Güncelleme Tarihi:
FRANSIZ uygarlığının bir parçası konumundaki kültürel ürünlerini yaratan dünyaca ünlü 75 firmasının çatı kuruluşu Comite Colbert, hedefine Türkiye’yi aldı. Her yıl önemli bulduğu bir pazara açılarak festival düzenlediklerini söyleyen Colbert Komitesi’nin CEO’su Elisabeth Ponsolle des Portes, “Fransa’yı Fransa yapan tüm üreticiler bizim üyemiz. İşte bu gücümüzle Türkiye’ye gelmek, Türkiye ile ilişkileri daha da ileriye taşımak istiyoruz” dedi.
ÇIKARTMA YAPACAKLAR
Colbert Komitesi’nin amacı, Türkiye’de artan lüks talebini karşılamak adına, iki ülke arasındaki ilişkilerde daha sıcak bir ortam oluşmasını sağlamak. Örgüt, İstanbul’da 16 Ocak-16 Mayıs arasında bir ortak sergiye öncülük edecek. Serginin açılışına ise Fransa Dış Ticaret Bakanı Nicole Bricq katılacak. “Modernite” konusu etrafında Fransa’nın lüks ürünlerinin satıldığı İstinye ve Nişantaşı’ndaki mağazalarda 16-22 Ocak tarihleri arasında festival havasında sanatçılarla buluşulacak, sohbetler düzenlenecek. Etkinlikler için Komite üyesi pek çok ünlü üretici ve Bakan Bricq de İstanbul’a gidecek. Türkiye’den de sürpriz katılımlar organize edilecek.
DÜNYA MARKALARI VAR
Adını 14. Louis’nin Ekonomi Bakanı Colbert’den alan ve 2. Dünya Savaşı’ndan hemen sonra 1954’te Jean-Jacques Guerlain tarafından kurulan Colbert Komitesi’nin üyeleri arasında Dior, Chanel, Givenchy, Lancome, Cartier, Longchamp, Louis Vuitton, Yves Siant Laurent gibi markalar bulunuyor. Ayrıca Sorbonne Üniversitesi, Garnier Opera binası, Verailles Şatosu, Air France, Flammmarion yayınevi, şampanya ve şarap markaları, kristal, porselen markaları ya da Paris’in ünlü otelleri de yer alıyor.
İlişkimizi geliştirmek istedik
PROJELERİNİ Paris’te bir grup Türk gazeteciye anlatan Ponsolle des Portes, “Neden Türkiye” sorusuna, “Fransa ve Türkiye 1. François ve Fatih Sultan Süleyman’dan bu yana son derece özel ve ayrıcalıklı bir ilişki sürdürdü. Bu karşılıklı ilişkide Fransız lüks ürünlerinin de önemli bir rolü oldu. Son zamanlarda siyasi tartışmalarla istediğimiz seviyede olmayan bu köklü ilişkiyi yeniden hatırlatmak istedik” yanıtını verdi.
Türkler yaşama sanatını keşfetti
PONSOLLE des Portes, festivalin arkasındaki ekonomik gerekçeleri ise şöyle anlattı: “Fransız lüks üretiminin yüzde 84’ü ihraç ediliyor. Bu ihracatın yüzde 20’si Amerika’ya, yüzde 34’ü AB’ye, yüzde 12’si Çin ve Japonya’ya, yüzde 2-3’ü ise Türkiye’ye gidiyor. Geçen yıl toplam satışımız yüzde 6 civarında arttı. Tabii Körfez ülkeleri de yükselen önemli bir pazar haline geldi.”