Garmin yeni pazarlara Türkiye’den açılacak

Güncelleme Tarihi:

Garmin yeni pazarlara Türkiye’den açılacak
Oluşturulma Tarihi: Mart 15, 2010 10:24

Navigasyon pazarının lideri Garmin’in uluslararası temsilcileri İstanbul’da buluştu.

Haberin Devamı

Garmin Uluslararası Satış Müdürü Dan Bartel, Türkiye’nin Ortadoğu ve Asya pazarına açılan bir kapı olduğunu ve bu kapıyı açarak pazardaki liderliklerini koruyacaklarını söyledi.

Dünya navigasyon pazarının lideri konumunda bulunan Garmin, bayi toplantısı için bu yıl Türkiye’yi seçti. Toplantıya katılan Garmin Uluslar arası Satış Müdürü Dan Bartel, Türkiye’de büyük bir potansiyel gördüklerine dikkat çekerek, “Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Asya ülkelerine açılan çok önemli bir kapı. Gelecek vaad eden bu pazar global oyuncu olan Garmin için de vazgeçilmezdir” diye konuştu.

Geçtiğimiz hafta gerçekleştirilen bayi toplantısına Ortadoğu, Asya ve Avrupa’dan toplam 100 Garmin distribütörü katıldı. Toplantıda Garmin’in 2010 yılı satış ve pazarlama vizyonu ile satışa sunulacak yeni ürünler gündeme geldi. Son 5 yıldır Dubai’de yapılan uluslar arası bayi toplantısının ilk defa İstanbul’da gerçekleştirildiğini aktaran Garmin Uluslararası Satış Müdürü Dan Bartel, bu kararın Garmin’in rotayı Türkiye’ye kırdığının habercisi olduğunun sinyalini verdi.  Türkiye’nin çok merkezi bir konumda bulunması nedeniyle toplantıyı İstanbul’da yapma kararı aldıklarını aktaran Bartel, “Avrupa, Orta Doğu ve Asya bizim için gözde pazarlar. Türkiye de bu bölgelere açılan çok önemli bir kapı. Gelecek vaadeden bu Pazar global bir oyuncu olan Garmin için de vazgeçilmezdir” dedi.

Haberin Devamı

Türkiye’den yayılacağız

Önümüzdeki dönemde Türkiye ve çevresindeki bölgelerde otomotiv pazarının gelişim göstereceğine inandığını ifade eden Bartel, navigasyon satışlarının da buna paralel olarak artmasını öngördüklerini söyledi. Geçen yılki finansal krizden bütün ülkelerin etkilendiğini ve fiyatların oldukça hassas düzeye geldiğine değinen Bartel, şunları söyledi: “Teknoloji pazarında rekabet ve teknolojideki ilerlemeler de pazarı çok fazla etkiledi. Türkiye dahilinde çok iyi şekilde temsil edildiğimize inanıyorum. Türkiye Ortadoğu’dan Doğu Asya’ya uzanan yelpazeye açılan bir kapı konumundadır. Çok da iyi distribütörlerle çalışıyoruz. Bu bölgelere Türkiye’den yayılmayı düşünüyoruz. Biz bu potansiyeli ülkenizde görüyoruz.”

Haberin Devamı

Pazar lideriyiz

Ürün portföylerinin yüzde 60’ını navigasyon cihazlarının oluşturduğunu ifade eden Bartel, geçen yıl 18 milyon adet cihaz satışı gerçekleştirdiklerini, bu yıl ise bu rakamı yüzde 10 artırmayı hedeflerini vurguladı. Bartel, pazarın lideri olduklarına dikkat çekerek, “Pazar payımız yüzde 50’ler civarında. Doğu Avrupa en stratejik pazarlardan biri… Amerika, Batı Avrupa ve İngiltere’de satışlar geçen yıl düşme eğilimi gösterdi” dedi.Bartel, 2010 yılı için umutlu olduğunu ancak bir öngörüde bulunmak için henüz erken olduğunu kaydetti. Geçen yıl sonunda Asus ile işbirliği yaparak navigasyon özelliği olan telefonun piyasaya sürüldüğünü anımsatan Bartel, bu telefondan 5 bin adet satıldığını belirtti.

Haberin Devamı

Türkiye’nin potansiyeli değerlendirilmiyor

Garmin Asya, Orta Doğu ve Afrika’dan Sorumlu Satış Müdürü Brian Crosse ise “Türkiye’de büyük bir potansiyel görüyoruz ancak bu potansiyelin tam olarak değerlendirildiğini düşünmüyorum” dedi. Crosse, Türkiye’de Garmin’in denizcilik alanındaki ürünlerinin büyük ilgi gördüğünü ve bu pazarın daha da büyümesini beklediğini söyledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!