OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 29, 2002 00:00
İngiliz Gerber Foods'un yüzde 63'lük hisseyle ortak olduğu Frigo-Pak, Sunpride meyve sularıyla Arap ülkelerine açılmayı hedefliyor. Frigo-Pak Genel Müdürü Hüseyin Şener, Azerbaycan, İsrail, Ukrayna, ABD ve Kıbrıs'a meyve suyu ihraç eden Frigo-Pak'ın Arap ülkelerine açılmak için bu ülkelerdeki fuarlara katılıp ihracat araştırmaları yapacağını söyledi. Şener, ‘‘Meyve suyu sıcak bölgelerde çok tüketiliyor. Bu nedenle fiyata fazla duyarlı olmayan, kaliteli ürünleri tercih eden zengin Arap ülkelerine açılmayı hedefliyoruz’’ diye konuştu.Frigo- Pak'ın 1984 yılında kurulan yabancı sermayeli bir şirket olduğuna dikkat çeken Şener, İngiliz Gerber Grup'un bir markası olan Sunpride ile geçen yıl iç piyasada içecek sektörüne girdiklerini belirtti. Frigo- Pak'ın İnegöl'deki fabrikasının tanıtım gezisinde konuşan Şener, şunları söyledi: ‘‘1997'de 18 milyon
dolar olan ihracatımız 2000 yılında 10 milyon dolara geriledi. Ä°hracatın duraksaması nedeniyle iç piyasaya girme kararı aldık. İç piyasaya giriÅŸimizle birlikte 2001'de ciromuz 12.5 milyon dolar oldu. 2002'de de 2001 yılı ciromuzun biraz üzerine çıkmayı hedefliyoruz.’’Türk meyve suyu pazarının diÄŸer ülkelere göre içler acısı bir durumda olduÄŸuna iÅŸaret eden Åžener ÅŸunları söyledi: ‘‘Saf meyve suyu içecek pazarından sadece yüzde 2'lik bir pay alabiliyor. Bu oran Polonya'da yüzde 60'lara, Macaristan'da ise yüzde 80'lere çıkıyor. Almanya'da kiÅŸi başına yıllık meyve suyu tüketimi 200 litreyi bulurken Türkiye'de yıllık 4 litreye kadar düşüyor. Meyve suyunun öneminin tüketicilere anlatılması ile birlikte meyve suyu tüketiminin artacağına inanıyoruz.’’ Åžener, ABD ve Avrupa ülkelerine oranla Türkiye'de meyvesuyu tüketiminin oldukça düşük olmasını dikkate alarak tüketimi arttırmak için ‘Günde5’ kampanyasını düzenlediklerini söyledi.Â
button