Ford’un kriz silahı Fiesta’yı Köln’de bir Türk yönetiyor

Güncelleme Tarihi:

Ford’un kriz silahı Fiesta’yı Köln’de bir Türk yönetiyor
Oluşturulma Tarihi: Ekim 20, 2008 00:00

Ford’un krizdeki en büyük kozu, T modelinden sonra ikinci global modeli Avrupalı yeni Fiesta olacak. Türkiye’de 26 bin 200 YTL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulan yeni Fiesta’nın dünyadaki tek üretim merkezi olan Köln Fabrikası’nın başında ise Nuri Otay var. Nuri Otay, "Yeni Fiesta krize karşı en önemli silahımız olacak" dedi.

Haberin Devamı

İşte yeni Fiesta

TÜM otomotiv şirketleri gibi küresel krizle birlikte daralan satışlara karşı çözümü küçük ve ekonomik araçlarda gören Ford’un, en büyük kozu Avrupalı yeni Fiesta olacak. Ford’un T modelinden sonra ikinci global modeli olacak yeni Fiesta’nın dünyadaki tek üretim merkezi olan Köln Fabrikası’nın Direktörü Nuri Otay, "Krizde piyasaya en doğru ve mantıklı modeli sunuyoruz. Yeni Fiesta krize karşı en önemli silahımız olacak" dedi. Ford Otosan Genel Müdürü Michael Flewitt de, herkesin küçük ve ekonomik araç geliştirmeye çalıştığı bir dönemde yeni Fiesta’nın satışa sunulmasının en büyük şansları olduğunu söyledi.

Fiyatı 26 bin 200 YTL

Türkiye’de 26 bin 200 YTL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulan yeni Fiesta’nın Antalya’da düzenlenen tanıtımında sorularımızı yanıtlayan Ford’un Köln Üretim Tesisleri Direktörü Nuri Otay, yeni Fiesta’nın tasarımının Avrupa’dan Amerika’ya, Çin’den Avustralya’ya ve Güney Afrika’ya bütün müşterilerinin ihtiyaç ve zevklerine hitap edebilecek şekilde gerçekleştiğini belirtti. Otay, "5 kıtada satılmak üzere 3 kıtada üretilecek olan yeni Fiesta tüm dünya için tek bir otomobil, tek bir Ford olacak. Yeni Fiesta, Köln’de üretilmeye başlandı. Önümüzdeki yıl Valencia fabrikası devreye girecek. Talebe bağlı olarak Amerika ve Çin’de de üretilecek" diye konuştu.

Günde 1500 adet üretiliyor

2 yıl önce Ford Otosan’dan Köln fabrikasının başına atanan Nuri Otay, Köln fabrisasının günlük üretim kapasitesinin 1800 adet olduğunu belirterek, şöyle konuştu: "Yeni Fiesta için Köln fabrikasına 500 milyon Euro’ya yakın bir yatırım yaptık. Şu an kapasitemizin 1500 adedi yeni Fiesta, 300 adedi ise Fusion modelinden oluşuyor. Yani yılda Köln fabrikasında yılda 350-360 bin adet yeni Fiesta üreteceğiz. Önümüzdeki yıl Valencia fabrikasıyla bu rakam 500 bine çıkacak. Yeni Fiesta’yla biz içinde bulunduğumuz kriz ortamında piyasaya en doğru ve mantıklı modeli sunuyoruz."

Küçük otomobil rüzgarı

Ford Otosan Genel Müdürü Michael Flewitt ise, 2008’in kendileri için özellikle küçük otomobiller açısından büyük önem taşıdığını söyledi. Flewitt, şöyle konuştu: "Yeni Fiesta’yı satışa sunuyoruz. Kısa süre içinde diğer küçük modelimiz yeni Ka’yı satmaya başlayacağız. Kriz ortamında bu modeller hem Türkiye’de hem de dünyada Ford için büyük şans. Krize karşı özellikle yeni Fiesta bizim için çok önemli bir silah olacak. 32 yılda 6 nesil Fiesta, Avrupa’da 12 milyondan fazla satıldı. Bu rakam Ford Avrupa’nın toplam satışlarının yüzde 32’si. Türkiye’de Fiesta, 5 kapılı küçük araç segmentinde yüzde 8.3’lük pazar payıyla lider. Biz yeni Fiesta’yla bu oranı yüzde 10’a çıkartıp liderliğimiz sürdürmek istiyoruz. Yılda 15 bin Fiesta satmak istiyoruz."

26 bin 200 YTL’ye çıktı, fuarda 400 sipariş aldı

26 bin 200 YTL’den satışa sunulan yeni Fiesta’nın Autoshow fuarında ilgi gördüğünü kaydeden Aykut Özüner, 400 adet sipariş aldıklarını belirtti. Yeni Fiesta’nın Ford’un S-Max’la başlattığı tasarım felsefesinin izlerini taşıdığını belirteren Özüner, "Arkaya doğru uzanan ön farlar ve ters dörtgen şeklindeki alt ızgara yeni Fiesta’ya kendine has bir kimlik kazandırıyor" dedi. Mevcut Fiesta’dan 30 mm daha uzun ancak 40 kilogram daha hafif olan 7’inci nesil Fiesta’da benzinli ve dizel olmak üzere 4 farklı motor seçeneği bulunuyor. 82 beygir gücünde 1.25 litre ile 96 beygir gücündeki 1.4 litrelik benzinli motorların yanısıra, 68 beygir 1.4 litre ve 90 beygir 1.6 litre dizel motor bulunuyor.

28 ülkeye, Ford Otosan Fiesta satmayı öğretecek

FORD Otosan Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Aykut Özüner, yeni Fiesta’nın lansman etkinleri çerçevesinde başta Doğu Avrupa, Türk Cumhuriyetleri, Balkanlar, Kuzey Afrika gibi gelişmekte olan 28 ülkenin satış ekiplerine Antalya’da satış konusunda bilgi ve know-how transferi yapacaklarını söyledi. Özüner, "Türkiye’de faaliyetlerimizde elde ettiğimiz başarılı sonuçlar sonrasında bize başarıyı getiren bu know-how’ı ilk kez yurtdışındaki ekiplerle paylaşacağız" dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!