Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Eylül 29, 2006 00:00
Fransız Cacharel, erkek giyimde Türkiye’den yürüttüğü Rusya, Ukrayna ve Türki Cumhuriyetler faaliyetlerinden memnun kalınca lisansörü Aydınlı Grup ile diğer pazarlar için de görüşmelere başladı. Anlaşma sağlanırsa Aydınlı, Cacharel’in Fransa’daki erkek mağazalarını da açacak.
PARFÜMDEN kadın-erkek giyime, ev tekstilinden aksesuara pekçok alanda faaliyet gösteren 44 yıllık Fransız Cacharel, erkek giyimde en büyük pazarı olan Türkiye’den yürüttüğü Rusya, Ukrayna ve Türki Cumhuriyetler faaliyetlerinden memnun kalınca lisansörü Aydınlı Grup ile Doğu Avrupa, Kuzey Afrika, Ortadoğu, hatta Batı Avrupa pazarları için de görüşmelere başladı. Türk Aydınlı Grup, anlaşma sağlandığı taktirde Fransız markanın Fransa’daki erkek koleksiyonuna ait konsept mağazalarını açacak. Cacharel’in erkek koleksiyonu Fransa’da çok katlı mağazalarda ve Cacharel kadın mağazalarında satılıyor. Erkek koleksiyonuna ait özel mağazalaşma projesini Aydınlı Grup Fransa’daki merkezle birlikte yürütecek. Cacharel’in CEO’su Chrystel Abadie Truchet, görüşmelerin yapıldığını yakın bir zamanda netleşeceğini söyledi.
TÜRKİYE ERKEKTE EN BÜYÜK: Cacharel’in 50 ülkede 45 mağaza ve yüzlerce satış noktası olduğunu, çoğunlukla çok katlı mağazalarla tüketiciye ulaştığını belirten Truchet, erkek giyiminde en büyük pazarın ise Türkiye olduğunu kaydetti. Aydınlı Group’un Türkiye’de 20’ye yakın erkek giyim mağazası açtığını belirten Truchet, "Aydınlı Türkiye’nin yanında Rusya, Ukrayna, Azerbeycan, Kazakistan ve İran’dan da sorumlu. Rusya’da 12 olan mağaza sayısını 2008 sonunda 20’ye çıkaracaklar. Kazakistan ve Azerbaycan’da birer mağaza var. Ukrayna’da ise 2008 sonuna kadar 5 mağaza açacaklar" dedi.
YAKLAŞIM GLOBAL: Türkiye’de erkek, Fransa’da kadın ve aksesuar olmak üzere İtalya ve Peru gibi 10 ülkede üretim yaptıklarını hatırlatan Truchet şunları söyledi: "Türkiye’de 11 yıldır Aydınlı Grup ile çalışıyoruz. Türkiye’ye olan yaklaşım yerel değil, çok global. Aydınlı pek çok dünya markasına sahip. Cacharel ruhunu, kimliğini taşıyabiliyor. Buradaki faaliyetlerden son derece memnunuz. Türkiye bölgenin üssü konumunda. Cacharel’in erkek giyim koleksiyonları bu sayede büyüdü. Bizim tasarımcılarımız ve Aydınlı’nın tasarımcıları birlikte koleksiyon hazırlıyor bunlar Türkiye ve bu 5 ülkede satılıyor. Görüşmelerimiz bunların Fransa ve Batı Avrupa’da da satılması üzerine sürüyor."
DEĞİŞİM İNANILMAZ: Türkiye’deki değişimin her seferinde kendisini hayrete düşürdüğünü belirten Truchet "Türkiye ne kadar çok mesafe alıyor. Öte yandan üretim, ihracat sürekli artıyor. Ekonomideki gelişim. Alışveriş merkezlerinin sayısının artması, perakendedeki gelişim büyük vaatler içeriyor. Bu rekabeti de zorlaştırıyor. Güçlü yerel bir ortak olmadan Türkiye’de rekabet etmek çok zor olabilir" diye konuştu.
20 MİLYON EURO İHRACAT: Cacharel Türkiye Genel Müdürü Ömer Faruk Kavurmacı ise Türkiye’de Cacharel cirosunun 20 milyon Euro olduğunu belirterek, Türkiye’den yapılan ihracatın da 20 milyon Euro’ya ulaştığını söyledi. Kavurmacı Türkiye’de pazarın 35-40 Cacharel mağazasını kaldırabileceğini de bildirdi.
Baby Jane’i getirmek istiyoruzTÜRKİYE’ye kadın koleksiyonunu da getirmek istediklerini vurgulayan Chrystel Abadie Truchet "Bunu da yine Aydınlı ile yapmak istiyoruz. Ama bunların üretimi Fransa’da olur. Yaklaşık 2 yıl önce gençlere hitap eden Baby Jane Cacharel markasını Japonya’da tanıttık. Onu da getirmek isteriz" dedi.
Cironun yüzde 87’si Fransa dışındanChrystel Abadie Truchet Cacharel’in cirosunun yüzde 87’inin Fransa dışında ülkelerdeki faaliyetlerinden oluştuğunu belirterek, "Avrupa ve Asya önemli pazar. Cironun 3’te biri Asya’dan geliyor. Toplam cironun 3’te 2’sini parfümden elde ediyoruz. Tüm dünyada kadın mağazalarının sayısını artırma planlarımız var. Ayrıca aksesuar, çanta ve ayakkabı mağazaları da açacağız" dedi.
Klasik marka imajı tasarım markaya dönüştüCacharel’in 2000 yılında alınan bir kararla klasikten tasarım markaya kaydığını hatırlatan Chrystel Abadie Truchet, "2001’den bu yana lüks markalar durağan, tasarım markalar ise daha çok öne çıkıyor. Tüm dünyada en hızlı büyüyen kategori de o. Cacharel kendi değerlerine hep sadık kaldı. Genç, renkli, romantik, şiirsel, Fransız. Güçlü kimlik, yüksek kalite, özel ve farklı koleksiyonlar alınabilir fiyatlarla sunuluyor" dedi.