Hanife BAŞ
Oluşturulma Tarihi: Kasım 08, 2008 00:00
Alman-Japon ortaklığındaki bilgisayar üreticisi ve bilgi teknolojileri altyapı firması Fujitsu Siemens, Türkiye’de proaktif satış modeline geçme planları yaparken, bu yılı yüzde 15’lik büyümeyle kapatmayı hedefliyor. Fujitsu Siemens Computers Genel Müdürü Cem Soysal, artık proaktif satış modeline geçtiklerini belirterek, yeniden yapılanma süreci sonrasında daha agresif satış modelini benimseyeceklerini söyledi.
Yüzde 15 büyüme hedefiSoysal, cirolarının yarısından fazlasının tüketici ürünlerinden geldiği, kamu, bankacılık ve telekomda iyi durumda oldukları bilgisini vererek, "Yüzde 15 oranında büyüme hedefliyoruz. Ekonomik ve politik gelişmeler sektörü etkiledi. Ancak bizim kárlılığımızın ve katma değerimizin yüksek olduğu kurumsal alan bundan etkilenmedi. Fujitsu Siemens için Japon teknolojisi, Alman mühendisliği ve Türk mucizesi diyoruz" dedi.
126 milyon dolar ciroSoysal, kanaldaki tüketici tarafındaki yavaşlamayı da hissetmediklerine değinerek, "Kurumsal pazarda daha fazla ağırlığımız var ama büyüme ve ciro hedeflerinde revizyona gittik. Geçen yıl 110 milyon
dolar olan ciromuzu, bu yıl 126 milyon dolara çıkaracağız. Bankacılık, telekom ve kamu alanında büyümeye devam edeceğiz" diye konuştu.
Üniversiteler satışı artırıyorToplam cirolarında kurumsalın payının yüzde 68 olduğunu, cirolarının yüzde 32’sinin ise bireyselden elde edildiğini dile getiren Cem Sosyal, notebook satışlarıyla ilgili de şu bilgileri verdi: "Notebook tarafında piyasaya 40 bin adet ürün verebiliyoruz. Monitor tarafında ise 70 bin adet var. Kurumsal taraftaki projelerle bu sayı artıyor. Kurumsalda 100 bin civarında PC’yi kamu ve özel sektör projelerine vereceğiz. Notebooklarda ise vakıf üniversitelerinin projeleri satışları artırıyor. Vakıf üniversiteleri hem öğretim görevlilerini, hem de öğrencileri cazip şartlarda eğitmek için notebook dağıtıyorlar."
Yeni modeller yüzde 30 daha az enerji harcıyorFURJİTSU Siemens Computers Satış Direktörü Hüseyin Karayağız, Türkiye’deki yeni yapılan elektrik zamlarına dikkat çekerek, "Yeni bilgisayar ve bilgi teknolojisi altyapısı cihaz tasarımlarımızda elektrik sarfiyatı düşmüş durumda. Geri dönüşüm üç kat daha hızlı. 2 bin dolarlık bir sunucu üç yılda 500 dolarlık elektrik harcıyor. Bu durumdaki bir sunucunun maliyeti yüzde 25. Her üründe daha dikkatli tasarım yapılıyor. Sunucu ve monitörler yüzde 30 daha az enerji harcıyor. Laptoplarda da yüzde 20’ye varıyor enerji tasarrufu."
Amilo 3000’de satış hedefi yüksekHÜSEYİN Karayağız, Türkiye’ye yeni getirdikleri Amilo 3000 hakkında da bilgi vererek, şunları söyledi: "Amilo 3000 serisi notebook tasarımındaki yaklaşımı tamamen değiştirdi. Intel tabanlı işlemcileri var. Kabuk tasarım olarak başka bilgisayarlarda görülmeyen özelliklere sahip. Yeni bir kart teknolojisi bulunuyor. Siyah beyaz renklerde raflarda olacak. Amilo 3000’in satış hedefi yüksek. Rahatlıkla 120 binli rakamları göreceğiz."