OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 13, 2005 00:00
Ford, tiraci araç modeli Transit’in 40’ıncı yılını Ford Otosan Gölcük’teki tesislerinde kutladı. Ford Avrupa Başkanı John Fleming, Gölcük’teki tesislerin Transit’in Avrupa’daki üretim üslerinden biri olduğunu belirterek, Türkiye’de yatırım yapmaya devam edeceklerinin de işaretini verdi.FORD Avrupa Başkanı John Fleming, Ford Transit’in 40’ıncı yaşını kutlamak için Türkiye’den daha iyi bir yer olmadığını belirterek, ‘Türkiye’ye yatırım yapmaya devam edeceğiz. İlk etapta kapasitemizi 240 binden 250 bine çıkaracağız’ dedi. Ford’un ilk kez 1965 yılında pazara sunduğu hafif ticari aracı Ford Transit’in 40’ıncı yılı Ford Otosan Kocaeli (Gölcük) Fabrikası’nda düzenlenen bir törenle kutlandı. Ford Avrupa Başkanı John Fleming,
Koç Topluluğu’yla ortaklıklarının yıllar geçtikçe daha da güçlendiğini belirterek, ‘İşte bu güçten, bir başka muhteşem araç doğdu. O da Ford Transit Connect’ dedi. 5 MİLYONUNCU TRANSİT: Önümüzdeki günlerde 5 milyonuncu Transit’in İngiltere Southamton’da banttan indirileceğini belirten Fleming, ‘Bugün, İngiltere’deki Southampton ile birlikte Kocaeli, Transit’in Avrupa’daki başlıca üretim üssü olmuştur. Koç ekibi, en son teknolojinin kullanıldığı bu tesisteki çalışanlarıyla ile birlikte profesyonellikleri ve kaliteye bağlılıkları ile ün kazandı’ diye konuştu. Transit’in Türkiye’de 1967 yılından beri üretildiğine işaret eden Fleming, ‘Ancak bu üretim daha çok yerli pazar içindi. Kocaeli’nde şu anki modelimizin üretimine geçilmesiyle 2001 yılında bu durum değişmiş oldu’ dedi. Fleming, 40 yıl önce Transit’in pazara yeni standartlar getirdiğini belirterek, şöyle devam etti: ‘Tüm dillerde Transit, dayanıklılık ve çok yönlülük anlamına geliyor. Aslında, Transit birçok ülkede o kadar iyi tanındı ki minibüs tipi ticari araçların genel adı haline geldi.’YATIRIMA DEVAM: Fleming, Türkiye’de ticari araç pazarının uzun vadede daha da büyüyeceğini düşündüklerini söyledi. Türkiye’ye yatırım yapmaya devam edeceklerini vurgulayan Fleming, yeni modellerin söz konusu olup olmayacağı konusunda ise şunları söyledi: ‘Her zaman yeni modellerin üretimini planlıyoruz ama bu modellerin ne olacağı ve ne zaman üretime geçeceğini kendi aramızda konuşmadık. Şu anda 240 bin olan kapasiteyi kısa vadede 250 bin adede çıkartmayı hedefliyoruz. Buradaki kapasitenin arttırılması ise bazı faktörlere bağlı. İleride böyle bir gelişme olursa açıklarız.’AB İÇİN ARKANIZDAYIZ: Fleming, Ford olarak Türkiye’nin Avrupa Birliği (AB) ile ilişkilerini desteklediklerini de belirterek, ‘AB’ye üyelik konusu politik ve ekonomik tartışma konusudur. Bizim kişisel görüşlerimizi soracak olursanız, Türkiye AB’ye üye olmalıdır’ dedi. Koç’un Amiral Gemisi Ford’un üretim üssüKOÇ Holding CEO’su Bülend Özaydınlı ise 77 yıllık Ford-Koç işbirliğinin 1997 yılından sonra çok daha güçlü şekilde gelişmesinin doğal bir sonucunun yaşandığını belirtti ve şöyle konuştu: ‘Bu süre içerisinde pek çok başarı yaşanmıştır. Henüz 3 ay once Ford Otosan’ın ürettiği 1 milyonuncu aracın banttan indirilmesini kutladık. Ford Otosan ilk üretime başladığı 1969 yılından bu yana tam 550 bin adet Ford Transit üretmiş. Transit ailesinin en küçük üyesi olan Transit Connect’in üretim adeti ise 230 bin adet. Ford Avrupa’nın 40’ıncı yılında ulaştığı rakam ise 5 milyonuncu Ford Transit olacak. Ford Otosan sadece Koç Grubu için değil, Ford Avrupa için de önemli bir üretim üssüdür. Koç’un Amiral Gemisi olmaya devam edecektir.’Yabancı sermayede sorun görmüyorumBAŞBAKAN Yardımcısı Abdüllatif Şener’in yabancı sermayenin sınırlandırılabileceği şeklindeki açıklamasına ilişkin olarak Bülend Özaydınlı, ‘Bazı açıklamaların yanlış yorumlandığı düşüncesindeyim. Türkiye uzun yıllardır yabancı sermayeye ihtiyaç duyan bir ülkedir’ dedi. Özaydınlı şöyle devam etti: ‘Türkiye’deki sermaye yetersizdir, işsizlik sorunu vardır. Ayrıca, cari açık sorunlarımız da bulunmaktadır. Bu nedenle Türkiye’nin ciddi şekilde sermayeye ihtiyacı vardır. Bırakın yabancı sermayeyi sınırlandırmayı daha fazlasını çekmemiz lazım. Öyle sanıyorum ki özelleştirmelerin bazılarındaki yabancı payıyla ilgili bazı görüşler tartışıldı ama genel olarak yabancı sermayenin girişiyle ilgili bir sorun olduğunu düşünmüyorum.’Durak: Toplam pazar daralır ticari araç satışı aynı kalırFORD Otosan Genel Müdürü Turgay Durak, pazardaki daralmaya ilişkin bir soru üzerine şunları söyledi: ‘İlk 6 ayda toplam pazar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15 geri kaldı. Yılın ikinci yarısında da özellikle binek otomobildeki geri kalma devam edecek. Ticari araç pazarı ise geçen yıla benzer rakamlarla yılı tamamlayacak. Unutmamalıyız ki, 2004 otomotivde rekorların kırıldığı bir yıldır.’ Otokar 88 milyon dolarlık zırhlı araç ihraç edecek OTOKAR Otobüs Karoseri Sanayi A.Ş., toplam 88.4 milyon dolarlık ihracat bağlantısı yaptı. Otokar’dan İMKB’ye gönderilen açıklamada, çeşitli tiplerde 573 adet 4x4 Otokar Zırhlı personel taşıyıcı ve 27 adet 4x4 taktik arazi aracı ile bu araçların yedek parçaları ve eğitimlerinin yurtdışına toplam 88.4 Milyon
dolar bedelle satışı konusunda ihracat baÄŸlantısının kesinleÅŸtirildiÄŸi bildirildi. Teslimatların 2005 yılının son çeyreÄŸinden baÅŸlayarak 2006 yılı sonuna kadar çeÅŸitli partiler halinde gerçekleÅŸtirilmesi planlanıyor. SipariÅŸ ile ilgili olarak Otokar Genel Müdürü Kudret Önen, ‘Bu, bugüne kadar ihracat alanında tek anlaÅŸma ile aldığımız en büyük savunma sanayii sipariÅŸi. Otokar, 1990’lı yıllardan bu yana çeÅŸitli tiplerde 1400 adet civarında taktik tekerlekli zırhlı araç imal etti. Bu sipariÅŸ ile geçmiÅŸ 15 yılda gerçekleÅŸtirdiÄŸimiz imalatın yarısını bir buçuk yılda üretmiÅŸ olacağız. 2006 yılı sonuna kadar zırhlı araç imalat bölümümüz ayda yaklaşık 40 araç üretecek’ dedi. Â
button