Güncelleme Tarihi:
Isparta'nın Senirkent ilçesinde 5 milyon TL'lik yatırımla şarap fabrikası kuran ve şaraplarına “İllegüp” markasını veren Hüseyin Elbiz, iki yıl süren emeklerinin ardından Senirkent üzümlerine daha fazla değer katacak bir çalışmaya imza attıklarını belirtti. Isparta'nın gül, kiraz ve elması ile meşhur olduğunu artık üzümüyle de şarap alanında marka olacağını ifade eden Elbiz, fabrikalarında ilk üretimi yaptıklarını kaydetti.
Senirkent ile ilçeye bağlı Uluğbey beldesindeki öküz gözü ve kalecik karası üzümlerini işleyerek ilk üretimleri gerçekleştirdiklerini söyleyen Elbiz, “İlk yıl 100 bin şişelik üretim yaptık, bunun 50 binini dünyanın şarap merkezi Fransa'ya göndereceğiz” dedi.
Yurt dışına yapacakları satışlarla ilgili karşılıklı görüşmeleri tamamladıklarını ve siparişlerin paketlenme aşamasında olduğunu dile getiren Elbiz, şaraptan ilk numuneleri Fransa'ya gönderdiklerini ve büyük beğeni topladığını dile getirdi. Diğer 50 bin şişeyi de iç piyasaya sunacaklarını belirten Hüseyin Elbiz, gelecek dönem üretimi daha da artıracaklarını bildirdi. Fabrikada yaklaşık saatte 40 ton üzüm işleme kapasitesi bulunduğuna işaret eden Elbiz, önümüzdeki yıl 750 - 800 bin şişelik üretim planladıklarını kaydetti.
Üzümü yine Senirkent bölgesinden kullanacaklarını ifade eden Elbiz, “İlk üretimimi yaptık ve büyük beğeni kazandı. Düşünün, dünyanın şarap merkezi Fransa'ya ilk üretimden 50 bin şişelik satış yapabilmekteyiz. İnanıyorum ki önümüzdeki günlerde dünya şarap piyasasında Isparta ve İllegüp markası dolaşacak. Artık biz de varız diyoruz” diye konuştu.
SENİRKENT ÜZÜMÜ DEĞER KAZANACAK
Şarap üretimi ile Senirkent üzümünün de değerleneceğini söyleyen Elbiz, üretim kadar tüketimin de önemli olduğunu belirtti. Senirkent'in bugüne kadar üzüm üretimi konusunda etkili olduğunu ancak üzümün sadece pazarda satılmasıyla istenilen ölçüde gelir elde edilemeyeceğini savunan Elbiz, sözlerini şöyle tamamladı:
“İşte biz var olan üretime değer kazandırmak için şarap dünyasına adım attık. Senirkent'te hemen hemen herkes üzümden şarabını yapar ama kendi tüketeceği kadarını yapar. Biz Isparta markasını oluşturuyoruz, dünyaya sunuyoruz. Böylece hem ilçenin üzümü değer kazanacak, hem de yöre insanına alternatif bir iş imkanı sağlanmış olacak.”