Güncelleme Tarihi:
CAROLINE Koç ve Banu Yentür 2007 yılında ortaklık kurup Haremlique markasının ilk adımlarını attılar. Türkiye’nin değerlerini, kültürünü yansıtacak, yüksek kaliteli bir tekstil markası oluşturma hedefiyle yola çıktılar. 2009 yılında ‘Haremlique’ye kardeş ‘Selamlique’ markası doğdu. Bu kez hedef Türk kahvesini dünyaya tanıtmaktı. Şimdilerde bu iki marka da atakta. Haremlique’in Katar’dan Amerika’ya uzanan yolculuğu büyüyor. Selamlique da ise heyecanlı bir süreç başlıyor. Caroline Koç’un ifadesiyle “Dünya Türk kahvesi içecek.” Selamlique Türk kahvesinin dünyada büyümesinde en büyük engel olarak görünen pişirme yöntemi için bir yeniliğe imza attı. Kapsüllü Türk kahvesi ve Arçelik’in ürettiği kapsüllü Türk Kahve makinesi 2016’da hayatımıza girecek. Caroline Koç ile Banu Yentur’un marka yolculuğunu konuştuk.
SELAMLIQUE CAFE’LER
2016’da Selamlique nereye koşacak?
- Caroline Koç: 2016 başında Selamlique olarak, uzun zamandır üzerinde çalıştığımız ‘Kapsüllü Türk Kahvesi Makinesi’nin lansmanını gerçekleştireceğiz. 2015, bizim için yeni projeler ve açılımlar ile dolu bir yıl olarak geçti. Selamlique olarak yeni açışılını yaptığımız Akmerkez mağazamız ile beraber 3 adet kioskumuz Kanyon, Zorlu Center, City’s-Mahalle’de önemli noktalarda faaliyet gösteriyoruz. Bir diğer önemli gelişme de, BTA ortaklığı ile Selamlique Cafe konseptini, ocak 2016’da Atatürk Havalimanı’nda faaliyete geçireceğiz. 2016 sonunda da Anadolu Yakası’ndaki Emaar Square de Selamlique Cafe açılışı gerçekleştireceğiz. Kısa vadede Selamlique’ı Londra’da açacağız.
5 YIL ÖNCE BAŞLADI
Kahve yatırımlarınızı anlatır mısınız?
- C.K: İkimiz de İzmirliyiz. Kahve yatırımlarımız İzmir’de.
- Banu Yentür: Kahve üretimimiz yüksek kalitede. Çok özel yöntemlerle yapılıyor. Ayrıca ürün gamımıza ‘Kafeinsiz Kahve’yi de ekledik. 5 sene önce Kapsüllü Türk Kahvesi Makinesi üzerine çalışmaya başladık.
Caroline Hanım Arçelik’e ilham verdiğinizi söyleyebilir miyiz?
- CK: Bu daha farklı bir kahve makinesi. İtalyanlara rakip olmak için bu yapılmalıydı.
- BY: Türk Kahvesi’ni yurtdışında tanıtmayı hedeflediğimiz için, insanlara en doğru tadı verecek Selamlique Kapsüllü Türk Kahvesi Makinesi’nin olmazsa olmaz bir adım olduğuna inanıyoruz.
Türkiye’deki satış noktalarında yabancı müşteri oranınız nedir?
- CK: Haremlique için; Türkiye’de özellikle Bodrum Palmarina ve Zorlu Center mağazalarımızda müşterilerimizin 3’te 1’i yabancı. Marka Konferansı’nda dile getirdiniz, dünyanın 2020 falında Türk kahvesi mi var?
- CK: Elbette… Ben şöyle bir fotoğraf hayal ediyorum; Fortune Dergisi 2020 yılı. Sayfada bir fincan içinde falı var, altında şu yazıyor, “Falda kahvenin geleceğini görüyoruz ve gelecek Türk Kahvesi.”
İtalya gibi olmalıyız
2007 yılında birlikte ortaklık kurup işe başladığınızda hayaliniz neydi? İşlerin bu kadar büyüyeceğini düşlemiş miydiniz?
- Caroline Koç: Tekstilci bir aileden geldiğim için Türkiye’de iyi bir marka yaratma hayalim uzun yıllar önce başlamıştı. Artık ünlü markalara ucuza üretim yapan tekstil ülkesi olmak yerine, İtalya gibi dünyada kaliteyle özdeşleşmiş bir ülke olmamız gerekiyor. Haremlique’in, gelecekte Türkiye’nin lüks tekstil ekosisteminin dünyadaki taşıyıcısı misyonuna sahip olmasını hedefliyoruz.
- Banu Yentur: Caroline’in gerçekten beni mutlu edebilecek, katma değeri olan bir marka yaratma hayali ile yaptığı teklif, beni çok heyecanlandırdı ve İstanbul’a dönmeme vesile oldu. Haremlique, çok özel, sadece bizim için üretilen bez üzerine yaptığımız tasarımları simgeliyor. O kadar yalın tasarımlar yapıyoruz ki, ürünlerimiz bu alanda her kültürde yer buluyor. Singapurlu da, Güney Amerikalı da Haremlique ürünlerini beğeniyle kullanıyor.
Mustafa Koç sessiz ortak
Eşiniz Mustafa Koç da ortağınız. Yorumları, yönlendirmeleri oluyor mu?
- CK: Kendisi bu işteki sessiz ortak. Bizi desteklediğini hissettirmesi güven duymamızı sağlıyor. Mustafa Bey, almayı düşündüğüm kararları danıştığım ilk kişidir. Buradaki yol göstericiliği zaten çok önemli. İşe inandığı için desteği sürekli.
MiamI’de HaremlIque
Haremlique’deki gelişmeler neler olacak?
- CK: Miami’de de bir Haremlique mağazasını çok yakında açıyoruz. Bir sonraki hedeflerimiz kapsamında Amerika’da 3 Haremlique mağazası daha açmak için çalışmalarımız var. Haremlique olarak stratejilerimizden biri de ‘departman store’larda çoğalmak.
-BY: 2016 yılında Suudi Arabıstan Riyad’da bir mağaza ve Khobar’da bir kiosk açılışı planlıyoruz. Yine distribütörümüzün bulunduğu Katar Doha’da bir Selamlique mağazası açılışı gerçekleştireceğiz. Miami’deki Haremlique mağazası içinde de kiosk açılışı yapacağız.
Üretmek panzehir
2015 zor bir yıldı. Bunlar sizin işlerinize yansıyor mu?
- CK: Haklısınız, maalesef 2015 hem sosyal hem de ekonomik açıdan ülkemiz ve tüm dünya adına kolay olmayan bir yıl oldu. Ben, tüm kötülüklere karşı insanın elindeki en önemli kıymetlerden birinin üretim olduğuna inanıyorum. Bir şeyler üretmek, kişinin kendisine, çevresine, müşterilerine, yaşadığı topluma, ülkesine değer katması hayatımızdaki tüm kötülüklere karşı en iyi panzehir.