Emre ÖZPEYNİRCİ
Oluşturulma Tarihi: Nisan 21, 2006 00:00
Tarihi derbi öncesinde Fenerbahçe ve Galatasaray arasında markalı ürün rekabeti kızıştı. Fenerbahçe bu hafta 50 bine yakın forma ve tişört satmayı hedeflerken, Galatasaray aynı dönemde 15 binlik forma satışına ulaşmak istiyor. Galatasaray, Fenerbahçe’nin ’6-0’lık ürünlerine karşı derbi öncesinde piyasaya "Fener Stadı’na bayrak diken Souness" ürünleri yanıt vermeye hazırlanıyor.
FENERBAHÇE ile
Galatasaray arasında 22 Nisan Cumartesi günü yapılacak ve 2005-2006 sezonu şampiyonunu belirlemesi açısından büyük önem taşıyan derbi öncesi, iki takımın ürün satışlarında patlama yaşanıyor. Fenerbahçe, derbi maçına kadar 50 bine yakın forma ve t-shirt satmayı, Galatasaray ise 15 bin forma satışı gerçekleştirmeyi hedefliyor. İki takımın markalı ürün satışlarıyla derbi öncesi 3 milyon YTL’nin üzerinde bir ciroya ulaşması bekleniyor. Derbinin 22 Nisan’da gerçekleşecek olmasının Galatasaray açısından bir başka önemi daha bulunuyor. Galatasaray, 24 Nisan 1996’da Fenerbahçe Şükrü Saracoğlu Stadı’na o dönem teknik direktörleri olan Graeme Souness’in Galatasaray bayrağı dikmesinin 10’uncu yılını kutluyor. Galatasaray, o günün anısına derbi öncesi piyasaya ’Bayrak diken Souness’ ürünlerini sunuyor. Böylece Fenerbahçe’nin Galatasaray’a yönelik çıkardığı 6-0’lık ürünlere karşı Galatasaray, ’Bayrak diken Souness’ kozunu oynuyor. Ancak Galatasaray yetkilileri, bu ürünlerin sadece derbi için olmadığını kaydediyor.
TİŞÖRT ALIYORLAR: Fenerium Genel Müdürü Bahadır Türkay, Fenerbahçe’nın hafta arasında oynadığı kupa maçı ve derbi maç heyecanı ile ürün satışlarında artış yaşandığını belirtti. Türkay, 43 mağazaları olduğu için net rakamların maç sonrasında belirleneceğini belirterek, "Satışlar hızlandı. Biz derbi maçına kadar 20 bin forma, bir o kadar da tişört satacağımızı düşünüyorum. Diğer ürünlerle birlikte 50 bin adetlik satışı yakalarız" dedi. Türkay, Fenerium’un forma satışlarının yılda 100 bin adedi geçtiğini hatırlatarak, "Eskiden yıl içinde forma satışları az olduğu için derbi öncesinde forma satışlarında büyük artış yaşanıyordu. artık bir çok taraftarın forması var. Bu da havaların ısındığı bir dönemde formadan çok tişört ve şapka satışlarında artış olmasını sağlıyor" diye konuştu. Derbi maçına özel ürün piyasaya sunmadıklarını söyleyen Türkay, "İnşallah maçta gülen taraf biz oluruz, piyasaya özel bir ürün sunarız" dedi. Satış hedeflerine göre Fenerium’un derbi cirosunun 2 milyon YTL’yi bulması bekleniyor.
SOUNESS PAKETİ: Galatasaray Pazarlama A.Ş. Genel Müdürü Selva Darnel, forma satışlarının hızla yükseldiğini belirterek, "Diğer taraftan Galatasaray, eski Teknik Direktörü Souness’in Şükrü Saraçoğlu’nun ortasına bayrak dikmesinin 10’uncu yılını kutluyor. 24 Nisan 1996’da gerçekleşen bu tarihi olayın bu haftaki derbi maçıyla aynı döneme gelmesi tesadüf. Biz ’bayrak dikme’ olayının anısına özel bir ürün paketi piyasaya sunuyoruz. Bu pakette üzerinde o döneme ait resim ve logoların bulunduğu tişört, şapka, bayrak ve poster yer alıyor" dedi.
TAMAMEN TESADÜF: Piyasaya bu ürünlerden oluşan 5 bin paket sunacaklarını belirten Türkay, "Fiyatı 48 YTL olacak bu paketler 5 bin adetle sınırlı olacak" dedi. Türkay, ancak bu ürünlerin derbi maçıyla ilgisi olmadığını kaydederek, "Tamamen bu ürünlerin piyasa çıkması bir tesadüf eseri. Biz derbi için böyle bir plan yapmadık" diye konuştu. Türkay’ın bu hafta hedeflediği forma satışının 800 bin YTL’ye çıkması bekleniyor. "Bayrak diken Souness"la rakam 1 milyon bin YTL’yi geçebileceği ifade ediliyor.
2.7 milyon YTL’lik derbi bileti satıldıDERBİ maçı öncesi Galatasaraylı taraftarlara ayrılan biletler dün satışa çıkar çıkmaz tükendi. Fenerbahçe Şükrü Saracoğlu Stadı’ndaki maç için sarı-kırmızılı taraftarlara ayrılan 2 bin 250 kişilik bölümün biletleri dün saat 10.00’dan itibaren Biletix’te satışa sunuldu. Biletix yetkilileri, biletlerin yarım saat içinde tükendiğini açıkladı. Fenerbahçe Kulübü’nün, kendi taraftarları için 16 Şubat’ta satışa çıkardığı, sadece Fenerbahçe Kulübü Genel Kurul Üyeleri ve Fenerbahçe Taraftar Kart sahiplerine satılan biletler geçen hafta başında tükenmişti. 25 bin Fenerbahçelinin kombine bileti olduğu, derbi için satılan biletlerin 27 bini bulduğu kaydediliyor. Biletlerin fiyatları 44 YTL ile 275 YTL arasında değişirken, bu da ortalama 2.7 milyon YTL’lik biletin satıldığı sonucunu ortaya çıkarıyor.
GS: Vestel sayesinde çok forma satıyoruz GALATASARAY Pazarlama Genel Müdürü Selva Darnel, derbi haftasında satışların iki katın üzerinde arttığını söyledi. Darnel, şu ana kadar yaklaşık 5 bin adet forma sattıklarını, derbi maçına kadar bu sayının 15 bini bulmasını beklediklerini söyledi. Darnel, satışların artmasında derbi maçı kadar geçtiğimiz haftaki Vestel Manisaspor’un katkısı olduğunu da söyledi.