Güncelleme Tarihi:
Akça, 2009 yılını kriz söylemleri içinde geçirdiklerini, ancak kendilerinin şirkette kriz lafını yasakladıklarını ve bu dönemi fırsat olarak değerlendirmeye çalıştıklarını belirtti.
Kendilerinin 2009 yılında büyümeyi öngördüklerinde, sektörün diğer temsilcilerine çok inandırıcı gelmediğini anlatan Akça, kriz yılı 2009 yılında da büyümeyi gerçekleştirdiklerini ve mağaza zincirlerine bir kaç şube daha eklediklerini kaydetti.
Geçen yıl verimsiz, küçük ve kendilerini ifade etmeyen mağazaları kapattıklarını dile getiren Akça, 2010 yılına hızlı bir giriş yaptıklarını ve 20 mağaza hedefini revize ederek, 25 mağazaya çıkarttıklarını ifade etti. Fuat Akça, yılbaşından bu aya 3 aylık periyotta 7 tane mağaza açtıklarını bildirerek, yeni mağazalarla bulunmadıkları illere gitmeye başladıklarını ve şu anda 22 ilde mağazaları bulunduğunu, bunu artırmak istediklerini söyledi.
İnsanların geçen yıl “Kriz var” diye bir çok ihtiyacını ertelediğine işaret eden Akça, güven ortamının tekrar oluşmaya başlamasıyla birlikte insanların öteledikleri ihtiyaçlarını karşılamaya başladıklarını, bunu da 2010 yılının ilk üç ayında gördüklerini belirtti.
Akça, 2009 yılında ayakkabı sektöründe doğru ürün üretenlerin sıkıntı yaşamadığını dile getirerek, ancak bütün sektörlerde olduğu gibi ayakkabı sektöründe de eski karlılıkların olmadığını, tamamen verimlilik odaklı üretimlerin karlı hale gelebildiğini anlattı.
“BU YILA DAHA POZİTİF BAKIYORUZ”
Şu anda kendilerinin hemen hemen Türkiye'nin her tarafında ayakkabı ürettirdiklerini kaydeden Akça, “Konya'da, İzmir'de, Bursa'da, Gaziantep'te ve Adana'da ayakkabı ürettiriyoruz. Buralardaki üreticiler, nitelikli ürün yapıp, bu daralmadan sıkıntısız çıktılar. Ayakkabıcılıkta, hızlı üretim, düşük kar marjı, hızlı satış, bu denklemi yerine getirenler sıkıntısız dönem geçiriyorlar” diye konuştu.
Akça, bu yıl sektörde ilk üç ayın, geçen yıla göre daha pozitif olduğunu vurgulayarak, 2010 yılının daha iyi olacağını, insanların alışverişe daha çok bütçe ayırdıklarını söyledi.
Kriz döneminde istihdamlarını muhafaza ettiklerini anlatan Akça, “2010 yılında 25 yeni mağaza açacağız ve yeni açacağımız mağazalarla grubumuzda 500 kişiye daha istihdam sağlayacağız. Şu anda Ziylan Grup olarak 2000 kişi civarında istihdamımız var, bunu 2500 kişiye çıkartacağız” dedi.
Akça, 2008 ile 2009 yılı arasında ciroda ortalama yüzde 32'lik bir artışları olduğunu, bu yılda geçen yıla göre yüzde 35 civarında bir ciro artışı olacağını dile getirdi.
“TÜRKİYE DERİ AYAKKABIDA DÜNYADA ÖNEMLİ YERE SAHİP”
Akça, şu anda perakendeciliğe askerlik öncesi gençlerin dönemsel olarak baktığını, bayanların da bir ara istasyon gibi gördüğünü belirterek, bu mesleği gerçek anlamda meslek olarak algılayıp, bu konuda ilerlemeyi düşünecek, insanlar yetiştirmeyi hedeflediklerini kaydetti.
Dünyada belli ürünler noktasında Çin'in rekabetçi fiyatları yakaladığına ve bütün dünyadaki global markaların artık Çin'de üretim yaptığına değinen Fuat Akça, şunları kaydetti:
“Özellikle global spor ayakkabı markaları yıllardır Çin'de üretim yapıyor. Ancak, Türkiye deri ayakkabı konusunda dünyada çok önemli bir yere sahip. Biz deri ayakkabıda Çin'den daha iyiyiz. Hem üretimde hızlıyız hem de ihracat pazarlarına daha yakınız, bunlar bizim avantajlarımız.
Biz, Ziylan Grup olarak üretim odaklı bir grubuz. Grubumuzda halen günde , 5 bin çift üretim yapılıyor ve 550 kişi istihdam ediyoruz üretim bantlarında. Ziylan Taban ve Termoplast diye iki grup şirketi daha var. Bunlar da taban ve ham maddesini üretir, bu firmalarda yaklaşık 400 kişi çalışıyor. Bizim kuruluşumuz üretim odaklıdır, perakendeciliği de bunun yanına kattık, üretimden hiç kopmadık, kopmayacağız.”
Akça, yapılan bir araştırmaya göre Alışveriş Merkezlerinde (AVM) tüketicilerin en çok görmek istediği ayakkabı markası olduklarını ifade etti.
EN İYİ PERFORMANSA ARABA...
Bunların dışında FLO çalışanlarının ve dolayısıyla müşterilerinin memnuniyetini arttırmak için satış danışmanlarına yönelik bir prim sistemini devreye soktuklarını anlatan Akça, “FLO Bonus” isimli bu sistem ile FLO'nun, 3 ay içinde en iyi performansı gösteren satış danışmanına 2010 model Peugeot 206 Plus hediye edeceğini belirtti.
Fuat Akça, ikincinin LED TV, üçüncünün ise IPhone ile ödüllendirileceği FLO Bonus uygulamasını her 3 ayda bir gerçekleştireceklerini vurgulayarak, “Temel amacımız başarımızın yapı taşları olan çalışanlarımızın motivasyonunu sağlamak. Bu yalnızca başlangıç, önümüzdeki dönemde çalışanlarımıza hayal bile edemeyecekleri sürprizlerimiz olacak” dedi.