Güncelleme Tarihi:
NIKE Türkiye Genel Müdürü Matthijs Visch, Galatasaray’la 5 yıllık işbirliğine imza atmalarıya birlikte Türkiye’de ilk kez ‘üç büyükler’den birinin formasını hazırladıklarını söyledi. Trabzonspor’la 3 yıldır ortaklık yaptıklarını hatırlatan Matthijs Visch, Galatasaray için kulübün ruhunun ve taraftarların coşkusunun yeniden canlandırılmasına katkı sağlamak istediklerini söyledi. Barcelona, Manchester United, Arsenal, Inter Milan, Juventus, Celtic, Werder Bremen gibi dünyada futbolun zirvesindeki kulüplerle ortaklık yaptıklarını belirten Matthijs Visch, “Galatasaray bu seriye çok yakıştı. Galatasaray’ı da çalıştığımız kulüpler arasında görmek çok sevindirici. Galatasaray markası çok güçlü” dedi. Nike ayrıca Brezilya, Portekiz, Hollanda, ABD, Avustralya, Yeni Zelanda, Güney Kore, Fransa ülke milli takımlarıyla da ortaklık yapıyor.
Işık hızında hazırlandı
Matthijs Visch, genellikle bir futbol kulübü için forma hazırlamanın 12-18 ay sürdüğünü vurgulayarak, Galatasaray için neredeyse ışık hızında çalışarak 5 ayda formaların tasarımını gerçekleştirdiklerini söyledi. Galatasaray gibi 100 yılı aşan bir tarihe sahip kulüple çalışırken, geçmişi incelediklerini ve kulübün değerlerine bağlı kaldıklarını vurgulayan Matthijs Visch, “Böylesi köklü ve değerleri olan bir kulüp için bir şeyler yapmak gerçekten çok heyecan verici” dedi.
Nüfusu aşıyor
Galatasaray kültüründen ve taraftarından çok etkilendiğini anlatan Matthijs Visch, şu değerlendirmeyi yaptı: “Bir kere 30 milyon taraftarı var. 30 milyon! Benim küçücük ülkem Norveç’in nüfusu 4.5 milyon kadar. Yani neredeyse benim ülkemdeki insanların 10 katı kadar taraftarı var. 30 milyon bütün İskandinavya’nın nüfusundan da fazla! Avrupa’daki pek çok ülkenin nüfusundan fazla taraftarı var. Galatasaraylılar kesinlikle çok sadık taraftar kitlesi. Taraftar ürünü almak için takımının maç kazanmasını beklemiyorlar. Bunlar gerçekten çok etkileyici.”
Taraftar ürünlerinde iddialı
İç saha forması olarak tasarlanan klasik parçalı forma kulübün mirasından izler taşırken, siyah deplasman forması yepyeni ve canlı bir görünüm sunuyor. Yüzde 100 geri dönüştürülmüş polyesterden üretilen üçüncü sarı formada üst kısım maksimum performans ve çevre üzerinde minimum etki amacıyla üretildi. Kumaş yeni bir iplik üretmek üzere eritilen kullanılmış plastik şişelerden üretildi. Her bir formada sekiz plastik şişe kullanıldı. Galatasaray Futbol Kulübü ile yaptıkları ortaklık sonucu takımın formalarının yanında taraftarlar için de hazırlık yaptıklarını kaydeden Matthijs Visch, çok küçük farklılıklarla formaların birebir taraftara da satılacağını söyledi.
Buradaki stadyum coşkusu FC Barcelona’da bile yok
TÜRKİYE’de futbola olan ilginin şaşılacak boyutta yüksek olduğunu belirten Nike Türkiye Genel Müdürü Matthijs Visch, “Taraftarlar duygusal olarak da çok bağlılar. Türkiye’de stadyumlarda gördüğüm tutku, dünyanın hiçbir yerinde yok. FC Barcelona’da bile yok” diye . Sosyal medyada da çok aktifler. Biz her gün Facebook’ta 1 milyon kişiyle temastayız. Bu alandaki gelişmeler çok önemli” diye konuştu.
Her koşu ayakkabısı alan koşmuyor
TÜRKİYE’de toplam 100 mağazaları olduğunu hatırlatan Matthijs Visch, “Mağazalarımızdaki satışlarımızın yüzde 30’u gerçekten spor yapanlarca alınıyor. Yüzde 70 ise zevk için alınıyor. Yani Türkiye’de her koşu ayakkabısı alan koşmuyor. Türkiye’de spor yapma oranı düşük ama hızla yükseliyor. Mağazalarda en çok koşuya, sonra futbola dönük ürünler satıyoruz” diye konuştu.
Barcelona ve Brezilya taraftarı çok sadık
FORMALARINI sağladıkları kulüpler ve milli takımlar arasında hangilerinin daha sadık taraftarlar olduğunu sorduğumuz Nike Türkiye Genel Müdürü Matthijs Visch, şu yanıtı verdi: “Barcelona taraftarı her zaman hem şehirlerindeki hem başka şehir ve ülkelerdeki maçlara çok ilgi gösterir. Takımını yalnız bırakmaz. Taraftar ürünlerini de alır. Bu Manchester United için de Arsenal için de geçerli. Ülke milli takımları arasında ise Brezilya ne çıkıyor.”
Türkiye’de futbol zirvede basketbol ikinci sırada
NIKE Türkiye Genel Müdürü Matthijs Visch, Türkiye’de spor alanında yaptıkları ortaklıklarla ilgili şu bilgileri verdi: “Burada yaptığımız ortaklıklar açısından Türkiye’de birinci sırada, zirvede futbol var. Basketbol onun ardından geliyor. Sonra da atletizm var. Çalışmalarımızın yüzde 80’i futbolla ilgili. Örneğin ABD’de basketbol öndedir.”