Frigo-Pak'ın gözü Arap ülkelerinde

Güncelleme Tarihi:

Frigo-Pakın gözü Arap ülkelerinde
OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 29, 2002 00:00

Ä°ngiliz Gerber Foods'un yüzde 63'lük hisseyle ortak olduÄŸu Frigo-Pak, Sunpride meyve sularıyla Arap ülkelerine açılmayı hedefliyor. Frigo-Pak Genel Müdürü Hüseyin Åžener, Azerbaycan, Ä°srail, Ukrayna, ABD ve Kıbrıs'a meyve suyu ihraç eden Frigo-Pak'ın Arap ülkelerine açılmak için bu ülkelerdeki fuarlara katılıp ihracat araÅŸtırmaları yapacağını söyledi. Åžener, ‘‘Meyve suyu sıcak bölgelerde çok tüketiliyor. Bu nedenle fiyata fazla duyarlı olmayan, kaliteli ürünleri tercih eden zengin Arap ülkelerine açılmayı hedefliyoruz’’ diye konuÅŸtu.Frigo- Pak'ın 1984 yılında kurulan yabancı sermayeli bir ÅŸirket olduÄŸuna dikkat çeken Åžener, Ä°ngiliz Gerber Grup'un bir markası olan Sunpride ile geçen yıl iç piyasada içecek sektörüne girdiklerini belirtti. Frigo- Pak'ın Ä°negöl'deki fabrikasının tanıtım gezisinde konuÅŸan Åžener, ÅŸunları söyledi: ‘‘1997'de 18 milyon dolar olan ihracatımız 2000 yılında 10 milyon dolara geriledi. Ä°hracatın duraksaması nedeniyle iç piyasaya girme kararı aldık. İç piyasaya giriÅŸimizle birlikte 2001'de ciromuz 12.5 milyon dolar oldu. 2002'de de 2001 yılı ciromuzun biraz üzerine çıkmayı hedefliyoruz.’’Türk meyve suyu pazarının diÄŸer ülkelere göre içler acısı bir durumda olduÄŸuna iÅŸaret eden Åžener ÅŸunları söyledi: ‘‘Saf meyve suyu içecek pazarından sadece yüzde 2'lik bir pay alabiliyor. Bu oran Polonya'da yüzde 60'lara, Macaristan'da ise yüzde 80'lere çıkıyor. Almanya'da kiÅŸi başına yıllık meyve suyu tüketimi 200 litreyi bulurken Türkiye'de yıllık 4 litreye kadar düşüyor. Meyve suyunun öneminin tüketicilere anlatılması ile birlikte meyve suyu tüketiminin artacağına inanıyoruz.’’ Åžener, ABD ve Avrupa ülkelerine oranla Türkiye'de meyvesuyu tüketiminin oldukça düşük olmasını dikkate alarak tüketimi arttırmak için ‘Günde5’ kampanyasını düzenlediklerini söyledi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!