Güncelleme Tarihi:
Koray Aydın, açıklamasında, ülke olarak son günlerde yaşanan ve Türkiye-Fransız ilişkilerinin geleceğini belirleyecek sözde soykırım yasasının engellenmesi yönündeki çabalara olumlu cevap alınmadığı takdirde Fransa'ya karşı yaptırımların uygulanacağının daha önceden kamuoyuna duyurulduğunu belirterek, şu görüşlere yer verdi:
"Fransız Cumhurbaşkanlığı'nca sözde soykırım yasasının onaylanmasından sonra bakanlığımızca İzmit Körfez Geçişi projesi ihalesi yeniden gözden geçirilmiş olup, ihaleye teklif veren iki konsorsiyumun yabancı ortaklarının da Fransız şirketleri olması nedeniyle İzmit Köfez Geçişi Projesi ihalesinin iptaline karar verilmiştir.
Hükümetimizin Fransa'ya uyguladığı yaptırımlar devam ettiği sürece, bakanlığımız konuyla ilgili kararlı tutumunu büyük bir titizlik ve hassasiyetle sonuna kadar sürdürecektir. Türk ve dünya kamuoyuna duyurulur."
İstanbul-İzmir otoyolunun en gözde bölümünü oluşturan Anadolu Otoyolu-Dilovası ayrımı-Orhangazi (İzmit Körfez köprüsü dahil) otoyolunun 0-44 kilometreleri arası Körfez geçişi ve otoyol yapımı işinin ihalesi, 30 Kasım 2000 tarihinde basına açık olarak gerçekleştirilmiş ve ihaleye Bouygues S.A.-Vinsan A.Ş. ile İ.B.K.O. Consortium-Tekfen İnşaat ve Tesisat A.Ş. Ortak Girişim grupları teklif vermişlerdi.
Fransız şirketlerden açıklama: "Üzüntü duyduk"
Fransa’nın birbiriyle rekabet halindeki 2 büyük firmasından Bouygues, Paris’teki merkezinden yaptığı açıklamada, bu karardan üzüntü duyduğunu, ancak Türkiye’nin gelişme potansiyeli olan çok önemli bir ülke olduğunu ve Türkiye’deki yeni projelerle her zaman ilgilendiğini bildirdi.
Türkiye’nin ihaleyi iptal kararından üzüntü duyduğunu açıklayan Vinci şirketi de, kendisi için çok önemli bir ülke olan Türkiye’de üstlendiği sürmekte olan diğer projelerin bu karardan etkilenmediğini belirtti.