya yatırımlarını da etkilediğini belirten Reklamverenler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura, “Gazeteleri bu alanda dijital ürünler, uygulamalar ve sosyal medya takip ediyor” dedi.
KALİTELİ ZAMANIN PARÇASI
Araştırmada dikkat çekici sonuçların bulunduğunu da anlatan Ahmet Pura, şöyle konuştu: “Araştırmaya katılanların yüzde 75’i bir gazeteyi okumanın kaliteli zamanın bir parçası olduğu görüşünde. Katılımcıların yüzde 73’ü ise takip ettikleri gazetelerde okudukları bilgilere güvendiklerini belirtirken, yüzde 70’i tercih ettiği haber kaynağının gazeteler olduğunu söylüyor. Yapılan araştırmaya göre, bir haber kaynağını tavsiye edenlerin sayısının yüksek olması, o kaynak için son derece değerlidir. Zira bu durum, tavsiye edenleri ‘marka elçileri’ konumuna taşıyarak, takip ettikleri haber kaynağına güveni ve böylece o kaynağın tüketimini artırmayı sağlamaktadır.”
ÖNE ÇIKAN FAKTÖRLER
Gazetelerin reklam pastasından yüksek pay aldığı ülkelerin incelendiği ve bazı faktörlerin öne çıktığın dile getiren Ahmet Pura, bunları şöyle sıraladı:
Gazete tirajlarının ve okurluk oranlarının yüksek olması.
Gazete tirajlarının denetleniyor olması ve reklamverenlerin gazeteye güveni.
Gazetenin güvenilen bir haber kaynağı ve güvenilir bir reklam mecrası olması
Perakende, otomotiv, finans, turizm ve inşaat sektörlerinin ve kamu kuruluşlarının en yüksek medya yatırımına sahip sektörler ve reklamverenler içinde yer alması.
Yerli reklamverenlerin büyüklüğü.
Yerel ve bölgesel yayıncılığın ve reklamcılığın gelişmiş olması.
Ücretsiz gazetelerin varlığı, yaygınlığı ve yüksek tirajları.
Ülkenin resmi dilinde yayın yapan dijital yayıncıların görece az olması.