Formula 1’de 'Alfa’ rüzgarı

Güncelleme Tarihi:

Formula 1’de Alfa’ rüzgarı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 12, 2016 17:04

İtalyan Alfa Romeo, 1952 yılında çekildiği Formula 1’e Ferrari desteğiyle geri dönmeye hazırlanıyor. Fiat Chrysler Grubu CEO’su Sergio Marchionne, Formula 1’de Ferrari destekli Alfa Romeo takımının İtalyan otomobil şirketinin imajını yükseltmeye yardımcı olacağını söyledi. 

Haberin Devamı

FIAT-Chryler Automobiles (FCA) bünyesindeki İtalyan marka Alfa Romeo, 64 yıl sonra Formula 1 için yeşil ışık yaktı. FCA CEO’su Sergio Marchionne,

Formula 1’de Alfa’ rüzgarı

Formula 1’de Ferrari destekli Alfa Romeo takımının, İtalyan otomobil şirketinin imajını yükseltmeye yardımcı olacağını söyledi. Uzun zamandır Alfa Romeo’yu F1’e geri döndürmek isteyen ve şimdi de bunu kendi takımı ‘Şahlanan At’ (Ferrari) ile ortak çalışmayla gerçekleşeceğini ifade eden Marchionne, geçtiğimiz günlerde Gazzetta dello Sport’a yaptığı açıklamada, “Bu bir çılgınlık değil. Markalar eski güçlerine dönmek için Formula 1’e dönmeyi düşünmeleri gerekir. Muhtemelen Alfa Romeo Ferrari ile çalışacak” dedi.

Haberin Devamı

HEM MOTOR HEM ŞASİ
Daha önce yalnızca Alfa Romeo’nun F1’e dönüşünün lehinde olduğunu belirten Marchionne bu açıklamayla şimdi şirketin bunun nasıl yapması gerektiğini de ana hatlarıyla açıklamış oldu.Bunu basit bir yeniden kimliklendirme uygulaması olmaktan çok daha büyük bir proje olarak gören Marchionne, “Alfa Romeo, tıpkı kendi motorlarını yapabildiği gibi kendi şasisini de yapabiliyor” dedi. Bazıları için bir Alfa Romeo-Ferrari takımı imkânsız bir ortaklık olarak gözükse de Marchionne, herhangi bir şeyin göz ardı edilmesinin yanlış olduğunu düşünüyor. “İnsanlar Red Bull’un Ferrari ile çalıştığını hayal etmekte zorlandılar” diyen Marchionne şunları söyledi:

Formula 1’de Alfa’ rüzgarı

 BU SPOR DEVAM ETMELİ

“Bunu söylememin nedeni, insanların beni onlara bir motor vermediğim için suçlamaları. Red Bull’un motor tedarikçilerine karşı fazla sert ve inatçı davrandığını söyleyenlere katılıyorum fakat sonuç itibarıyla bu sporun devam etmesi gerekiyor. Önemli olan diğer büyük üreticilerin de bu spora katılmalarını sağlamak. Alfa Romeo’nun yarışlara dönüşü, diğer yüksek profilli yarış kategorilerinden ziyade F1’de olacak. Alfa Romeo’yu Le Mans yerine F1’de görmeyi tercih ederim.”Motorsport.com, geçtiğimiz yıl  Red Bull ve Ferrari arasında, Milton Keynes bazlı takımın hemen bu sezondan itibaren yeniden kimliklendirilmiş ‘Alfa Romeo’ motorlarını kullanması yönünde görüşmeler yapıldığını açıklamıştı. Ancak bazı faktörlerden dolayı görüşmeler başarısız oldu ve Red Bull bir yıl daha Renault motorlarıyla devam etmeyi tercih etti.

Haberin Devamı

Alfa Romeo’nun Formula geçmişi
İTALYAN Alfa Romeo, II. Dünya Savaşı’ndan önce Grand Prix yarışlarında sık sık etkili olmuştu. Alman Mercedes ve Auto Union otomobilleri (Silver Arrows) 1934 yılında katılana kadar P2 ve P3 gibi otomobiller düzenli bir şekilde bu yarışı kazanıyorlardı. Bu zamana kadar Alfa, üretici klasmanında yarışlardan geçici olarak çekilmiş fakat Enzo Ferrari gibi öncülere ve onun Scuderia Ferrari takımına doğrudan destek vermeyi sürdürmüştü. 1934’ten II. Dünya Savaşı’nın başladığı 1939’a kadar Alfa, zaman zaman yarışlar kazandı.

Alfa Romeo, yeni yarış aracı 158’i 1938 sezonuna yetiştirdi; bu otomobil o zamanlar Silver Arrows ile rekabet edemese de daha sonra yarışlara tamamen hâkim olacaktı. Alfa bu otomobili 1946–1949 yılları arasında Grand Prix’lerde kullanmayı sürdürdü. Yeni Formula 1 Dünya Şampiyonası yapıldığında Alfa II. Dünya Savaşı sonrası 1946’dan 1949’a kadarki yarışların kesinlikle hâkimiydi ve 3’ü hariç, girdiği her Grand Prix’yi kazanmıştı. Alfa Romeo takımından 1950’de Nino Farina, süperşarjlı bir 158 ile Pilotlar klasmanında ilk Dünya Şampiyonası’nı kazanırken, 1951’de ise Juan Manuel Fangio, Alfetta 159 ile (158’in iki aşamalı kompresörle geliştirilmiş versiyonu) birinci geldi. Alfetta’nın motorları, hacimlerine göre son derece güçlüydü: 1951 yılında 159 motor 420 beygir üretiyordu. 1952’de eski işvereni Ferrari’nin artan rekabetiyle karşılaşan ve bir devlet kurumu olan Alfa Romeo, İtalyan hükümetinin, 13 yaşındaki emektar otomobillerinin yerini alacak yeni bir otomobilin pahalı tasarımını finanse etmeyi reddetmesi üzerine yarışlardan çekilmeye karar verdi.

Haberin Devamı

Türk tasarımcıdan ‘Alfa’ya F1 yorumu
TÜRK tasarımcı Olcay Tuncay Karabulut, geri döneceği konuşulan Alfa Romeo’nun olası Formula 1 aracına yeni bir yorum getirdi. Çoğu Formula 1 hayranının özlemle pistlerde görmek istediği Alfa Romeo’yu gelecekçi bir yaklaşımla sunan Karabulut’un 1000 beygir gücündeki ‘Alfa Romeo AW30’ isimli aracı son dönemde Red Bull ve Ferrari tarafından denenen kapalı kokpit tasarımlarından biraz daha farklı olarak tamamen kapalı bir yapıda karşımıza çıkıyor. Kapalı kokpit tasarımı sayesinde Alfa Romeo AW30 F1 pilotlarına yüksek oranda güvenlik sağlıyor. Ayrıca 2017 kurallarına uygun bir şekilde daha geniş bir karoser yapısına ve genişletilmiş arka lastiklere sahip.
eozpeynirci@hurriyet.com.tr


 

BAKMADAN GEÇME!