Fiziksel kasa online oldu

Güncelleme Tarihi:

Fiziksel kasa online oldu
Oluşturulma Tarihi: Haziran 14, 2018 21:49

Bankalararası Kart Merkezi (BKM) ve Migros, fiziksel kasalardaki ödeme işlemlerini dijitale taşıdı. Nakitsiz ve kartsız olarak kullanıcıların ödeme yapabilmeleri sağlanan yeni ödeme yöntemi, zaman tasarrufu açısından da önemli katkılar sunuyor.

Haberin Devamı

NAKİTSİZ ve plastik kartsız bir yaşama her geçen gün daha fazla yaklaşıyoruz. Bu yolculukta en büyük görev ise perakende şirketlerine düşüyor. Fiziksel kasalarla yapılan alışverişi dijitalleştirmek için harekete geçen Türkiye’deki perakende şirketleri de, ilk uygulamalarını kullanıcılara sunmaya başladı. Bu kapsamda Bankalararası Kart Merkezi’nin (BKM) geliştirdiği dijital cüzdan BKM Express, Migros mağazalarındaki fiziksel kasalarda kullanılmaya başlandı. Migros’un mağazalarından alışveriş yapanlar, yanlarında nakit veya plastik kart olmasa bile akıllı telefonlarıyla ödeme yapabilmeye başladı. Biz de bu teknolojiyi deneyimlemek için BKM Genel Müdürü Soner Canko ve Migros Ticaret AŞ Genel Müdürü Özgür Tort ile bir araya geldik.

3 ADIMDA TAMAM
Geliştirilen çözüm, 3 adımda çalışıyor. Öncelikli olarak kullanıcıların BKM Express uygulamasını indirmesi, abone olması ve sahip oldukları kredi veya banka kartını tanımlaması gerekiyor. Daha sonra Migros’taki alışveriş tamamlandıktan sonra kasaya gidiliyor. BKM Express uygulaması açıldıktan sonra Express Ödeme menüsünden Migros Kasa Ödemesi’ni seçiliyor. O andaki alışverişe özel olarak 5 haneli bir kod üretiliyor. Bu kodu kasiyere söyledikten sonra ödeme yapabilmek için kart menüsü geliyor. Ödeme yapmak istenilen kart seçildikten sonra doğrulama için bir SMS telefona gönderiliyor. Bu SMS’i de BKM Express uygulamasına girdikten sonra ödeme işlemi gerçekleştiriliyor. Yetkililerden aldığımız bilgilere göre geliştirilen bu yeni ödeme seçeneği, geleneksel yönteme göre yaklaşık 3-5 saniye civarında bir zaman tasarrufu sağlıyor. İşlemin sonunda doğrulama için alınan SMS gönderimi ise önümüzdeki dönemde kaldırılarak zaman tasarrufu yapılan süre arttırılacak.

Haberin Devamı

MARKET ALIŞVERİŞİNDE DENEYİM DEĞİŞTİ
HER alanda varlığını ciddi biçimde hissettiren dijital dönüşümün, perakende sektöründe de etkisini gösterdiğini ifade eden Soner Canko, “BKM olarak biz de ödeme deneyimini, teknolojiyi doğru kullanarak basitleştirmek ve görünmez kılmak için çalışıyoruz. Dünyaya ilham verecek yenilikçi projeler üretiyoruz. Market alışverişinde ödeme deneyimini, Migros işbirliğiyle bambaşka bir boyuta taşıdık. Mağaza içi mobil ödeme teknolojisini, cüzdanın dijital hali BKM Express ile geliştirmeye ve kullanıcılarımızın hayatlarını kolaylaştırmaya devam edeceğiz” dedi. BKM Express’i 6 yıl önce 5 iş yeri ve 9 bankayla faaliyete geçtiğini sözlerine ekleyen Canko, şunları söyledi: “Bugün hâli hazırda 1.5 milyonu aşkın üyesine 30 bin noktada hizmet veriyor. Dijital dünyadaki gelişmeleri ve olumlu dönüşümleri, bugüne kadar olduğu gibi, ödeme deneyimini daha iyi hale getirmek için takip edecek ve kullanacağız.”

Haberin Devamı

8 BİN KASADA KULLANILIYOR
GEÇEN yıl mobil ödeme teknolojisiyle müşterilere kartsız ödeme deneyimi sunmaya başladıklarını anlatan Migros Ticaret AŞ Genel Müdürü Özgür Tort, “Önce Jet Kasa’larımızda, ardından 2018 Mart’ta tüm mağazalarımızda 8 bin yazarkasada BKM Express Mobil Ödeme teknolojisini devreye aldık. Müşterilerimiz kartlarını taşımalarına gerek kalmadan BKM Express sayesinde ödemelerini yapıyor. Şu anda Türkiye’de fiziki satış noktasında mobil ödeme yapılan işlemlerin olağan günlerde yüzde 20’si Migros’ta gerçekleşiyor. Kampanya dönemlerinde yapılan işlemlerin yüzde 50’sinden daha fazlası Migros’ta gerçekleşiyor” dedi.

BAKMADAN GEÇME!