Güncelleme Tarihi:
Fındığın yurtiçi tüketimini artırmak amacıyla hazırlanan yeni tanıtım ve reklam kampanyası, aralık ayının ikinci yarısında başlayacak. Dış Ticaret Müsteşarlığı (DTM) koordinasyonunda kurulan Fındık Tanıtım Grubu yetkililerinden edinilen bilgiye göre, fındığın bu yılki reklam kampanyasında Ankara'nın ünlü oyun havası 'Misket' kullanılacak.
Reklam kampanyasında kullanılmak üzere fındık için, biri uzun, 7 ya da 8 reklam filmi çekilecek. Bazı tiyatro sanatçılarının yer aldığı filmlerde, Misket müziği fonunda, fındığın yararlarına ilişkin maniler söylenecek. Radyo, tv ve yazılı basında da yürütülecek reklam kampanyası dört ay sürüdürülecek. Kampanya için 2.5 milyon dolara yakın kaynak ayrıldığı belirtiliyor.
Fındığın iç tüketimini artırmak için iki yıldır uygulanan reklam ve tanıtım kampanyasında, geçen yıl "aganigi naganigi" sloganı kullanılarak fındığın yararları anlatılmaya çılışılmıştı. Söz konusu tanıtım ve reklam faaliyetleri sonucunda iç tüketimin 60 bin tondan 75 bin tona kadar çıkarıldığı kaydediliyor.
Fındığın yurtdışında tanıtımı için halen Japonya'da reklam kampanyası yapalırken, Çin'de tanıtıma başlanması için de hazırlıklar sürüyor. Üretim fazlası nedeniyle stoklarda çürütülen fındığın iç tüketiminin artırılması için geçen yıl yapılan reklam kampanyası başarıya ulaşmasına karşın, bazı ilköğretim okullarında yaşanan zehirlenmelerin fındığa bağlanması, tüketimi olumsuz etkiledi.
Bu yıl da iç tüketimi artırmak amacıyla, fındık tüketim alanlarının genişletilmesine yönelik programlar yapılıyor. Halka fındıklı baklava, tatlı ve börek, kısır tarifleri verilecek, fındık yağı tüketimi özendirilecek.
Ancak fındık tüketimini en fazla olumsuz etkileyen unsurun fiyatı olduğu belirtiliyor. Üreticiden 1 milyon 100 bin liraya alınan kabuklu fındık, kabuksuz olarak tüketiciye 5-6 milyon liradan satılıyor. Mini ambalajlara girince de fiyatı 8-9 milyon lira kadar çıkıyor.
İhraç fiyatını olumsuz etkilememesi için yurtiçinde de fındık fiyatları düşürülemiyor.