Güncelleme Tarihi:
Sanatseverler, İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı tarafından organize edilen Uluslararası müzik, caz, tiyatro ve film festivali çerçevesindeki etkinlikleri izlemek için yaklaşık 1.6 trilyon lira ödedi. Festivaller için yapyılan harcama ise 2.9 milyon dolara (yaklaşık 1.2 trilyon lira) ulaştı.
İstanbullu sanat tutkunları, müzik, caz, tiyatro ve film festivalleri için bu yıl 1.6 trilyon ödedi. 27'inci Uluslararası Müzik Festivali çerçevesindeki etkinlikleri izlemek için sanatseverler 350 milyarlık bilet alırken, 17 Temmuz akşamı sona erecek Caz Festivali'ni izlemesi beklenen 68 bin kişi de 476 milyar lira bilet parası ödedi. Tiyatro Festivali'nde 20 bin izleyici 82 milyar, Film Festivali için de 100 bin kişi 150 milyar liralık bilet aldı.
1.2 TRİLYON HARCANDI
720 bin dolar sanatçı ve malzemeler için 720 bin dolar harcanan caz festivalinde toplam yapılan harcama 1.2 milyon dolara ulaştı. Geçtiğimiz günlerde sonra eren müzik festivali için yaklaşık 2 milyon dolar harcama yapıldı. 17 Nisan-2 Mayıs tarihleri arasında gerçekleştirilen film festivalinde filmlerin taşınması 100 bin dolara malolurken, konuk ağırlama için de 52 bin dolar harcandı. 19 Mayıs-4 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilen tiyatro festivali ise 635 bin dolara maloldu. Böylece festivaller için bu yıl yapılan harcama 2.9 milyon dolara (yaklaşık 1.2 trilyon lira) ulaştı.
50'Yİ AŞKIN SPONSOR
Film, tiyatro, müzik ve caz festivaline toplam 50'yi aşkın firma sponsor oldu. Festivallerde bir festival sponsoru ve gösteri sponsorları yer aldı. Festival Sponsorluğunu Garanti Bankası'nın üstlendiği 6'ıncı Uluslararası İstanbul Caz Festivali'nde; Microsoft Türkiye, Turkcell İletişim Hizmetleri, Fuji Film Türkiye Radio Oxi Gen FM 95.9, Emirates, Garanti Bankası, Garanti Sigorta, Gön, Roche Müstahzarları Sanayi A.Ş., Axe, Organics, Kellogg's, Ofset Yapımevi, Superonline, Esem Spor Giyim Sanayii ve Ticaret gösteri sponsorları oldular. Caz Festivali'nde sponsor firmalar 5 bin dolarla 300 bin dolar arasında değişen oranlarda katkıda bulundular.
7 Temmuz'da başlayan, 17 Temmuz akşamı sona erecek, Uluslararası İstanbul Caz Festivali'ni bu yıl yaklaşık 68 bin kişinin izlemesi bekleniyor. Bilet fiyatlarının 2 milyon lira 12 milyon lira arasında değiştiği festivalde, 10 açık hava konseri, 7 AKM Konseri ve kulüp konserlerini izlemek için sanatseverler ortalama 476 milyar lira ödedi. 1 Festival sponsoru dışında 14 firma da çeşitli gösterilere sponsor oldu.
350 sanatçının yurtdışından geldiği Caz festivali için yapılan harcama, yaklaşık 516 milyar liraya ulaştı. Ben Harper'in malzemeleri ise büyük kargo uçağıyla taşındı.
MÜZİK FESTİVALİ
9 Haziran- 2 Temmuz tarihleri arasında düzenlenen 27'inci Uluslararası Müzik Festivali çerçevesinde gerçekleştirilen 31 konseri bu yıl yaklaşık 35 bin kişi izledi. Bilet fiyatlarının 750 bin ile 20 milyon lira arasında değiştiği festivalde, ortalama bilet fiyatları dikkate alınarak yapılan hesaplamaya göre, sanatseverler yaklaşık 350 milyar liralık bilet parası ödedi. Festivalde bir festival sponsoru olmak üzere 21 firma da gösteri sponsoru oldu. Bu festival için toplam 2 bin dolar (yaklaşık 862 milyar lira) harcandı. Festival için 400 sanatçı Türkiye'ye geldi.
TIRLA KOSTÜM TAŞINDI
Beyazıt operasının dekor ve kostümleri bir tır ile taşınırken, Çek filarmoni orkestrasına ait 4.5 ton eşya; THY'dan kiralanan Charter/kargo ile İzmir'e geldi ve buradan 2 tır ile İstanbul'daki konsere kara yoluyla getirildi. Peter Schaufuss Balesi'ne ait; ışık, ses, dekor ve kostümler bir tır ile Kopenhag'dan İstanbul'a geldi.
20 BİN TiyatroSEVER
19 Mayıs-4 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilen ve bu yıl 11'incisi düzenlenen Uluslararası İstanbul Tiyatro Festivali'ni ise toplam 20 bin kişi izledi. Festival için 5 yabancı topluluk, 127 sanatçı ve teknik ekip ile 15 yabancı gazeteci Türkiye'ye geldi. Festival kapsamındaki etkinlikleri izlemek için de yaklaşık 20 bin kişi 82 milyar lira ödedi.
17 Nisan-2 Mayıs arasında gerçekleştirilen 18'inci Uluslararası İstanbul Film Festivali'nde film taşıma için 100 bin dolar, yurtdışından gelen 80'e yakın konuk için ise 52 bin dolar harcandı. Ortalama bilet fiyatlarının 1.5 milyon olduğu festivalde, 100 bin izleyici yaklaşık 150 milyar lira ödedi.