Güncelleme Tarihi:
GEÇTİĞİMİZ hafta son 4 ayda ilk 8 ay kadar satış yapacağını açıklayan Citroen Türkiye’nin ardından ikinci Fransız marka Peugeot da aynı senaryoyu hedeflediğini açıkladı. Yılın ilk 8 ayında Türkiye’de karlılığı ön planda tutarak satış adetleri 12 bin adede gerileyen Fransız marka eylül-aralık döneminde 12 bin adet daha satarak 24 bin adete ulaşmayı öngörüyor.
Yeni Peugeot 508 ve 308 1.2 Puretech araçlarının Mardin’de yapılan test sürüşlerinde konuşan Peugeot Türkiye Satış Direktörü Merih Tüzün, 2 yeni modelin de satışlarına ivme kazandıracağını belirtti. 2014’ün ilk 8 ayında Peugeot’nun Türkiye’deki Pazar payında yüzde 0.3’ler civarında düşüş yaşandığını ifade eden Tüzün son 4 aydaki ürün ve pazarlama atağıyla yılsonunu yüzde 3.5 pay ile bitirmeyi hedeflediklerini anlattı.
Yılsonu satışlarının 700 bin adeti geçeceğini, kendilerinin pazar payının % 3.5 olmasını planladıklarını vurgulayan Tüzün ağustostan itibaren hafif ticari pazarda da yükselme kaydettiklerine dikkat çekti. Pazarın daralmasının hafif ticariyle başladığını, yükselmenin de aynı segmentten başlayacağını kaydeden Tüzün 2015 yılında 208 hariç 4 modelde dizel ve yeni tam otomatik şanzımanlı versiyonların devreye gireceğini de vurguladı.
86 bin TL’ye yeni 508
TAMAMEN yenilenen Peugeot 508, 86.5 ile 144 bin TL arasında değişen fiyatlarla pazara sunuldu. Yeni ön panjur Yeni Peugeot 508’in tasarımının esaslı bir unsurunu oluşturuyor. Daha düşey ve bundan böyle merkezinde Peugeot logosunu içeren radyatör ızgarası 5 serisinin ünlü öncülerine gönderme yapıyor. Benzinli seçeneklerde 508’de yeni Euro 6 motor ilk kez kullanıldı.
51 bin TL’ye otomatik 308
AVRUPA’da “2014 Yılının Otomobili” seçilen 308, ekim itibariyle Türkiye pazarına sunulacak EAT6 (6 ileri kademeli otomatik vites) seçenekli 130 beygir gücündeki yeni turbo benzinli PureTech motoru ile ürün gamını genişletiyor. 51.4 bin TL’den başlayan fiyatlarla satılacak yeni versiyon 100 kilometrede 4,9 litre yakıyor.