Oluşturulma Tarihi: Haziran 15, 2009 00:00
Türkiye'de ilk kez meyve aromalı madensuyu üreten, 5 yılda 2 kattan fazla büyüyen Freşa, gerçek meyve suyu bulunan Mixy ile gazoz, kola gibi gazlı içeceklere rakip oluyor.
Freşa markasının sahibi Çakırmelikoğlu Maden Suyu Yönetim Kurulu Üyesi Hasan Çakırmelikoğlu, Freşa’nın 2008’de 55 milyon TL olan cirosunu 2009’da 65 milyon TL’ye çıkaracağını belirterek, "Yurtiçi satış rakamları son 5 yılda adet bazında yüzde 222 arttı. Mixy ile ciromuz daha da artacak. Amacımız maksimum büyüyen pazardan maksimum fayda elde etmek. Bu yıl da büyüme performansımız hedeflerimizin ilerisinde olacak. Soda pazarında iddialıyız ve markayı dünya ligine taşıyacağız" dedi.
Orta yaş içeceği değil
Madensuyunun genelde orta yaş ve üzerindekilerin tükettiği bir içecek olarak algılandığını, aromalı ürünlerle bu algıyı değiştirmeye çalıştıklarını söyleyen Hasan Çakırmelikoğlu, "Madensuyunu serinletici bir içecek olarak içirmek istedik. Mixy markamızla Türkiye’nin ilk meyve suyu içeren madensuyunu yarattık. İlk planda 3 aylık üretim hedefimiz 600 bin koli. Yani yaklaşık 15 milyon şişe" diye konuştu.
Freşa’nın ABD başta olmak üzere Almanya, Fransa, Çek Cumhuriyeti, Irak, Suriye, Senegal, İngiltere, Azerbaycan, Filistin, Yunanistan, Belçika, Hollanda gibi ülkelere ihracat yaptığını belirten Çakırmelikoğlu, şunları söyledi: "Pazara tam olarak yanıt vermek için şu anda 5 milyon dolarlık bir ek yatırım yapıyoruz. İnegöl’deki tesisimizde süren ek yatırım ile toplam üretimimiz saatte 165 bin şişeye çıkacak. Freşa olarak, son 5 yılda ihracatımızı yüzde 66 arttırdık. Türkiye’de soda pazarı 450 milyon TL. Meyve aromalı maden suyu pazarının büyüklüğü ise yaklaşık 120 milyon TL. Madensuyu pazarında aromalı ürünlerin payı son 2 yıl içinde yüzde 16’dan, yüzde 35’e çıktı. Freşa meyve aromalı bu pazardan yaklaşık yüzde 40 pay alıyor."