Emre ÖZPEYNİRCİ - Alper YOLDAŞ
Oluşturulma Tarihi: Ekim 11, 2008 00:00
Autoshow’da firmalar bir taraftan fuara özel kampanyalar düzenlerken, diğer taraftan ilk kez sergilediği yeni modelleri satıyor. Fiyatları 250 bin Euro’yu bulan lüks otolara ise krize rağmen büyük talep geliyor.
İŞTE ASTON MARTİN
19 Ekim’e kadar ziyaret edilebilecek 12’inci Uluslararası İstanbul Otomobil Fuarı ’Autoshow’da firmalar bir taraftan satışlarını artırmak için fuara özel kampanyalar düzenlerken diğer taraftan fuarla birlikte ilk kez sergilediği yeni modellerini de satmaya başladı. Fuarda İtalyan Maserati’nin standında yer alan ve fiyatları yaklaşık 250 bin
Euro olan 6 model anında satılırken, Ferrari standıda yer alan 550 bin Euro’luk 612 Scagliatti ise fuarın daha ilk gününden alıcı buldu. 250 bin Euro’luk Yeni BMW 7 Serisi için sipariş verenlerin sayısı fuarla 30’a çıktı. FerMas Genel Müdürü Orhan Ülgür, "Fuar tarihinde belki bir ilk gerçekleşti. Daha ilk günden 5 Maserati’yi sattık. Bu toplam yıl içinde sattığımızın 3’te biri. 2 adet Masareti GranTorismo, 4 adet de Quattroporte’nin ilk kez sergilediğimiz S versiyonaları anında alıcı buldu. Bir adet de Ferrari 612 Scagliatti için müşteri geldi" dedi. Ülgür, pazartesi günü sergileyecekleri Ferrari California için de çok ümitli olduklarını belirterek, "İtalya’dan bu araç için daha fazla kota almak istiyoruz. Ama henüz bu araç için sipariş veya kapora almadık" dedi. Fuarda ayrıca Mazda’nın standında yer alan RX-8 ilk gün alıcı bulurken, Alfa Romeo’nun fuarla birlikte satışa sunduğu küçük modeli Mito’dan 5 adet, yine fuarla birlikte satışa sunulan Fiat 500’den ise ilk günde 10 adet satılırken, yeni VW Golf 6 alıcı buldu. Firma yetkilileri satışların 19 Ekim’e kadar artarak devam edeceğini belirterek, "Fuar krize meydan okuyor" yorumunu yapıyor.
Fuara özel indirimlerYılın son 3 ayında krize rağmen satışlarını artırmak isteyen firmaların umudu olan Autoshow’da birbirinden cazip kampanyalarda düzenleniyor. Autoshow’a özel avantajlar sunan Peugeot, 107 ve 206 HB’de 750 YTL, 308 HDI’da 1000 YTL, indirim yaparken, 407 modellerinde ise 2 bin YTL fuar indirimi yapılıyor. Autoshow süresince yüzde 10’a varan indirimler yapan Ford, Mondeo, S-Max , C-Max ve Galaxy’de yüzde 10, Focus, Kuga ve Fusion da yüzde 5 indirim yapacağını açıkladı. Mazda ise fuar süresince 8 bin YTL’ye varan indirimler yapıyor. Yeni Mazda2’ler 26 bin 900 YTL, Mazda3’ler 32 bin 700 YTL, Mazda 6’lar 52 bin 900’YTL’den satışa sunuluyor.
Türkiye Avrupa’ya bakmadı 10 ayda oto satışları yüzde 9 arttı
TÜRKİYE Otomotiv pazarında 2008 yılı Ocak-Eylül binek ve hafif ticari araç toplam pazarı 392 bin 808 adet olarak gerçekleşti. 377 bin 798 adet olan Ocak-Eylül 2007 binek ve hafif ticari araç pazar toplamına göre satışlarda yüzde 4 artış yaşandı. 2008 yılı Ocak-Eylül döneminde toplam binek otomobil satışları, yüzde 8.7 arttı ve 243 bin 60 adete ulaştı. Toplam hafif ticari araç satışları ise aynı dönem için yüzde 3 azalarak 149 bin 678 adet olarak gerçekleşti. Eylül ayında Ramazan ve global krize rağmen binek otomobil satışları 26 bin 983 adet, hafif ticari araç satışları ise 6 bin 879 adet olmak üzere toplamda 43.862 adet oldu ve geçen yıla göreyüzde 5.8 düştü.
Krizlere karşı yeni model silahı çektik
ALMAN Volkswagen’in Bölge Satış Müdürü Jörk Andrischock, Autoshow fuarına ilk kez geldiğini ve hayran kaldığını belirterek, "Bir çok uluslararası fuardan daha iyi bir iş çıkartmışsınız. Türkiye’ye de bu yakışır" dedi. Dünyayı saran krizle ilgili de yorum yapan Andrischock, "Biz yaşanan krize rağmen satışlarımızı dünya çapında artırdık. Volkswagen’in krizlere karşı en önemli sigortası piyasaya sunduğu yeni model sayısındaki fazlalıktır. 2009 yılında da yeni Golf ve diğer yeni modellerle tüm olumsuz senaryolara karşın biz yüzde 5’lik bir büyüme öngörüyoruz" dedi. VW Grubu olarak hedeflerinin 10 yılda dünyanın en büyük otomotiv markası olmak olduğunu kaydeden Andrischock, " Biz 3.6 milyon adet olan satışımızı 10 yılda 6.6 milyon adede çıkartmayı öngörüyoruz. Bunu her koşulda başaracağız"dedi.
Mazda’yı deep freeze’den çıkartıp çözdüreceğiz
TÜRKİYE’de 22 yıl distribütörlükle temsil edildikten sonra 4 ay önce doğrudan giriş yapan Japon Mazda, Autoshow fuarıyla birlikte marka imajını artırmayı hedefliyor. Mazda Avrupa’nın Türk tasarım şefi Hasip Girgin,
"Mazda markası 10 yıldır Türkiye’de adeta dondurulmuştu. Şimdi Mazda’yı deep freeze’den çıkartıp yeniden çözdüreceğiz" dedi. Mazda 3’ün tasarımıyla yıldızı parlayan ve bugün Avrupa’daki tasarım ofisinin ikinci adamı pozisyonuna gelen Girgin, Autoshow fuarında sorularımızı yanıtladı. Mazda’nın doğrudan gelmesinin Türkiye’nin Avrupa’nın bir parçası olduğunu ortaya koyduğunu belirten Girgin, "Mazda artık Avrupa’da büyümek için tüm pazarlara kendi giriyor. Avrupa çapında yaptığımız bir değişiklik veya kampanya Mazda’nın direkt yer aldığı ülkelerde hemen devreye girebiliyor. Temsilcilik olduğu zaman işin maliyetine bakıldığı için aynı hız yaşanamayabiliyor" diye konuştu. Tasarımda artık şeflik pozisyonuna geldiği için tek bir modelle ilgilenmediğini söyleyen Girgin şunları söyledi: " Önümüzdeki günlerde tanıtılacak yeni Mazda 3’ün çizimlerini yapmadım ama sorumluluğu bendeydi. Projeyi ben yönettim. Kontrolümde olan 2-3 yeni model daha var. Bir tanesi Mazda’nın ilk kez gireceği bir segment." Girgin, "Mazda’nın Avrupa’da otomobil harici markaları ürünlerinin sorumluluğu da bana verildi. Toplam 53 farklı kategoride 200’e yakın markalı ürünlerin tümü benim sorumluğumda olacak" dedi.