Güncelleme Tarihi:
OTOMOTİV üretiminde dünyada söz sahibi olmaya çalışan Türkiye, çektiği reklam filmleriyle de adından söz ettiriyor. Daha önce Mercedes, Ford ve Nissan gibi otomotiv devleri bir çok yeni modelinin uluslararası reklam filmini Türkiye’de çekerken, Tofaş bir başka ilke imza attı. 110’uncu yaşını kutlamaya hazırlanan İtalyan ortağı Fiat’ın tarihini İspanya’da çektiği reklam filmiyle anlatan Tofaş, bu filmi tüm dünyaya pazarlamaya hazırlanıyor. Fiat Marka Direktörü Okan Baş, çektikleri tarihsel evrimi yansıtan reklam filmini İtalya’ya göndereceklerini belirterek. “Fiat’ın 110’uncu yaşını kutlayan bu reklam filmi Türkiye’nin ardından tüm Fiat ülkelerinde gösterilecektir” dedi.
Türkiye taçlandırdı
Fiat’ın 110 yıl gibi önemli tarihsel dönemecinin küresel krize denk geldiğini söyleyen Baş, şöyle konuştu: “Fakat Fiat’ın bu noktada krizi fırsata çevirmek anlamında her zaman yetkin potansiyeli olduğunu bir kez daha görmüş olduk. Chrysler gibi ABD’nin üç büyüklerinden birini ekolojik ve ekonomik motor teknolojisi ve küçük otomobil üretimi konusundaki ustalığı sayesinde bünyesine kattı.”
Fiat Grubu CEO’su Sergio Marchionne’nin yılda 2 milyon adeti aşan üretim kapasitesine sahip şirketi bir anda 4.5 milyon adete varan global otomotiv devine dönüştürdüğünü kaydeden Baş, şunları söyledi: “Tüm bunlara ek olarak böylesi bir krizin yaşandığı dönemde yeni ürün lansmanları ve yatırımları hız kesmeden devreye alınırken, başta Türkiye ve Brezilya gibi stratejik ülkelerde elde edilen pazar başarıları tüm bu gelişmeleri taçlandırdı. Biz de Türkiye olarak bu noktadan yola çıkarak Fiat markasının gurur duyulacak geçmişini, hiç bilinmeyen yönleriyle hatırlatmak ve aynı zamanda anlatmak istedik.”
8 efsanenin filmi için 6 ay çalışıldı
TOFAŞ tarafından hazırlanan reklam filmi “Fiat’ın efsaneleri” adını taşıyor. Filmde İtalyan markanın tarihine imza atan birçok model arasından Tipo Zero, Balilla, 500, Dino’nun yanı sıra Linea, Bravo ve yeni nesil 500 ile Punto modelleri rol alıyor. TBWA İstanbul’un yaratıcı fikri ortaya koyduğu, Depo Film’in prodüksiyon sorumluluğunu üstlendiği ve İspanyol yönetmen Martin Werner’in Madrid’de 2 günde çektiği reklam filmine hazırlık aşamaları 6 ay aldı. 60 kişilik yapım ekibi ve farklı ülkelerden 4 cast’ın yer aldığı filmde kullanılan Russian Arm, helikopterle çekim gibi teknikler de dikkat çekiyor.