Güncelleme Tarihi:
Sadece 6 bin adet üretilen Efe 5 Yıllık’ın 2 bin şişesini piyasaya verdiklerini belirten Efe Alkollü İçecekler Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, “İki bin şişe hemen tükendi. Hem tüketiciden hem restoran tarafında hem de perakende satış noktasında inanılmaz bir ilgiyle karşılaşmak bizi şaşırttı. Bu sıradışı rakı müthiş bir merak yarattı” dedi.
Efe Alkollü İçecekler CEO’su Egemen Demirtaş ise sınırlı sayıdaki rakıyı pek çok rakı severin tatmak istediğini vurgulayarak “Çok sayıda restorandan gelen talebe olumlu yanıt veremedik, ‘Hayır’ dedik maalesef. Ne yazık ki sınırlı sayıda üretildi ve talebi karşılayalıyoruz” diye konuştu.
3 ÜLKEYE İHRACAT
Efe Rakı’nın 25 ülkeye ihracatı olduğunu belirten Egemen Demirtaş, “Efe 5 Yıllık’a yurtdışından da çok talep var. Yurtdışı için sadece 300 şişe ayırdık. Bunu da kıramayacağımız ABD, Almanya ve KKTC’deki birkaç müşterimize vereceğiz” dedi. Ekrem Demirtaş ise İsrail’e bile ihracatları olduğunu, bunun için ‘koşer’ sertifikası aldıklarını da hatırlattı.
ARPA SUYUYLA SAVAŞ
Şişesini İngiltere’de bir tasarım ajansına tasarlattıklarını belirten Ekrem Demirtaş şunları anlattı: “Bu ürün Türk rakısının İskoç viskisiyle savaşıdır. Bizim rakımızın da tarihi ve itibarı var. Onlar 5 yıllık, 10 yıllık 15 yıllık deyip iyi bir pazarlama yöntemi geliştirmiş. Arpanın suyu fıçıda kıymetli hale geliyorsa, üzümün suyu daha da kıymetli olmalı.”
Rakıda eğer biz yoksak tekel var
EKREM Demirtaş, pazar paylarının yüzde 10-11 civarında olduğunu belirterek, “Bizim dışımızda 3 oyuncu daha var ve onların payı ancak bizimki kadar yapıyor. Pazarın yüzde 80’i Mey’in elinde. Bütün haksız rekabete rağmen tutunduk. Biz yoksak piyasada tekel var. Rakıda tekel oluşturulmamalı. Rekabet Kurumu da tüketiciyi düşünerek karar vermeli” dedi.