Galleria'ya Alman ve Amerikalı ilgisi

Güncelleme Tarihi:

Galleriaya Alman ve Amerikalı ilgisi
Oluşturulma Tarihi: Ocak 20, 2002 01:54

Türkiye'nin ilk modern alışveriş merkezi Galleria eski müşterisini Özal ekolünden bürokrat ve eski siyasetçi Ali Kemal Özcan ile kazanmaya çalışıyor. Özcan, bu yıl özelleştirilecek Galleria ile Amerikan ve Alman girişimcilerin ilgilendiğini açıkladı.

TÜRKİYE'nin ilk modern alışveriş merkezi Galleria, eski gücünü ve müşterisini yine Özal ekolünden bir bürokratla kazanmaya çalışıyor. Ataköy Turizm Tesisleri ve Ticaret A.Ş. Galleria Ataköy Genel Müdürü olan Ali Kemal Özcan, 2002'de Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB) tarafından ihaleye çıkarılacak Galleria ile Amerikan ve Alman girişimcilerin ilgilendiğini açıkladı.

Krizde Galleria'da 10 mağazanın kapandığını ancak yerlerine de 10 yeni mağaza açıldığını belirten Özcan, ‘‘Çok seçici davranıyoruz. Çünkü Galleria'nın eski müşteri profilini geri kazanmak çok önemli. Şimdi çok sayıda alışveriş merkezi var. Onların kiracı-müşteri profili ile Galleria'nın ki başlangıçtan beri farklıydı, bundan sonra da farklı olmalı’’ diye konuştu.

Galleria'nın Türkiye'deki alışveriş altyapısında pasaj kavramını aşan ilk porje olduğunu belirten Özcan, ‘‘İlk yıllarında çok da başarılı oldu. Ancak 5-6 yıl sonra sıkıntı başladı. Printemps'in ana mağaza olarak çalışırken mali zorluğa düşmesi ve iflas etmesi Galleria'yı adeta bir pasaj havasına sokmuştu. Halbuki Printemps'in iflası kesinlikle önlenmeliydi. Ben bu noktada ortakları kabahatli buluyorum’’ diye konuştu. Özcan, Galleria gibi alışveriş merkezlerinin ana sponsoru konumundaki mağazasının mutlaka yaşaması gerektiğine inanıyor.

Özcan bu konuda şöyle konuştu:

‘‘Osmanbey'deki Pilavcı Pasajı gibi ünlü pasajları aşan ilk projeydik. Galleria 138 mağazalı bir pasaja dönüşünce, müşteri kaybı oldu. Bütün idareciler Printemps'ten kalan boşluğu doldurmak için çalıştı. Bu o kadar zor oldu ki ancak 2000'in sonunda başarılabildi ve YKM açıldı.’’

Ali Kemal Özcan, özelleştirme için belirli bir takvim verilmediğini ancak, 2002'deki özelleştirmeler içinde Galleria'nın da yer aldığını beldirdir. Özcan, ‘‘Ne zaman satışa çıkarsak müşterimiz bol olur. Çok da iyi değer bulacağımıza inanıyoruz. Çünkü kısa bir süre önce ABD'den ve Avrupa'dan teklifler geldi. Galeria'yı pazarlamak istediler. Biz de bunların tekliflerini ÖİB'na aktardık. Amerikan ve Alman girişimciler yabancı yatırımcıların Galeria ile çok yakından ilgilendiğini söylediler ve kolaylıkla satılabileceğini bildirdiler. Muhtemel müşteriler adına teklif getirdiler. Satın alma ve pazarlama yetkisi istediler. Müşterisi hazır 1 ay içinde satarız dediler. Biz de bu konudaki bilgileri ÖİB'e ilettik. ÖİB'nın açacağı ihaleye de gireceklerini tahmin ediyoruz’’ dedi.


Galleria'da krizde dükkan açanlar

Sarar

Daniel Heachter

Domino's Pizza

Tıkıntı

Food Corner

Pati Shop

Goldaş

A. Wespucci

Açılacaklar:

Vakko

Dagi

Nike


Kiracı ile kriz uzlaşması yaptık

Ali Kemal Özcan, ‘‘Kiracılarımızın yüzde 95'i ayın 5'ine kadar kirasını ödüyor. Çünkü kiracılarla sosyal dayanışmayı artırdık. Döviz kurunu 950 bin lirada dondurduk. Onları ayakta tutmak zorundayız. Şimdi kiralara zam yapılacak. Biz bu konuda da krizi dikkate alarak enflasyon oranında değil yüzde 25 civarı bir artışı gündeme aldık. Amaç ödenebilir kirayı bulmak. Yoksa mahkeme icra ile kira peşinde koşmak değil’’ dedi. Galleria'nın 2002'de cirosunu yüzde 100 artacağını ileri süren Özcan, bu iyimserliği de iki gerekçeye bağladı. Özcan'a göre hem kriz bitiyor hem de Galleria'nın eski müşterisi geri dönüyor. Özcan Ataköy, Yeşilköy, Yeşilyurt, Florya müşterisinin 3 Galleria besleyecek güce sahip olduğuna inanıyor ve şunları söylüyor: ‘‘Bakırköy'ün hinterlandındaki tüketicinin çoğu zaten Galeri'nın müşterisi değil. Bağcılar, Güngören, Bahçelievler, Esenler gibi yerlerden çarşıya inenlerden pek azı Galleria müşterisi. Bu yüzden de Carousel'in müşterisi ile bizim ki ayrı. Bizim müşterinin gelir seviyesi çok yüksek.’’
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!