Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 13, 2006 00:00
Isıtma ve klima sektöründe faaliyet gösteren İtalyan Ferroli Grubu Türkiye’ye 30 milyon Euro’luk yatırım kararı aldı. İtalya’dan radyatör ve kombi fabrikasının sökülerek Türkiye’ye getirileceğini söyleyen Ferroli Türkiye Genel Müdürü Çetin Çakmakçı, bu yıl içerisinde başlayacak yatırımın gelecek yıl tamamlanacağını söyledi.
Çakmakçı, İtalya’da üretilen ürünlerle fiyat açısından rekabet etmelerinin mümkün olmadığını belirterek, Türkiye’nin Çin kadar ucuz bir ülke olmasa da maliyet avantajı sunduğunu dile getirdi. Düzce İkinci Organize Sanayi Bölgesi’nde, 50 bin metrekarelik alanda kurulacak fabrikada 250 kişiye istihdam sağlanacak.
TÜRKİYE’DE ÜRETMEK:
Ferroli’nin Türkiye’ye yatırım yapma nedenlerini Çakmakçı şöyle anlattı: "İtalya’daki maliyetler Türkiye’ye göre çok yüksek. İtalya’dan radyatör getirdiğimizde maliyetler yüzünden rekabet edemiyorduk. Bu yüzden iki yıl önce iki Türk üreticiyle anlaşıp fason üretim yaptırdık. Bu Ferroli için bir ilkti. Sonra Türkiye’nin yatırım için uygun olduğunu görünce buraya yatırım yapmaya karar verdik. Şimdi Ferroli Grubu’nun bütün radyatör üretimi Türkiye’de gerçekleşecek."
YATIRIM KARARI:
Türkiye’de 19 yerleşim biriminde doğalgaz kullanıldığını hatırlatan Çakmakçı, 2006’da ise doğalgaz verilmesi planlanan il sayısının 28’e çıkacağını ve Türkiye pazarındaki söz konusu hızlı büyümenin yatırım kararına büyük etkisi olduğunu da belirtti. Yılda 100 bin kombi ve 500 bin metretül radyatör üretim kapasitesine sahip olacak fabrikanın ihracata da odaklanacağını kaydeden Çakmakçı "Düzce’de gerçekleştirilecek üretimin yüzde 75’i ihraç edilecek. İhracatta Romanya, Ukrayna gibi çevre ülkeler ağırlıklı olacak. İhracat pazarları zamanla artabilir" dedi.
2005’TE YÜZDE 95 BÜYÜDÜK:
Cirosunu 4 yılda, 4 milyon
Euro’dan 50 milyon Euro’ya çıkaracak olan Ferroli’nin 2005 yılında yüzde 95 büyüdüğünü vurgulayan Çetin Çakmakçı "Ferroli Türkiye 2005’de 37 milyon Euro ciro elde etti. 2004’te ciro yüzde 188 büyümüştü. 2006’da pazardaki gelişmeler ve Ferroli’nin performansı doğrultusunda yerimizi sağlamlaştırmayı amaçlıyoruz. 2006’da 50 milyon euro ciro hedefliyoruz" diye konuştu. Çakmakçı, Türkiye’de yüzde 12-13 pazar payı ile sektör üçüncüsü olduklarını kaydederek doğalgazlı ürünler pazarında en çok satış yapan ikinci marka olmayı hedeflediklerini söyledi.