Ford, 189 noktayla gelirini yüzde 54 arttırdı

Güncelleme Tarihi:

Ford, 189 noktayla gelirini yüzde 54 arttırdı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 13, 2006 23:07

Otomotiv sektöründe yatırımların artması, üretim kapasitesinde artış, araçların iç ve dış tasarımındaki değişiklikler, sunulan sürüş rahatlığı ve konfor her geçen gün pazardaki rekabeti artırdığını belirten Ford Otosan Satış Sonrası Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Şatıroğlu, şatış sonrasının önemini şöyle anlatıyor:

"Müşteri beklentilerinde yaşanan değişim ile verilen hizmet anlayışında da değişimler yaşanıyor. Rekabet gücü için müşteri memnuniyetini sağlamak, gelirleri artırıp sürekliliği sağlamak gerekiyor. Sadece aracın özelliklerine bakarak satın alma kararı verilen dönemler geride kaldı. Artık müşteriler satın alma kararında araç özellliklerinin yanı sıra kullanım alanları, kullanım maliyetleri, markayı ve satış sonrası hizmetlerini, çeşitlilik, kalitesi ve sunduğu avantajlar bakımından değerlendiriyor."FARK YARATMAK ÇOK ÖNEMLİBüyüyen Türkiye pazarında firmaların satışlarını artırması için rakiplerinden farklı olarak müşteri beklentilerini karşılayan kaliteli, çeşitli ve avantajlı hizmetler sunmaları gerektiğini söyleyen Şatıroğlu, "Bu doğrultuda Türkiye’de Ford markasını temsil eden Ford Otosan, Yedek Parça Operasyonları, Satınalma, Garanti Uygulamaları ve Servis Mühendisliği, Eğitim, Pazarlama ve İş Geliştirme, Müşteri İlişkileri ve Saha Operasyonları ile satış sonrası hizmetleri her yönü ile değerlendirerek pazardaki konumunu her geçen gün biraz daha güçlendirmeyi hedefliyor" şeklinde konuşuyor. 189 NOKTADA HİZMET VERİYORTürkiye genelinde 189 noktada satış sonrası hizmeti sunan Ford Otosan’ın satış sonrası uygulamaları arasında, Ford Güvence Uzatılmış Garanti Paketi, yerel ve ulusal servis kampanyaları, aksesuar uygulamaları ve araç sahiplerine kullanım süresince ihtiyaç duyulabilecek tüm ürünleri Ford Yetkili Servisleri’nden ulaşabilmelerini sağlayan özel satış projeleri yer alıyor. Bu yıl içinde ise satış sonrası hizmetleri için Türkiye genelinde 22 yeni servis yatırımı yapılırken, bunlardan 7 tanesi mevcut Ford Otosan servislerinin genişleme yatırımı olarak gerçekleşti. Satış sonrası ağı en geniş ikinci marka olan Ford Otosan, 2005 yılında yedek parça ve işçilik satışları itibarıyla toplam 151 milyon Euro ciro elde etti. Bu yıl da araç satışlarında liderliğini koruyan Ford Otosan, satış sonrası hizmetlerinden elde edilen geliri de artırmayı başardı. Yedek parça ve servis hizmetlerinden geçen yılın ilk 4 ayında 51.3 milyon Euro’luk gelir elde edilirken, 2006’nın ilk dört ayında ise bu rakam yüzde 54 oranında artarak 79 milyon Euro’ya ulaştı. 12 YIL PASLANMAZLIK GARANTİSİFord Otosan, binek otomobiller ve hafif ticari araçlarda 2 yıl veya 100 bin kilometre, ağır ticari araçlarda ise 2 yıl veya 200 bin kilometre garanti veriyor. Ayrıca, tüm binek araçlarda 3 yıl ve sınırsız kilometre garanti veren Ford Otosan, ticari araçlarda aynı garantiyi 2 yıl için sunuyor. Ford Otosan, binek otomobillere 12 yıl ve sınırsız kilometre gövde paslanmazlık garantisi verirken, ticari araçlar için aynı garanti süresini 3 yıl ile sınırlandırıyor. Ford’un başarılı hafif ticari modeli Transit Connect ise 3 yıl ve sınırsız kilometre boya, 8 yıl ve sınırsız kilometre gövde paslanmazlık garantisiyle pazara sunuluyor. İnsanın önemini biliyoruz 10 yıldır eğitim veriyoruzSon dört yılı pazar lideri olarak kapatan Ford Otosan’ın bu başarısında etkili olan önemli unsurlardan biri de satış sonrası hizmetlerde göstermekte olduğu performans olduğunu vurgulayan Ahmet Şatıroğlu, Ford Otosan’ın bu alanda, yaygın servis ağı, ekonomik ve kolay ulaşılabilir yedek parça, garanti uygulamaları, servis mühendisliği, müşteri odaklı yaklaşım, uzmanlık ve eğitim yönleriyle farklılık gösterdiğini söylüyor. Ford Otosan’ın satış sonrası hizmetlerde kaliteli insan gücüne de önem verdiğin belirten Şatıroğlu, "e-öğrenme projesi aracılığıyla Yetkili Satıcı ağına ulaşarak, eğitimin somut faydaya dönüşmesi için çalışıyoruz. 10 yılı aşkın bir süredir bayilere yönelik eğitim çalışmalarını, Eğitim Merkezi’nde yüz yüze sınıf-içi eğitimlerle uygulayan Ford Otosan, e-öğrenmeyle, ulaştığı kalite düzeyini çağdaş bilgi teknolojilerinin desteğinde uluslararası standartlara ulaştırmayı hedefliyor" diye konuşuyor.Ford’dan Şahsuvaroğlu’na ’mükemmelliyet’ ödülü Ford Yetkili Satıcısı Şahsuvaroğlu Otomotiv, Ford tarafından Mükemmeliyet Ödülü’ne layık görüldü. 2004 yılındaki performansı ile Ford Avrupa tarafından "Chairmans Award’ (Başkanlık Ödülü) ile ödüllendirilen Şahsuvaroğlu Otomotiv, artan rekabet ve pazar koşullarına rağmen 2005 yılı çalışmalarına istinaden bu kez de Ford Avrupa tarafından verilen "Excellence Award’ın (Mükemmeliyet Ödülü) sahibi oldu. Satış, satış sonrası ve müşteri memnuniyetindeki üstün performans gösteren bayilere verilen bu ödülün, özellikle satış sonrası hizmete verdikleri önem sayesinde alındığını belirten Genel Müdür Murat Şahsuvaroğlu, mevcut Ford Plazanın iki vardiya çalıştırılarak yıllık 30 bine yakın servis girişi sağladıklarını söyledi. Müşterilerimize çok daha iyi hizmet verebilmek için Kaynarca’daki yeni tesisin inşaatına başlandığını belirten Şahsuvaroğlu, 14 bin metrekarelik satış sonrası, 3 bin metrekarelik satış alanına sahip toplam 17 bin metrekarelik kapalı alan üzerine kurulacak olan yeni Plaza ile 2007 yılından itibaren çok farklı ölçekte, sektöre de örnek olacak şekilde hizmet vereceklerini vurguladı.
Haberin Devamı

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!