Güncelleme Tarihi:
FIAT Auto Başkanı Paolo Cantarella, Bursa'dan yılda 5 milyar dolarlık ihracat yapacaklarını söyledi. Cantarella, ‘‘Çok amaçlı hafif yeni seri bir ticari araç geliştirdik. Bu sadece Bursa'da üretilip, dünyaya satılacak’’ dedi. Yeni aracın deneme üretimine başlandığı belirtildi.
FIAT Auto Başkanı Paolo Cantarella, Fiat'ın çok amaçlı yeni seri hafif ticari araç üretiminin sadece Bursa'daki Tofaş tesislerinde yapılacağını ve tüm dünyaya buradan ihrac edileceğini açıkladı. Geçtiğimiz günlerde Türkiye'ye gelen Fiat Auto Başkanı Cantarella, Bursa'dan yılda 5 milyar dolarlık ihracat yapılacağını bildirdi.
Cantarella, Tofaş'ın 2000 yılı sonundan önce, çok amaçlı yeni bir aracın üretimine başlayacağına ve bu aracın dünyadaki tek üretim merkezinin Tofaş-Bursa olacağını söyledi.
‘‘Scudino’’ projesi kapsamında üretilecek yeni aracın henüz adı belli değil. Bursa'da deneme üretimine başlanan yeni aracın ihracatına Haziran'a kadar başlanacağı öğrenildi. Böylece, Tofaş-Fiat; Palio, Siena, Palio Weekend ve Brava'dan sonra, Fiat'ın yeni aracı için de yeni üretim merkezi oldu.
Bursa'da deneme üretimine başlanan hafif ticari araç, tüm dünyaya Bursa'dan ihraç edilecek. ‘‘Scudino’’ adı verilen proje kapsamında bu yeni hafif ticari araçtan 2000 yılında 12 bin, 2001 yılında ise 20 bin adet ihrac edilmesi planlanıyor.
ECEVİT'E BİLGİ VERMİŞTİ
Paolo Cantarella, geçtiğimiz cuma günü Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Rahmi Koç ile birlikte Başbakan Ecevit'i ziyaret etmişti. Cantarella, Ecevit'e Fiat Auto'nun Türkiye'de gerçekleştirmeyi planladığı yatırımlarla ilgili bilgi vermişti.
Yeni aracın tüm dünyaya Tofaş tarafından ihrac edileceğini belirten Cantarella, aracın üretim ömrü süresince toplam 5 milyar dolarlık ihracatın gerçekleştirilmesinin planlandığını kaydetti.
Türkiye'nin toplam otomotiv ihracatı ise 1999 yılında 2.2 milyar dolar olarak gerçekleşmişti. Türk otomotiv sektörünün 2002 yılındaki ihracat hedefi ise 5 milyar dolardı.
TOFAŞ'IN KAPASİTESİ
Tofaş Türk Otomobil Fabrikası Murahhas Azası Jan Nahum, geçtiğimiz aylarda Tofaş'ta yaratılan değerin uluslararası alanda da yaşaması için bir dizi kararlar alındığını açıklamıştı. Nahum, bundan böyle Tofaş'ta ekonomik ölçekli üretim ve güncel modellerin üretiminin sağlanacağını söylemişti.
Yıllık 250-300 bin adet üretimle Türkiye'nin en büyük üretim kapasitesine sahip olan Tofaş, güncel model üretimini Tempra ile başlatmıştı. Tofaş daha sonra da Türkiye'nin küçük otomobil sınıfındaki ilk modeli olan Uno'yu üretmişti. Sonrasında ise 178 olarak adlandırılan Palio, Siena ve Palio Weekend parçaları, Kuzey Afrika ve Asya ülkelerindeki Fiat fabrikalarına gönderilmeye başlanmıştı. Tofaş şimdi de ‘‘Scudino’’ projesi kapsamında Fiat'ın yeni çok amaçlı aracını üretecek.
Koç, 100 bin klima satacak
KOÇ Holding ve Güney Koreli LG Grubu'nun ortaklığıyla kurulan Arçelik-LG Klima 25 Mayıs'ta üretime hazırlanıyor. Koç Grubu bu yatırımla Türkiye'nin sadece klima üretimi yapan tek fabrikasına sahip olacak. Gebze'de kurulan ve 300 bin adet split ve pencere tipi klima üretim kapasiteli Arçelik-LG fabrikası 50 milyon dolara mal oldu.
Ekonomist Dergisi'nde yer alan habere göre Koç'un hedefi sahip olduğu Arçelik, Demirdöküm, LG Beko markalarıyla klima pazarında yüzde 50'nin üzerinde pay almak.
Arçelik-LG Klima'nın Genel Müdürü Kazım Basan, bu yıl sonunda toplam 175 bin adet olarak tahmin edilen klima pazarında geçen yıl ithalat yoluyla elde ettikleri pazar liderliğini koruyacaklarını belirtiyor.