Güncelleme Tarihi:
Dış Ticaret Müsteşarlığı koordinasyonunda çalışan Fındık Tanıtım Grubu, fındık satışını artırmak için yeni bir reklam kampanyası başlattı. Yeni reklam filminde, sanatçı Özkan Uğur, fındığın ‘‘aganigi-naganigi’’ya yaradığı, yani cinsel gücü artırdığı mesajı veriyor.
Üretim fazlalığı nedeniyle yıllardır stok sorunu yaşanan fındığın hiç olmazsa iç tüketimini artırmak için düzenlenen reklam kampanyasının ikinci bölümü başladı. Dış Ticaret Müsteşarlığı koordinasyonunda faaliyet gösteren Fındık Tanıtım Grubu tarafından yürütülen reklam kampanyası filminde, fındığın yararları anlatılırken, cinsel gücü artırdığına yönelik mesajlar veriliyor.
Ali Taran'ın firması tarafından İstanbul Mısır Çarşısı'nda çekilen ve Mazhar-Fuat-Özkan grubundaki sanatçı Özkan Uğur'un rol aldığı reklam filminde, fındığın en önemli yararının ‘‘aganigi-naganigi’’ olduğu belirtiliyor.
Önceki akşamdan itibaren bazı ulusal televizyon kanallarında yayımlanmaya başlanan reklam filmi, TRT'ye de denetime gönderildi. TRT'nin reklam filminin gösterimine izin verip vermeyeceği merak ediliyor.
NE ANLIYORSANIZ O
DTM koordinasyonunda fındık ihracatçı birliklerinden oluşan Fındık Tanıtım Grubu yetkilileri, reklam filminde önemli olanın, yanlış, yanıltıcı ve haksız rekabete neden olan beyanlara yer verilmemesi olduğunu belirtirken, tek sorunun ‘‘aganigi-naganigi’’nin argo bir kelime sayılması olduğunu vurguladılar.
Bu kelimenin ‘‘ahlaka mugayyir’’ sayılamayacağını da öne süren yetkililer, ‘‘aganigi-naganigi’’nin anlamı sorulunca da ‘‘Herkes ne anlamak istiyorsa, hangi anlamda kullanıyorsa o’’ diye konuşuyorlar.
Çok yararlı bir gıda olmasına karşın iç tüketimi son derece yetersiz olan fındıkta, yıllardır stok sorunu yaşandığına dikkati çeken yetkililer, hiç olmazsa iç tüketimi artırarak, stokları eritmek, dolayısıyla arz-talep dengesini sağlayarak ihraç fiyatını yükseltmek amacıyla geçen yıl da bir tanıtım kampanyası uygulandığını hatırlattılar.
Tanıtım kampanyası ile amacın yurtiçi fındık tüketimini 3 yılda 60 bin tondan 150 bin tona yükseltmek olduğunu vurgulayan yetkililer, geçen yıl uygulanan kampanya sayesinde, her yıl yaz aylarında düşen fındık tüketiminin bu yıl düşmediğini, bazı merkezlerde de tüketimde yüzde 25-30'a varan oranlarda arttığını anlattılar.
BU REKLAM KONUŞTURUR
Geçen yıl uygulanan kampanyaya karşın fındığı halkın alışkanlıkları arasına sokamadıklarını kaydeden yetkililer, ‘‘aganigi-naganigi’’ sayesinde fındığın ‘‘çok yönlü’’ olarak halk tarafından konuşulacağından emin.
İki değişik versiyonu çekilen reklam filminin de yer aldığı kampanya, Şubat ayı sonuna kadar sürecek. Kampanya kapsamında, ayrıca bilbord, megabordlarda ve otobüs duraklarında afişler asılacak, dergilerde reklamlara yer verilecek. Fiskobirlik, tanıtım grubun faaliyetlerine katılmıyor. Fiskobirlik'in, geçen yıl yaptığı alımlar ve bu yıl devam eden alımlar nedeniyle elinde 400 bin tondan fazla stok olduğu belirtiliyor. Bu sezon şimdiye kadar 246 milyon dolar karşılığında 69 bin ton fındık ihrac edilirken, geçen yıl 65 bin ton fındık ihracatından 264 milyon ton döviz geliri elde edilmişti. Fındık Tanıtım Grubu, halen ABD ve Japonya'da da tanıtım kampanyası sürdürüyor.
Özkan Uğur, fındığın yararlarını anlatıyor
Reklam filminde seyyar fındık satıcısı rolünü oynayan Özkan Uğur, müşteri çekebilmek için fındığın yararlarını sıralıyor. Hergün bir avuç fındığın cildi gençleştirdiğini, enerji verdiğini, tansiyona, kolestrole, kansızlığa, uykusuzluğa, sinir bozukluğuna iyi geldiğini, kemikleri güçlendirdiğini, dişleri kuvvetlendirdiğini bağıran fındık satıcısı, yine de ilgi toplayamayınca ‘‘fındığın aganigi-naganigi’’ye de iyi geldiğini söyleyince, müşterilerin hücumuna uğruyor.