Fiat 500 yarım asır sonra yeniden doğdu

Güncelleme Tarihi:

Fiat 500 yarım asır sonra yeniden doğdu
Oluşturulma Tarihi: Nisan 04, 2007 00:00

İlk kez 4 Temmuz 1957 tarihinde piyasaya sunulan Fiat'ın minik efsanesi '500' modeli, aradan geçen 50 yılın ardından yepyeni yüzüyle yeniden yollara çıkmaya hazırlanıyor. 1975 yılına kadar aralıksız olarak üretilen ve bu dönemde 4 milyon adete yakın satış rakamına ulaşan Fiat 500, tüm dünyaya 2007 yılında yeniden 'merhaba' diyecek.

Henüz hiçbir fuarda sergilenmeyen yeni Fiat 500’ün lansmanı 4 Temmuz 2007’de İtalya’nın Torino kentinde gerçekleştirilecek. Lansman sonrasında Avrupa pazarına sunulacak olan yeni Fiat 500'ün Türkiye'de satışına ise 2008 yılında başlanabileceği belirtiliyor.

Merakla beklenen yeni Fiat 500, İtalyan üreticinin Polonya’daki Tychy fabrikasında bantlardan inecek. Ford ile yapılan işbirliği soncunda yeni Fiat 500, Ford'un küçük modeli 'Ka' ile aynı platformu paylaşacak. Tasarımı 'Fiat Style Centre' tesislerinde yapılan yeni Fiat 500, sportif ve dinamik dış çizgileriyle dikkat çekiyor. Yeni Fiat 500'ün dış tasarımında 1957 ile 1975 yılları arasında üretilen modele ana hatları itibariyle sadık kalınırken, 3 kapılı aracın iç hacminin tasarımına da en az dış çizgiler kadar özen gösterilmiş.

ÜÇ MOTOR SEÇENEĞİ

Uzunluğu 3.55 metre, genişliği 1.65 metre, yüksekliği 1.5 metre, aks mesafesi ise 2.3 metre olan yeni Fiat 500, ikisi benzinli olmak üzere üç farklı motor seçeneğiyle satışa sunulacak. Yeni Fiat 500 yollara 1.3 litre 16V 75 beygir Multijet versiyonunun yanı sıra 1.4 litre 16V 100 beygir ve 1.2 litre 8V 69 beygir benzinli versiyonları ile çıkacak. Şıklıkla işlevselliği İtalyan tarzı altında bir araya getiren yeni Fiat 500, İtalyan üreticinin küçük sınıftaki iddiasını artırması bekleniyor.

Dünya tanıtımı İtalya’da yapılacak olan yeni Fiat 500, konfor, güvenlik, teknoloji ve ekipman açısından A segmentindeki standartları daha ileriye götürüyor. Yeni Fiat 500, otomobilinin keyfini özgürce çıkarmak isteyen, günlük kullanımdan zevk duyan, aynı zamanda hem çekici ve eğlenceli hem de kullanımı rahat, çevre dostu ve erişimi kolay bir otomobil isteyen tüketicileri hedefliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!