Güncelleme Tarihi:
ÖNÜMÜZDEKİ yaz aylarında Güney Afrika’da yapılacak 2010 Dünya Futbol Şampiyonası ve Türkiye’de düzenlenecek 2010 Dünya Basketbol Şampiyonası’nın düz ekranlı televizyon satışını yüzde 30 artırması bekleniyor. Electro World Genel Müdürü Bahadır Özbek, spor olaylarının her zaman televizyon satışını artırdığını belirterek, yazın yapılacak iki şampiyonanın düz ekranlı TV satışını yüzde 30 oranında artıracağını söyledi. Teknoloji perakendesinin 2010 yılına hareketli girdiğini dile getiren Özbek, “Geçen yıla göre satışlarda artış var. Televizyon ve cep telefonu en çok satan segmentler. Daha sonra bilgisayar ve beyaz eşya ürünleri geliyor. Netbook’lar çok popüler. Navigasyon ve araç içi ses sistemleri de gelişen yeni ürünler arasında” diye konuştu.
Televizyon krizden etkilenmedi
Bahadır Özbek, geçen yıl pazar daralmasına karşın televizyon satışlarında yüzde 28’lik artış olduğunu aktararak, şunları anlattı: “Farklı nedenlerden dolayı fiyatlar düştü. Düz ekranlı televizyon satışlarında yenileme pazarının payı yüzde 70’lerde. Türkiye’de yılda 1.1 milyon televizyon satılıyor. Geçen yıl ilk defa adetsel olarak düz ekranlı televizyon tüplü televizyonu geçti. Bu yıl da flat TV’ler yüzde 50 büyür. Yeni televizyon alanların yüzde yüze yakını flat TV alıyor. Tüplüyle düz ekranlı arasındaki fiyat farkı da iyice düşüyor. Spor karşılaşmalarının satışlara önemli katkısı var.”
Üç boyutlu TV satılacak
Düz ekranlı TV’lerde yeni trendin üç boyut (3D) olduğunu dile getiren Bahadır Özbek, şöyle konuştu: “Mayıs ayı itibariyle farklı markalar bu teknolojiye sahip TV’leri piyasaya sunacak. Biz de ilk satanlardan olacağız. İçerik sorunu olsa da Blu-Ray DVD oynatıcılarda üç boyutlu film ve üç boyutlu oyunlar da oynanabiliyor. Bu ürünleri sergileyeceğiz ve müşteriyi bu teknoloji konusunda bilgilendireceğiz.”
Pazarları iyi iş yapıyoruz
Son dönemde tartışılan hipermarket yasasını da değerlendiren Bahadır Özbek, “’Pazar günü çalışılmasın, saat 18.00’den sonra mağazalar kapatılsın’ deniyor, herkes uyarsa bu uygulanabilir. Ama karşı caddedeki açık kalırsa olmaz. Biz en iyi işimizi pazar öğleden sonra yapıyoruz. Kapanırsak eleman azaltmak zorunda kalırız. Bu uygulamayı yapan ülkeler de geri dönmeye çalışıyor” yorumunu yaptı.
İnternetten satış başlıyor mağaza sayısı 18’e çıkacak
BÜYÜME rakamları hakkında da bilgi veren Bahadır Özbek, geçen yıl yüzde 20 oranında büyüdüklerini flat TV pazarında da paylarını yüzde 9’a çıkardıklarını belirtti. Özbek, sözlerini şöyle sürdürdü: “Geçen yıl flat TV’de payımız yüzde beşti. Mayıs ayında internetten satışımız da başlayacak. Her yerde mağazamız olmadığı için interneten satışı başlatıyoruz. Mayısta 12’nci mağazayı açıyoruz. Bu yıl içinde 18 mağazaya ulaşma hedefimiz var. Küçük mağaza düşünmüyoruz, biz büyük mağazacılıkta uzmanız.”
‘Farkı test’ ettiriyor, ihtiyaca göre satıyor
FARKLI teknolojiler ve markalar arasında seçim yapmakta zorlanan müşterilerine yönelik ‘Farkı Test Et’ hizmeti başlattıklarını aktaran Bahadır Özbek, 3 Aralık’ta Ankamall’deki mağazalarında başlattıkları hizmeti diğer mağazalarına da adapte edileceğini kaydetti. Özbek, şu bilgileri verdi: “Bu hizmetle tüketici televizyon ya da bilgisayar satın alacağı zaman karşılaştırma yapabiliyor. Türkiye’de bu tarz bir hizmet ilk kez sunuluyor. Bu sistemle 11 mağazada bulunan tüm televizyon ekranından aynı anda duyuru da devreye giriyor. Müziğe göre hoparlör, bilgisayarda kullanılan programa göre monitör, yazıcınıza göre kartuş, izlenen program türlerine göre televizyon seçimi yapılıyor. Dokunarak, test ederek satın almayı sağlıyoruz ve yanlış seçimlerin
önüne geçiyoruz.”