Oluşturulma Tarihi: Eylül 29, 2009 00:00
Olimpiyatlardan sonra dünyanın en çok izlenen spor organizasyonu olan Formula 1’in ekonomik kriz nedeniyle önceki yıla oranla, sponsorluğa bağlı reklam gelirlerinin ciddi oranda düştüğü belirlendi.
Takımlar tarafından alınan televizyon yayın gelirleri ve yarış ücretleriyle milyar dolarlık bir sektör haline gelen Formula 1’de, firmaların sponsorluk anlaşmalarını iptal etmesi nedeniyle takımların bu yıl oldukça zorlandıkları dikkati çekti. Geçen yıl Formula 1 takviminde ilk gece yarışı olmasıyla büyük ilgi çeken Singapur GP’sinin bu yıl beklenenden de sönük geçmesinin, krizin bu sektörü de ciddi anlamda vurduğunun en büyük göstergesi olduğu kaydedildi. Takımların bir yarıştan diğer yarışa giderken yaptıkları harcamaları dahi kıstığını belirten Formula 1 yetkilileri, artık savurgan tavırlar sergilenmediğine dikkat çekti. Takımların lojistik sponsoru olan DHL’in Başkan Yardımcısı Richard Owens, yarış ekiplerinin geçen yıla göre daha az malzeme taşıdıklarını bunu da krizin bir yansıması olarak gördüğünü dile getirdi. McLaren-Mercedes sponsoru Diageo da kriz nedeniyle sponsorluk giderlerini azalttığını açıkladı. Bailey’s, Johnnie Walker ve Smirnoff gibi içki markalarını bünyesinde barındıran firmanın pazarlama müdürü James Thompson, kriz nedeniyle daha çok marka yatırımı yaptıklarını bu nedenle Formula 1’de küçüldüklerini dile getirdi. İngiltere hükümeti tarafından kurtarılan bankacılık grubu RBS de, 2010’dan itibaren Formula 1’deki sponsorluk giderlerini yüzde 50 keseceğini açıkladı. Geçen sezon Singapur GP’sinde Alonso’ya avantaj sağlamak için diğer pilotuna kaza yaptırdığı ortaya çıkan ve 2 yıl ertelemeli men cezası alan Renault da iki güçlü sponsoru ING ve Madrilena’yı kaybetti.
Yılda 400 milyon dolarFormula 1’de takım sponsorluğunun çok pahalı bir iş olduğu ancak takım yönetmenin daha da masraflı olduğu ifade ediliyor. İyi donanımlı bir takımın, araç geliştirme aşamasıyla beraber yıllık harcamasının 400 milyon
dolar civarında olduğu belirtilirken, krizde Formula 1’den çekilen takım sayısında artış yaşanmasını ekonomik krizden kaynaklandığı hatırlatıldı. Bu yıl Formula 1’den çekildiğini açıklayan Honda’nın ardından, BMW de önümüzdeki sezon yarışmayacağını duyurdu.
Formula 1 takvimi Türkiye’nin konumu nedeniyle değişecek2010 yarış takviminin, takımların lojistik anlamda daha az masrafla seyahat edebilecekleri şekilde belirlendiği belirtiliyor. Bu nedenle önümüzdeki yılın Formula 1 takvimine göre, Monaco GP’sinden bir hafta sonra koşulacak olan İstanbul GP’sinin tarihinin değiştirileceği ve önümüzdeki hafta bununla ilgili bir açıklama yapılacağı ifade edildi.
Schumacher geliştirdi Türkiye’de 378 bin Euro’ya ön satışa çıktı
FERRARI ve Maserati markalarının Türkiye distribütörü FerMas, Ferrari’nin en yeni modeli 458 Italia için 378 bin 284 Euro’dan başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla Türkiye için ön sipariş almaya başladı. 2010 yılının ilk çeyreğinde Türkiye’deki müşterilerine teslim edilecek olan Ferrari 458 Italia, yenilikçi V8 motoru ve Pininfarina tasarım özellikleriyle dikkat çekiyor. Geliştirme aşamasında Michael Schmacher’in bizzat görev aldığı Ferrari 458 Italia, hem kompakt boyutlara hem de aerodinamik bir yapıya sahip. Litre başına 127 beygir güç üretimi sunabilen V8 motor, 570 beygir güç ve 540 Nm’lik maksimum torka sahip. 0-100 km/s hızlanmasını 3.4 saniyenin altında tamamlayan, 1380 kg’lik boş ağırlığa sahip Ferrari 458 Italia, 325 km/s’lik son hıza erişebiliyor.