Fotoğrafların yüzde 72’sini ’hafıza kartı’nda saklıyoruz

Güncelleme Tarihi:

Fotoğrafların yüzde 72’sini ’hafıza kartı’nda saklıyoruz
Oluşturulma Tarihi: Kasım 30, 2006 00:00

Yalçınlar Fotoğrafçılık tarafından yapılan araştırmaya göre, çektiğimiz fotoğrafların sadece yüzde 28’ini karta bastırıyoruz. Anıların yüzde 72’sinin hafıza kartlarında saklandığını belirten Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Yalçın, sektörde köklü bir değişim yaşandığına işaret etti.

TÜRKİYE’de dijital fotoğrafçılığa geçişi anlatan Yalçınlar Fotoğrafçılık’ın patronu Hakan Yalçın, 900 kişi üzerinde yaptıkları araştırmada çekilen fotoğrafların sadece yüzde 28’inin karta bastırıldığı sonucuna ulaştıklarını söyledi. Yalçın, "Anıların yüzde 72’si hafıza kartlarında saklanıyor. Stüdyoların gerçek kağıda baskı yapması için ortalama 50 bin ile 150 bin dolar arasında dijital yatırım yapması ve tüketicinin bilinçlendirilmesi gerekiyor. Ancak daha stüdyolar bu yatırımlarını tamamlayamadı" dedi. Önümüzdeki dönemde çekilen fotoğrafların baskıya dönüşme oranlarının artacağını beklediklerini söyleyen Yalçın, "Uluslararası araştırmalar bu eğilimi destekliyor. Örneğin, Almanya pazarında, 2005’te kişi başına çekilen 470 adet fotoğrafın 104’ü baskıya verilirken, 2004’de 96 adet, 2003’de 85 adet baskıya verildi. Yani her yıl bir artış söz konusu" diye konuştu.

105 MİLYON SATIŞ: 2005 yılında dijital fotoğraf makinelerinin 92 milyon adetlik satış rakamına ulaştığını söyleyen Yalçın, "Bu rakamların 2006 yılında dünyada 105 milyonu, Türkiye’de ise 700 bini geçeceği tahmin ediliyor" dedi. Filmli fotoğrafçılıktan dijital fotoğrafçılığa geçişin fotoğraf sektöründe birçok değişikliklere neden olduğunu anlatan Yalçın, filmli makineler ile filmden baskı pazarının çok küçüldüğünü sözlerine ekledi. Yalçın, pazardaki son durumu şöyle değerlendirdi: "Yalçınlar’da 2006’nın ilk 10 ay raporlarına göre, dijital baskı bir önceki yıla göre yüzde 35 artış ile toplam baskıda yüzde 67’ye ulaşırken, filmden baskının bir önceki yıla göre yüzde 40 düşüşle toplam satıştaki payı yüzde 33 olarak gerçekleşti. Tüketicinin talebi artık dijitalde yoğunlaşıyor ve mağazalarımızda filmli eski makineler neredeyse yok denecek kadar azaldı."

TÜKETİCİ TERCİHLERİ: Fotoğrafta dijitale geçişte yaşanan değişimleri değerlendiren Yalçın, şöyle konuştu: "Cihaz satın alırken tüketicinin en çok dikkat ettiği özelliklerden biri olan çözünürlük tercihinde 2004’ten günümüze birçok değişiklikler söz konusudur. İlk dönemlerde 1 megapikselli kameralar pazardayken, şu anda 10 megapiksele varan makineler pazara girdi. Çözünürlüğün yanı sıra, lens kalitesi, optik zoom, sesli video kaydı, ekran büyüklüğü genel tercihleri arasına girdi. Ayrıca dokunmatik ekran, kablosuz aktarım, titreşim önleyici, toz önleme sistemi gibi özellikler de önem kazandı. Ancak mağazalarımızda yaptığımız gözlemlerle bugün Türkiye’deki fotoğraf meraklıları daha çok 5 megapikselli makineleri tercih ediyor."

İNTERNETTEN BASKI: Hakan Yalçın, önümüzdeki dönemde internet üzerinden baskıların biraz daha ön plana çıkacağını söyledi. Yalçın, "İnternet üzerinden baskılarda müşteriler daha az zaman harcıyor. Ancak ADSL hatlarının yetirsiz olması nedeniyle çok tercih edilen bir sistem değil. 2007’de ADSL hatlarında yapılacak iyileştirmelerle birlikte baskı pazarındaki payının artacağını bekliyoruz" dedi.

Konsolosluklarla anlaşmamız yok vize fotoğrafı yüzde 20 pahalı

ALMANYA başta olmak üzere bazı Avrupa ülke konsolosluklarının vize fotoğrafını çeken stüdyolarla ilgili eleştirilerin haksız olduğunu söyleyen Hakan Yalçın, "Normal vesikalık çekim ile konsoloslukların istediği vesikalıklar arasında sadece yüzde 20’lik bir fark var. Bu da çekim teknikleri ve baskılar ile ilgili bir farktır. Ayrıca konsolosluklar ile herhangi bir anlaşmamız da bulunmamaktadır" dedi.

Makine alana temel eğitim veriyoruz

YALÇINLAR Fotoğrafçılık olarak tüketicinin fotoğrafçılıkla ilgili ihtiyaç duyabileceği her türlü bilgi için ücretsiz eğitimlerinin de bulunduğunu anlatan Hakan Yalçın, "Bu eğitimlerde tüketicinin satın aldıkları ürünlerle ilgili teorik ya da pratik her türlü donanımı son kullanıcıya aktarmayı amaçlıyoruz" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!