Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE ve İstanbul, küresel fuarcılık şirketlerinin en büyük fuarları yaptığı bölge haline geliyor. Öyle ki, dünyanın en büyük fuarcılık şirketleri, Türkiye’deki büyüme potansiyelini değerlendirmek için İstanbul operasyonlarını satın almalarla büyütüyor. Yaklaşık 280 milyon Euro cirosuyla dünyanın en büyük 10 fuarcılık şirketinden biri olan Deutsche Messe AG’ye bağlı Hannover Fairs Turkey A.Ş., bu yıl Türkiye’de 85 milyon lira ciro hedefliyor ve yeni satın almalar planlıyor.
CİRO BÜYÜYOR
Geçen yıl 56 milyon lira ciro yaptıklarını söyleyen şirketin genel müdürü Alexander Kühnel, “İstanbul küresel planda fuarcılık sektörünün en önemli merkezlerinden biri haline geliyor. 2015 yılı tüm ekonomik ve politik dalgalanmalara rağmen bizim için güzel bir yıl oldu. Düzenlediğimiz 11 fuarda, 5000’in üzerinde katılımcıyı yaklaşık 300 bin ziyaretçiyle buluşturduk. Bu sayının yüzde 7’sini yabancı ziyaretçi oluşturdu ve önceki yıla göre yüzde 14 artış yakaladık” dedi.
Türkiye’de halen ICCI, CeBIT, DOMOTEX, SODEKS gibi büyüme potansiyeli çok yüksek fuarları düzenlediklerini anlatan Kühnel, “Türkiye’ye olan güvenimizi koruyor ve yeni yatırım planları yapıyoruz. Şuan çok fazla detay verebilmem mümkün değil ancak portfolyömüzü yeni satın almalar aracılığıyla arttırmayı planladığımızı söyleyebilirim. Bunların en azından birini bu yıl içinde netleştirmeyi umuyoruz” diye konuştu. Kühnel, şirketin geçtiğimiz yıllarda Türk ortaklarına ait hisselerin tamamını satın alarak ICCI Fuarı ve Konferansı, WIN Eurasia Metalworking, WIN Eurasia Automation ve ISK-SODEX fuarlarını yüzde 100 bünyesine kattığını anlattı. Kühnel şöyle konuştu: “Hannover Fairs Turkey; Bileşim Fuarcılık, Sodeks Fuarcılık ve Ankiros Fuarcılık ile kurduğu ortaklıklarla yıllar içinde WIN, Sodex ve Aluexpo gibi önemli fuarları bünyesine kattı. 2015 yılında ise yeni bir aşama daha kat ettik. Hannover Messe Sodeks ve Hannover Messe Bileşim Fuarcılık’a ait fuarları yüzde yüz kendi bünyemize kattık. Artık bu fuarların tüm satış ve organizasyonu tek elden sürdürülüyor. Alanlarında lider olan bu fuarları, bir adım daha öteye taşıyabilmek için titiz bir çalışma sürdürüyoruz.”
4 MİLYON ZİYARETÇİ
Deutsche Messe AG’nin, cirosu yaklaşık 280 milyon Euro ve dünyanın en büyük 10 fuar şirketi arasında. Yılda ortalama 135 fuar organize ediyor. Dünya çapında 40 binin üzerinde katılımcı ve 4 milyonun üzerinde ziyaretçi ağırlıyor. Şirketin portföyü, BT ve telekomünikasyon alanında CeBIT, sanayide Hannover Messe, biyoteknolojide BIOTECHNICA, intralojistikte CeMAT, eğitimde Didacta, zemin kaplamada DOMOTEX, yangın önleme ile kurtarma alanında INTERSCHUTZ ve ahşap işleme ve ormancılıkta LIGNA gibi dünyanın lider fuarlarını kapsıyor. 100’den fazla ülkede faaaliyet gösteriyor. Türkiye’ye ise 19 fuar organize ediyor.
İKLİMLENDİRMEDE BÜYÜK ŞOV BAŞLIYOR
ALANINDA dünyanın en büyük 3. fuarı olan ISK-SODEX hakkında bilgi veren Alexander Kühnel, “Türkiye’nin iklimlendirme sektöründeki gelişmişliği, üretim merkezi oluşu, önemli ihracat bağlantılarına ve yabancı firmaların Türkiye’ye yatırım yapmak istemesine neden oluyor” dedi. İki yılda bir düzenlenen ISK–SODEX, 4-7 Mayıs arası İstanbul Fuar Merkezi’nde ziyaretçileri ile buluşacak. Fuarın, sektörün 2016 yılı için 4.5 milyar dolar olan ihracat hedefine büyük katkı sunması bekleniyor. ISK-SODEX Fuarı, 2014’te 53.535 metrekare net alanda, Türkiye, Almanya, İtalya ve Tayvan başta olmak üzere 45 ülkeden 1331 katılımcı firma ile 126 ülkeden 84.816 profesyonel ziyaretçiyi bir araya getirmişti. Bu yıl uluslararası ekonomik ve siyasi olumsuzluklara rağmen katılımcı sayısını yüzde 15 arttırmayı başardı. Üstelik bu yıl ilk kez katılımcı ülkeler arasına Suudi Arabistan, Kuveyt ve Bahreyn de eklendi. Fuar, Ekonomi Bakanlığı tarafından da destekleniyor.