"Fikirsiz art work çoğu zaman çöptür"

Güncelleme Tarihi:

Fikirsiz art work çoğu zaman çöptür
Oluşturulma Tarihi: Eylül 02, 2016 13:35

Kırmızı Ödülleri için konuşan Dwt Mandalina Sanat Direktörü Duygu Ulutaş, Michelangelo'dan alıntı yaparak güzelliğin 'gereksiz şeylerin temizlenmesi' olduğunu söyledi

Haberin Devamı

Reklam yaratıcılığı yarışmaları hakkında, sektöre bir katkısı olup olmadığı, değeri, önemi, hizmet ettiği amaç vb. konularda genel bir değerlendirme yapar mısınız?

Küçüklüğümüzden beri filmlerden öğrendiğimiz “rekabetin aslında iyi bir şey olduğu”dur. En iyiye ulaşmaya çalışmak, yalnızken kolaya kaçabilir.  Ödüllerin değeri işte bu tür zamanlarda daha iyi anlaşılıyor. Eğer rakibiniz varsa kendinizi her zaman daha iyi olmak için zorlarsınız.

Kırmızı Ödülleri’nde bölge ödülleri ile, tüm kategorilerini değerlendirmeye açması bizi sevindiriyor. Bu yaklaşım sektör dinamiklerini tetikliyor. Prestijli bir yarışmadan ödül alınması markaya ve reklam ajansına itibar ve değer kazandırıyor.

Bu yarışmalar reklam yazarları ve tasarımcılar için yoğun bir motivasyon kaynağı oluyor. Günlük iş kaygısı yaratıcılığı kısıtlarken, ödüller söz konusu olduğunda herkes yaptığı işin önemini ve keyifli yanını kendine hatırlatabiliyor.

Haberin Devamı

Yaratıcılığın, pazarlama iletişimi faaliyetlerinin iş başarısındaki rolü hakkında neler söyleyebilirsiniz?

Marka için doğru hedef kitle bulunduktan sonra, rakip analizleri yapılır. Rakiplerin kullandığı stratejiler araştırılır ve marka stratejisi oluşturulur. Bu stratejiden yola çıkarak sektörün geneline aykırı olmadan ama farklılaşan bir iletişim dili belirlenir. İletişim dilinin temelinde müşteriye vermek istediğiniz mesaj yatar. Mesajınız ne kadar net ise, reklamınızda aynı netlikte olacaktır. Mesajın doğru ulaşması için, doğru medya kanalları kullanılmalıdır. Bu kanallarla doğru mesajı, doğru hedef kitleye ulaştırırsanız marka bilinirliğinizi ve ürün satışınızı arttırabilirsiniz.

Ödüllendirilen çalışma(ları)nızın, ödüle değer bulunma gerekçeleri sizce nedir?

Kategorilere göre bazı farklılıklar göstermekte olsa da genel bir formül oluşturulabilir.

Marka veya ürün için iyi bir fikir + Fikrin hızlı ve en dikkat çekici şekilde anlatılması = Ödül

Bu formüle ek olarak ise fikrinizi bir kaç kelime ile anlatamıyorsanız, bu fikirde sorun var demektir.  Fikirsiz çok iyi bir art work çoğu zaman çöpe gidebilir.  Michelangelo’nun, “Güzellik, gereksiz şeylerin temizlenmesidir.”  sözü bir reklam fikri için özetleyici olacaktır.

Haberin Devamı

Kırmızı Ödülleri’ne bir kategori eklemeniz istense, bu ne olurdu?

Dijital sanatta “3D art” kategorisi eklenebilir. Çünkü tıpkı illüstrasyon gibi 3D art da, program kullanmada belli bir profesyonelliğe ve adanmışlığa bağlı olmak üzere yetenek gerektirmektedir.

 

BAKMADAN GEÇME!