Güncelleme Tarihi:
YAYIN GELİRLERİ ÖNEMLİ
Sarı-kırmızılıların bu sezon rekor gelire ulaşmasındaki en önemli neden ise yayın gelirleri oldu. Geçtiğimiz yıl yapılan yayın ihalesinin ardından bu sezon performans primleri yükseldi. Galatasaray sadece lige katılım payı olarak 30 milyon lira, eski şampiyonluklar için 54 milyon lira, 24 galibiyet için 52.8 milyon lira, 3 beraberlik için 3.3 milyon lira kazandı. Galatasaray ligi lider tamamlayarak şampiyonluk primi olarak da ekstra 27 milyon lira para aldı. Böylece sarı-kırmızılı takımın sadece yayın gelirleri toplamı 167.1 milyon lirayı kasasına koymuş oldu.
REKOR BEŞİKTAŞ MAÇINDA
Galatasaray’ın gelirlerinde ikinci sırayı ise futbolcu satışı aldı. Bu sezon Badou Ndiaye, Bruma, Lukas Podolski ve Semih Kaya transferlerinden 152 milyon liradan fazla para kazandı. Sarı-kırmızılı takım bu sezon loca, kombine, VIP tribün ve bilet hasılatından da önemli bir gelire ulaştı. Galatasaray’ın 2017-2018 futbol sezonunda Türk Telekom Stadyumu geliri 125 milyon lirayı buldu. Bu alanda ise en çok parayı 6 milyon TL ile Beşiktaş maçından kazandı.
Birçok kampanya düzenleyen GS Store’lar da önemli bir gelire ulaştı. Sarı-kırmızılı takımın bu sezonki forma satış rakamlarının 350 bine dayanacağı belirtilirken, GS Store cirosunun da 120 milyon liraya ulaştığı açıklandı. Galatasaray bu sezon sponsorluk gelirlerinden de 70 milyon lira kazanç sağladı.
KARABÜKSPOR 3 GALİBİYETTEN 38.5 MİLYON TL ALDI
TÜRKİYE Futbol Federasyonu (TFF) tarafından performans primi ve lige katılım payı olarak dağıtılan yayın gelirleri bu yıl kulüplerin yüzünü güldürdü. 18 takım elde ettiği yayın gelirleriyle adeta kasayı doldurdu. Lig sonuncusu olan ve sadece 3 maç kazanan Karabükspor bu sezon 38.5 milyon TL kazandı. Gelirlerin önemli bir bölümünü ise daha önceki şampiyonlukların etkisiyle 4 takım ve Başakşehir elde etti.