Forma reklamında şampiyon Fener

Güncelleme Tarihi:

Forma reklamında şampiyon Fener
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 30, 1998 00:00

Haberin Devamı

Ekonomist dergisi, birinci ligdeki takımların ‘‘forma reklamı yarışı’’nı araştırdı. Bu yarışta, şampiyonluğu Fenerbahçe'nin elinde bulundurduğu ortaya çıktı. Fenerbahçe, formasında bir yıl ‘‘Rifle’’ı taşımak için 1.6 milyon dolar aldı. Galatasaray ise, Marshall'dan iki yıl için 2 milyon dolar alıyor.

Şirketler, futbol takımlarının formalarında kendi isimlerini görmek için her yıl milyonlarca doları gözden çıkarıyor. Bu alanda yılın rekorunu ise Fenerbahçe kırdı. Blue jean firması Rifle, formasında adını taşıması için Fenerbahçe'ye bir yıllığına tam 1 milyon 650 bin dolar (445 milyar lira) ödeyecek.

Ekonomist Dergisi'nin haberine göre, geçmişte tribün hasılatının dışında hiçbir yan geliri olmayan futbol kulüpleri için artık forma reklamları ayrı ve çok özel bir gelir kapısı haline geldi. En gözde şirketler, futbol kulüplerine forma reklamı verebilmek için kıran kırana bir pazarlığa giriyor. Bu şirketler yalnızca bir yıllık anlaşma yapabilmek için milyonlarca doları gözden çıkarabiliyor.

REKORTMEN RIFLE

Bu konuda başı İstanbul kulüpleri çekiyor. Rekortmenlik ise formasına Rifle'a bir yıllığına 1 milyon 650 bin dolara (yaklaşık 445 milyar lira) kiralayan Fenerbahçe'ye ait. İkinci sırada ise Marshall ile iki yıllığına 2 milyon dolara anlaşma yapan Galatasaray var. Beşiktaş ve Trabzonspor ise Beko ve Vestel ile daha önce yapmış oldukları anlaşma gereği bu firmaların reklamlarının yer aldığı formaları kullanacak.

Artık Anadolu kulüpleri de forma reklamından ciddi bir pay alıyor. Yalnız bu kulüplerin formalarına aldıkları reklamlar, genellikle büyük firmalara ait değil. Anadolu kulüpleri, formalarında daha çok yerli firmaların reklamlarını taşıyor.

DÖRT BÜYÜKLER

Birinci ligdeki takımlar içinde şimdiye kadar forma anlaşması yapan yapan kulüpler arasıncda en kârlı anlaşmayı Fenerbahçe'nin yaptığı görülüyor. FB Ürün Sorumlusu Rint Akyüz, FB'nin bir sezonluk anlaşma gereği yurtiçinde ve Avrupa'da yapacağı tüm maçlara Rifle'lı formalarla çıkacağını söyledi.

Yine bu yıl forma reklamı konusunda bir başka kârlı anlaşmayı ise Galatasaray yaptı. Galatasaray, iki sezon boyunca formasında Marshall Boya'nın adını taşıyacak. Kulüp bu anlaşmanın maliyetini açıklamıyor. Fakat hem boya sektörüne, hem de futbol çevrelerde bu anlaşmayla Galatasaray'ın kasasına iki yılda 2 milyon dolar gireceği konuşuluyor.

Galatasaray Genel Sekreteri Sinan Kalpakçıoğlu, geçen sezon Bank Expres ile olan anlaşmalarının sona ermesinden sonra Marshall yetkililerinin kendilerine teklif getirdiğini ve görüşmelerden sonra anlaşmaya vardıklarını kaydetti.

15 YILDIR BEKO

Beşiktaş ise 15 yıldan bu yana formasında Beko reklamını taşıyor. Beşiktaş bu sezonda formasında aynı reklamı taşıyacak. Beko ile 1983 yılında 500 bin dolar üzerinden yapılan anlaşma, her yıl yüzde 5 oranında artış gösteriyor. Yani 1983 yılında forma reklamı bedeli olarak 500 bin dolar alan Karakartallar, bu sezon 850 bin dolar kazanacak.

Trabzonspor ise 1993 yılında Vestel ile yaptığı anlaşma gereği 1999 yılına kadar tüm maçlarına Vestel reklamını taşıyan formalarla çıkacak. Trabzon Spor 1993 yılında yaptığı anlaşmadan 49.5 milyar lira almıştı.

Kocaeli Ford'u jestle avlayacak

Anadolu Kulüpleri içinde forma reklamı bakımından en iyi anlaşmayı ise birinci ligin yeni takımı Sakaryasapor yaptı. Sakaryaspor, bu sezon Akşam Gazetesi ile yaptığı anlaşma gereği 200 bin doları peşin, geri kalanı taksitle olmak üzere 500 bin dolar olacak. Reklam anlaşması konusunda arayışlarını sürdüren futbol kulüplerinden biri olan Kocaelispor, geçen hafta GS ile yaptığı maça Ford'un reklamı ile çıktı. Kulüp olarak Ford'a bir jest yapmak için maça bu formayla çıktıklarını belirten Kocaelispor Genel Sekreteri Suat Tomaniç, ‘‘Ford'un Kocaeli'nde süren yatırımı gereği reklamın bize verileceğini umuyoruz’’ dedi.






Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!