Nurten ERK/FRANKFURT
Oluşturulma Tarihi: Aralık 20, 2001 02:04
Goldaş'ın hisseleri, dünyanın üçüncü önemli borsası olan Frankfurt Borsası'nda dünden itibaren işlem görmeye başladı. Böylece Goldaş, Türkiye ve ABD'den sonra Almanya'da da ilk ve tek halka açık Türk mücevherat şirketi oldu.
Mücevherat sektöründe faaliyet gösteren Goldaş'ın hisseleri, dünyanın üçüncü önemli borsası olan Frankfurt Borsası'nda (Deutsche Börse) dünden itibaren işlem görmeye başladı. Böylece Goldaş, Türkiye ve ABD'den sonra Almanya'da da ilk ve tek halka açık Türk mücevherat şirketi oldu.
Ödenmiş sermayesini 20.8 trilyon liradan 26 trilyon liraya çıkaran Goldaş'ın, halka açıklık oranı yüzde 39'dan yüzde 50.9'a çıktı. Goldaş, geçtiğimiz Ekim ayında ABD sermaye piyasalarını düzenleyen kurum olan SEC'den izin alarak kot dışı pazarda (OTC) işlem görmeye başlamıştı. Goldaş'ın kotasyonu nedeniyle Frankfurt Borsası'nda düzenlenen toplantıda konuşan Goldaş Kuyumculuk Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Yalınkaya, Goldaş'ın kalitesi, ürünleri ve sermaye yapısıyla bir dünya şirketi olma misyonunu benimsediğini söyledi. Yalınkaya, ‘‘Beş kıtada 29 ülkeye sattığımız ürünlerle marka olarak bir dünya şirketiyiz ama sermaye yapımızla bunu pekiştirmek istiyorduk. İlk adım İMKB ikinci adım ABD oldu. Şimdi Franfurt'a kote oluyoruz. Kısa sürede dünyanın tüm önde gelen borsalarında Goldaş'ı göreceğimizi umuyoruz’’ dedi.
Alman sermaye piyasalarının en büyük özelliğinin bireysel yatırımcılar olduğuna işaret eden Yalınkaya, Almanya'nın Türkiye için en önemli piyasa olduğuna inandıklarını söyledi.
ALMANYA'DA MAĞAZA
Yalınkaya şöyle devam etti: ‘‘Sadece Türk nüfusunun fazla olması değil, Almanya ile Türkiye arasındaki ticari ilişkinin çok yüksek bir düzeyde olması da bu kararı almamıza yardımcı oldu. Burada bulunmamızın tek nedeni yatırımcı aramak değil, aynı zamanda Almanya'ya olan satışımızı da arttırmak. Bir sonraki adım ise, Almanya'nın büyük şehirlerinde mağazalar açmak. Yakında Almanya'da bir firma kurup açacağımız mağazaları da bu firma ile yönetmeyi düşünüyoruz.’’
Goldaş'ın hedefinin Alman piyasalarında uzun süreli faaliyet göstermek olduğunu söyleyen Yalınkaya, ‘‘Almanya'da bulunmamızın nedeni bir kereliğe mahsus yatırımcı bulmak değil uzun vadeli yatırımcıları Goldaş'a ortak etmek’’ diye konuştu.
Yalınkaya, Goldaş'ın Türkiye ve yurtdışında hızla büyümeyi amaçladığını da belirterek, ‘‘New York'ta ve Londra'da temsilciliğimiz var. Singapur, Dubai, İtalya ve İsrail'de de araştırmalar yapıyoruz’’ dedi.
Türkiye'nin
altın ihracatının 2000 yılında 58 ton'a ulaştığını söyleyen Yalınkaya, bu rakamın turistlere yapılan satışlarla 100 tonu geçtiğini belirtti. Yalınkaya, Türkiye'nin Hindistan, ABD, Suudi Arabistan ve Çin'in ardından dünyanın 5'inci altın tüketicisi olduğunu söyledi.