Güncelleme Tarihi:
NTV’de yayınlanan Dünyayı Yönetenler programında İpek Cem’in sorularını yanıtlayan Ford Yönetim Kurulu Başkanı Bill Ford, şirket olarak memnun oldukları tesislerin başında Türkiye’deki tesislerinin geldiğini söyledi.
Türkiye’nin kendileri için harika bir ülke olduğunu söyleyen Bill Ford, “Kocaeli tesisimiz, kendi alanında dünyanın en iyilerinden biri ve ülkede inanılmaz bir iş gücü var. 1998'den bu yana Türkiye’ye 1.6 milyar dolardan fazla yatırım yaptık. 2006’da da açıkladığımız gibi ülkede önemli bir genişleme kaydettik” dedi.
“TÜRKİYE’NİN KONUMU İHRACAT İÇİN ÇOK İYİ”
Ford, “Türkiye, bizim için harika bir ülke. Ülkenin konumu, ihracat için çok iyi bir noktada. Ülkenin iç pazarında da çok güçlü bir durumdayız, Türkiye harika bir yer” diye konuştu.
Vehbi Koç'la Ford ailesi arasındaki ilişkinin 1928'de başladığını da hatırlatan Bill Ford, Türkiye’deki yatırımlarını arttırmayı düşündüklerini ifada etti. Ford, “Çünkü Türkiye’deki geçmişimiz iki açıdan çok önemli. Bunlardan biri, işlerdeki ortaklığımız ve diğeri de Koç ailesiyle olan özel aile geçmişimizdir” dedi.
Ford Yönetim Kurulu Başkanı sözlerine şöyle devam etti:
“Koç ailesi ile Ford ailesi arasında 1928’e kadar uzanan bir ilişki var. Koç şirketinde, ailenin yetişmekte olan yeni bir kuşağı var. Mustafa Koç benden birkaç yaş küçük ve Ali Koç ise Mustafa’dan birkaç yaş daha küçük. Bu yüzden kendilerini hem meslektaşlarım hem de arkadaşlarım olarak görüyorum. Aramızda çok güçlü bir ilişki var. Koç Ailesinden daha iyi bir ortak bulamazdık.”
Rahmi Koç’un da Ford Motor Company açısından yerinin çok değerli olduğunu kaydeden Bill Ford, Koç ailesiyle iş alanındaki ilişkilerinin de kişisel ilişkilerinin de çok güçlü olduğunu söyledi.
“SAĞLIK MASRAFI ÇELİK MASRAFINDAN FAZLA”
Amerika’da artan maliyetlere de dikkat çeken Ford, ABD’de, dünyanın geri kalanından çok daha farklı bir sistem olduğunu, Bu yüzden de Birleşik Devletler’de başka ülkelerde olduğundan çok farklı bir maliyet yapıları bulunduğunu söyledi. Ford, örneğin otomobil başına düşen sağlık sistemi maliyetinin, yine otomobil başına düşen çelik masrafından daha fazla olduğuna dikkat çekti.